Copywriting
23 december 2020
Published by Daniel Kuipers at 23 december 2020
Categories
Werken blogs in 2018 nog? Dat is een vraag die mij nu al een aantal keer is gesteld. Wanneer ik dan vertel dat bloggen nog verschrikkelijk belangrijk, weten ze eigenlijk niet waarom. Naast dat bloggen simpelweg leads en omzet oplevert (en erg leuk is), heeft het bloggen nog veel meer voordelen. Daar ga ik je nu alles over vertellen.
Do you like it?0
20 augustus 2020
Published by Daniel Kuipers at 20 augustus 2020
Categories
Wanneer we het over webshops hebben, zijn de categorieteksten een van de belangrijkste pagina’s binnen de website. Een deel van je klanten googelt op bijvoorbeeld “McGregor Polo wit maat L”, maar er is ook een grote groep die zoekt op wat bredere termen als “heren polo” of “polo’s voor mannen”. Omdat die tweede groep groter is dan je denkt en om ervoor te zorgen dat je categorieën vindbaar zijn in Google, is het nodig om een stuk SEO-tekst toe te voegen. Je kent het wel, dat stukje tekst onderaan de pagina met alle producten die er alleen maar voor de zoekmachine staat :). En vandaag geef ik je 10 tips voor die categorieteksten.
Do you like it?0
13 juli 2020
Published by Daniel Kuipers at 13 juli 2020
Categories
In al het online marketinggeweld van tegenwoordig sneeuwt het nog wel eens onder: het zoekwoordenonderzoek. En dat is op z’n minst opmerkelijk, want het vormt de basis van in ieder geval je SEO strategie. Met zo’n onderzoek ontdek je namelijk welke zoektermen mensen gebruiken om bedrijven zoals de jouwe te vinden. Op welke termen je gevonden wilt worden, dus. Maar hoe vind je nu precies die zoekwoorden? En hoe kun je voor jezelf de beste zoekwoorden bepalen?
Do you like it?0
13 juli 2020
Published by Daniel Kuipers at 13 juli 2020
De bekende ‘over ons’ pagina.
We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook.
Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en …
waar je conversies mee kunt behalen.
Veel conversies.
Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen?
Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier?
Lastige vragen, maar met deze 8 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!
Do you like it?0
18 juni 2020
Published by Daniel Kuipers at 18 juni 2020
Categories
Een e-book maken van 154 pagina’s en 22.000+ woorden in 4 uur klinkt onwerkelijk, toch? Toch is het mij gelukt. En hoe dat is gelukt en wat ik daarvoor nodig had, leg ik je in dit artikel uit. Disclaimer: ik heb natuurlijk niet in 4 uur tijd alle pagina’s geschreven. De content in het e-book is gebaseerd op bestaande content.
Do you like it?0
7 maart 2020
Published by Daniel Kuipers at 7 maart 2020
Categories
Een goede vriend van mij, die overigens ook online marketeer is, stuurde vorige week de Zoekwoorden Autocomplete Tool van Malleo door. Mijn eerste reactie was ‘Nice, daar moet ik snel een blog aan wijden’. De tool kan je namelijk perfect inzetten voor je SEO strategie, tijdens het doen van een zoekwoordanalyse en ter inspiratie van je Google Ads zoekwoorden. Oftewel, dit is weer echt zo’n tool die perfect bij mij past en waar ik dan ook wat over wil schrijven. Dus bij deze :).
Do you like it?0
23 februari 2020
Published by Daniel Kuipers at 23 februari 2020
Categories
MOZ is één van de meeste bekende SEO-tools op de markt. Ja, MOZ hoort bij de top, maar is zeker niet de beste. Dat zijn in mijn optiek namelijk SEMrush, Mangools en Ahrefs. Mocht je op zoek zijn naar een alternatief of een vervanger voor MOZ, dan mag je deze lijst niet missen. Naast de drie eerdere genoemde beste SEO-tools, heb ik ook nog andere alternatieven voor MOZ die het overwegen waard zijn.
Do you like it?0
15 februari 2020
Published by Daniel Kuipers at 15 februari 2020
Je wilt weten wat er binnen je site beter kan om meer omzet, klanten en bezoekers te behalen. Helaas heb je momenteel niet de middelen om een SEO partij in te huren, je vindt het leuk om het zelf te doen of je bent te eigenwijs om iemand je te laten helpen. Hoe je het ook wendt of keert: je wilt zelf aan de slag. En daar gaat dit artikel je bij helpen, want in 12 simpele stappen laat ik je zien hoe je zelf een SEO audit doet.
