Copywriting

27 april 2019
kwfinder review

KWFinder Review: Officieel mijn favoriete zoekwoorden tool!

Sinds ik KWFinder heb gevonden, is de zoekwoordplanner voor mij van Google verleden tijd. Want wat is dat eigenlijk een beperkt programma. Altijd maar het opnieuw inloggen op Google Ads, de verschillende fouten en een maximaal aantal keywords … daar was ik wel klaar mee. Gelukkig hoort dat nu dus tot het verleden, want ik heb namelijk mijn nieuwe favoriete zoekwoorden tool ontdekt: KWFinder! Betaalbaar, makkelijk in gebruik en het geeft accurate cijfers! In dit artikel vertel ik je alles over deze tool en geef ik je er mijn mening over.
16 april 2019
Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze formule

Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze gouden formule

Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Schrik jij daar ook van? Ik weet zeker van wel. Want iedere ondernemer die ik dat adviseer schrikt er namelijk van. En het is geen foutje dat het er twee keer staat. Dat heb ik bewust gedaan om het goed bij je binnen te laten komen. Want wanneer je elke week een blog plaatst van 1000 woorden haal je meer bezoekers, omzet en conversies binnen. Belangrijk dus, maar voor veel zelfstandigen een doorn in het oog. Daarom leg ik je hier mijn formule uit waarmee je ervoor zorgt dat een blog schrijven kinderspel wordt … … en met handige opdrachten om je direct op weg te helpen!
10 april 2019

5 manieren om zoekwoorden van je concurrenten te achterhalen

In eerste instantie is het achterhalen van zoekwoorden niet heel lastig. Als je een loodgieter bent in Arnhem, dan is een van de eerste zoektermen waar je aan denkt natuurlijk: ‘Loodgieter Arnhem’. Maar wat als je concurrenten al jaren bezig zijn met SEO? Helemaal mooi! Want daar kun je namelijk zelf van profiteren door bijvoorbeeld hun zoekwoorden te achterhalen. Dat scheelt je weer werk (en kosten!) en bovendien kun je je meteen focussen op het creëren van content en het beter vindbaar maken van je eigen bedrijf. Ik help je op weg met 5 manieren waarmee je heel gemakkelijk zoektermen van concurrenten kunt achterhalen. In een half uurtje.
5 februari 2019
Semantische zoeken hoe optimaliseer je content

Semantic search: hoe optimaliseer je content voor semantisch zoeken?

Semantisch zoeken houdt simpelweg in dat Google probeert haar gebruikers de zoekresultaten voor te schotelen die het best voldoen aan de intentie waarmee een bepaalde zoekterm is ingevoerd. Daarvoor moet Google begrijpen waar webpagina’s en hun teksten precies over gaan. Om dat goed te kunnen doen, moet Google de betekenis van woorden en zinnen leren begrijpen. En niet alleen die van bepaalde zoektermen. Nee, ook van de context waarin ze voorkomen. Daar is het algoritme inmiddels behoorlijk goed in geworden en het lijkt erop dat dat de komende jaren alleen maar beter wordt. Semantic search is de toekomst. Dus hoog tijd om eens te kijken hoe je je SEO teksten bestendig kunt maken voor die toekomst.
17 januari 2019
7 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

7 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

De bekende ‘over ons’ pagina. We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook. Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en … waar je conversies mee kunt behalen. Veel conversies. Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen? Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier? Lastige vragen, maar met deze 7 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!
20 maart 2018
Zoekwoorden bepalen in een zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek: zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

In al het online marketinggeweld van tegenwoordig sneeuwt het nog wel eens onder: het zoekwoordenonderzoek. En dat is op z’n minst opmerkelijk, want het vormt de basis van in ieder geval je SEO strategie. Met zo’n onderzoek ontdek je namelijk welke zoektermen mensen gebruiken om bedrijven zoals de jouwe te vinden. Op welke termen je gevonden wilt worden, dus. Maar hoe vind je nu precies die zoekwoorden? En hoe kun je voor jezelf de beste zoekwoorden bepalen?

Recente blogs

21 mei 2019
Lokale SEO 5tips betere vindbaarheid

Lokale SEO: 5 Makkelijke tips voor meer lokale vindbaarheid

Veel ondernemingen hebben een fysieke locatie in een bepaalde stad of regio. Winkels, restaurants en kantoren waar (potentiële) klanten daadwerkelijk heen moeten, bijvoorbeeld. In real life. Maar ook schilders en loodgieters hebben een bepaald werkgebied. Het zijn dan ook vooral ZZP’ers en het MKB die zich focussen op een doelgroep uit dezelfde streek als waar het bedrijf gevestigd is. Logisch dat je dan ook online gevonden wilt worden door mensen uit die regio. En dat is precies wat je met lokale SEO kunt bereiken.
13 mei 2019
SEO getallen nieuw

Is SEO nieuw voor jou? Deze 10 belangrijke SEO-getallen moet je kennen!

SEO en Google kunnen overrompelend zijn. Je moet op zoveel dingen letten en met zoveel dingen rekening houden. Beginnen met SEO kan dan ook erg lastig zijn. Maar om het voor jou als beginnende SEO’er zo makkelijk mogelijk te maken, heb ik 10 belangrijke waardes en getallen die je zeker moet kennen. Let’s do this.
27 april 2019
kwfinder review

KWFinder Review: Officieel mijn favoriete zoekwoorden tool!

Sinds ik KWFinder heb gevonden, is de zoekwoordplanner voor mij van Google verleden tijd. Want wat is dat eigenlijk een beperkt programma. Altijd maar het opnieuw inloggen op Google Ads, de verschillende fouten en een maximaal aantal keywords … daar was ik wel klaar mee. Gelukkig hoort dat nu dus tot het verleden, want ik heb namelijk mijn nieuwe favoriete zoekwoorden tool ontdekt: KWFinder! Betaalbaar, makkelijk in gebruik en het geeft accurate cijfers! In dit artikel vertel ik je alles over deze tool en geef ik je er mijn mening over.
23 april 2019
orphan pages vinden en fixen

Orphan pages vinden en oplossen: een praktische handleiding

Als je ook maar een beetje met SEO bezig bent, weet je het: sommige pagina’s ranken niet of nauwelijks. Dat kan een heleboel redenen hebben. Dingen als een hoge concurrentie, onbenutte kansen op het gebied van on-page optimalisatie of te weinig linkbuilding, bijvoorbeeld. Maar soms ligt de oorzaak van het probleem recht voor je neus en wordt het desondanks vaker vergeten dan je zou denken: orphan pages.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !