Third party cookies

Betekenis: Third party cookies

De term third party cookies heeft betrekking op de mogelijkheid die organisaties hebben om relevante informatie over de specifieke doelgroep te verzamelen en deze personen digitaal “te volgen”. Deze cookies worden dus geplaatst door bedrijven die niet direct betrokken zijn bij de organisatie. Een third party cookie is dus een stuk code of een tekstbestand dat afkomstig is van een ander domein dan de website die op dat moment bezocht wordt dus van een externe server. Deze third party cookies kunnen onder andere worden ingezet om een website bezoeker te volgen en/of deze persoon te voorzien van gerichte advertenties.

Een cookie is een stuk code (een functionaliteit) dat kan worden toegevoegd aan een website. Na toestemming via de cookiewall op de website dropt de pixel een cookie op de browser van de gebruiker. Hiermee kan het internetgedrag van deze specifieke persoon in de gaten gehouden worden. Het verschil tussen een first party cookie en een third party cookie heeft betrekking op de afkomst. Een first party cookie wordt gebruikt met als doel om on-site informatie te verzamelen en kunnen niet elders functioneren zoals bij third party cookies het geval is. Een third party cookie is een betrouwbare code mits de website die bezocht wordt gebruik maakt van een legitieme code en niet gehackt is.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2022 - Online Marketing Agency

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]