Do you like it?0
20 januari 2020
Published by Daniel Kuipers at 20 januari 2020
Categories
Je herkent het vast wel… Je bent je blog aan het voorbereiden en je hebt je onderwerp al bepaald. Nu ben je op zoek naar tussenkopjes en zoekwoorden om je blog te kunnen. Maar heb je er al eens over nagedacht om na te gaan in welke entiteiten er bij je zoekwoord kunnen horen? Google is inmiddels superslim en begrijpt niet alleen maar woorden, maar ook de context om die woorden heen om te bepalen hoe relevant een entiteit voor een bepaalde zoekterm is. Om je teksten nog beter te maken, kan je op voorhand onderzoek doen naar de entiteiten waar je zoekwoord mee samenvalt met de Entity Explorer, zodat Google je teksten nog beter begrijpt … en waardeert.
Do you like it?0
17 januari 2020
Published by Daniel Kuipers at 17 januari 2020
In 2018 veroverde AnswerThePublic de wereld van SEO en content. Met één druk op de knop kan je honderden, zo niet duizenden onderwerpen, zoekwoorden en tussenkopjes bepalen. Inmiddels zijn er meerdere concurrenten ontstaan, maar die werken allemaal net even anders en AnswerThePublic is toch nog steeds marktleider. Aangezien ik vind dat elke ondernemer en marketeer de tool moet kennen, is het hoog tijd om jou er alles over te vertellen.
Do you like it?0
16 december 2019
Published by Daniel Kuipers at 16 december 2019
Categories
Ubersuggest is veruit de allerbeste gratis zoekwoordanalyse tool op de markt. Daar is geen discussie over. Het is dé tool die ik ondernemers aanraad om te gebruiken wanneer ze niet voor de software willen betalen. Omdat ik vind dat elke ondernemer, marketeer en freelancer Ubersuggest moet kennen en moet weten wat je er mee kan (vooral ook wat je er niet mee kan), vind ik het tijd voor een Ubersuggest review.
Do you like it?0
12 december 2019
Published by Daniel Kuipers at 12 december 2019
Categories
De kans is groot dat, wanneer je met het creëren van content bezig bent, je Answer The Public wel kent. Klopt dat? Als je antwoord ‘Ja, dat vind ik een fijne tool’ is, dan moet je Also Asked ook absoluut kennen. Is het antwoord ‘Nee, wat is dat?’, dan moet je overigens ook zeker eens kennismaken met deze tool! Waarom dat zo is, wat Also Asked is en hoe je de tool gebruikt vertel ik je hieronder.
Do you like it?0
9 december 2019
Published by Daniel Kuipers at 9 december 2019
Categories
Het doen van een zoekwoorden onderzoek staat of valt met de technieken en de tools die je gebruikt. Mocht je die technieken niet eigen zijn of niet over de juiste tools beschikken, dan kan het maar net zo zijn dat je geen juiste data krijgt, niet de beste zoekwoorden achterhaalt of misschien wel helemaal geen termen vindt. En omdat ik zeker weet dat jij heel benieuwd bent welke zoekwoorden onderzoek tools er allemaal te vinden zijn, heb ik de 15 beste gratis en betaalde programmaatjes voor je op een rijtje gezet. In willekeurige volgorde.
Do you like it?0
7 november 2019
Published by Daniel Kuipers at 7 november 2019
Categories
Je hebt uren zitten ploeteren voor je blog. De tekst is geschreven op basis van een goed zoekwoord, de afbeeldingen staan er mooi in, de meta omschrijving is goed en je bent zo trots als een pauw. Vervolgens klik je op ‘Publiceren’ en je gaat snel in Google op zoek of je blog er al tussen staat. Wat blijkt? Zelf op pagina 8 is hij niet te vinden… Hoe kan dat? Dat leg ik je in dit blog uit!
Do you like it?0
9 oktober 2019
Published by Daniel Kuipers at 9 oktober 2019
Categories
Bloggen is een ontzettend krachtig middel en als je het goed doet kan het je veel leads, omzet en bezoekers opleveren. Maar waar moet je op letten tijdens het bloggen? En wat moet je absoluut niet vergeten om te doen? Daar gaat deze handige checklist, die opgedeeld is in drie fases, je bij helpen.
Do you like it?0
29 september 2019
Published by Daniel Kuipers at 29 september 2019
Categories
Het verzinnen van een goed blogonderwerp kan soms verschrikkelijk lastig zijn. Je zit soms uren naar je scherm te staren en je komt niet maar niet op een goed idee. Herkenbaar, toch? Gelukkig zijn er inmiddels voldoende tools die jou daarbij kunnen helpen. Tools die bijvoorbeeld de titel van je blog of de tussenkopjes van je blog kunnen bedenken. Ik zet 10 van deze tools voor het bedenken van onderwerpen voor je blog graag op een rijtje.
Do you like it?0
28 september 2019
Published by Daniel Kuipers at 28 september 2019
Categories
Vraag een paar SEO-specialisten welke tool(s) ze gebruiken tijdens het doen van een zoekwoorden onderzoek en je krijgt er zo een stuk of 15 genoemd.
De ene specialist vertrouwd volledig op één tool, en de andere gebruikt er misschien wel vier.
En tot die laatste groep, daartoe behoor ik!
Aangezien het doen van een zoektermen onderzoek vaak moeilijker lijkt dan het is, wil ik je een keer meenemen hoe ik dit doe met KWFinder, mijn favoriete zoekwoordenanalyse tool.
Laten we gauw beginnen.
Do you like it?0
10 juli 2019
Published by Daniel Kuipers at 10 juli 2019
Categories
De TF-IDF analyse is al jaren een hot topic in SEO-land en toch hoor je er maar weinig over. Dat is best opmerkelijk, want er woedt al tijden een discussie tussen marketeers over het effect van het optimaliseren je teksten op basis van deze analyse. De één zweert erbij en de ander vindt het totaal nutteloos. Die tegenstrijdige berichten helpen jou (de SEO-doe-het-zelver) natuurlijk niet echt vooruit en dus is het tijd dat ik me hoogst persoonlijk in de discussie ga mengen. Ik vertel je graag waarom deze specifieke analyse belangrijk kan zijn voor je SEO kan zijn en hoe je ‘m uit kunt voeren.
Do you like it?0
2 juli 2019
Published by Daniel Kuipers at 2 juli 2019
De Google Keyword Planner is nu, in 2020, verleden tijd voor veel marketeers. De beperkingen, irritaties en het tonen van onjuiste of onvolledige informatie kunnen echt niet meer. Ondertussen zijn er gelukkig ooktools zijn die wel verschrikkelijk goed en handig zijn in het tonen van zoekwoorden, content ideeën en volumes. Omdat ik zeker weet dat jij ook klaar bent met de Keyword Planner, en omdat je vast en zeker wilt weten welke tools er allemaal te vinden zijn, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan Google Keyword Planner (in willekeurige volgorde).
Do you like it?0
1 juli 2019
Published by Daniel Kuipers at 1 juli 2019
Categories
Semrush is de eerste SEO-tool die ik ooit heb gebruikt en heeft mijn liefde voor online marketing aangewakkerd. Tijdens mijn stage, jááááren geleden, werkten we met 2 tools: Semrush & Moz. Ondanks dat iedereen fan was van Moz, was ik voorstander om Semrush te blijven gebruiken. Helaas had ging de strijd verloren en gingen we verder met Moz, maar in de afgelopen jaren ben ik Semrush ben ik Semrush opnieuw gaan gebruiken. En omdat ik zeker wat dat jij je online aanwezigheid naar een hoger niveau kan tillen met deze fantastische SEO-tool, vind ik het tijd om er een review over te schrijven.
Do you like it?0
16 april 2019
Published by Daniel Kuipers at 16 april 2019
Categories
Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Schrik jij daar ook van? Ik weet zeker van wel. Want iedere ondernemer die ik dat adviseer schrikt er namelijk van. En het is geen foutje dat het er twee keer staat. Dat heb ik bewust gedaan om het goed bij je binnen te laten komen. Want wanneer je elke week een blog plaatst van 1000 woorden haal je meer bezoekers, omzet en conversies binnen. Belangrijk dus, maar voor veel zelfstandigen een doorn in het oog. Daarom leg ik je hier mijn formule uit waarmee je ervoor zorgt dat een blog schrijven kinderspel wordt … … en met handige opdrachten om je direct op weg te helpen!
Do you like it?0
12 februari 2019
Published by Daniel Kuipers at 12 februari 2019
Categories
Stel, je hebt uren zitten ploeteren op een tekst voor op je website waarmee je hoopt te scoren in de zoekresultaten.
De tekst is volledig geoptimaliseerd.
Nu alleen nog even snel de SEO titel en meta description en voila: je bent klaar om een toppositie te veroveren met je gloednieuwe content.
Want hoe goed je tekst ook is, een goede meta omschrijving bepaalt voor een groot deel of Google gebruikers ook daadwerkelijk op je link klikken.
Laten we bij het begin beginnen.
Do you like it?0
5 februari 2019
Published by Daniel Kuipers at 5 februari 2019
Categories
Semantisch zoeken houdt simpelweg in dat Google probeert haar gebruikers de zoekresultaten voor te schotelen die het best voldoen aan de intentie waarmee een bepaalde zoekterm is ingevoerd. Daarvoor moet Google begrijpen waar webpagina’s en hun teksten precies over gaan. Om dat goed te kunnen doen, moet Google de betekenis van woorden en zinnen leren begrijpen. En niet alleen die van bepaalde zoektermen. Nee, ook van de context waarin ze voorkomen. Daar is het algoritme inmiddels behoorlijk goed in geworden en het lijkt erop dat dat de komende jaren alleen maar beter wordt. Semantic search is de toekomst. Dus hoog tijd om eens te kijken hoe je je SEO teksten bestendig kunt maken voor die toekomst.
Do you like it?0
Recente blogs
19 januari 2021
Published by Daniel Kuipers at 19 januari 2021
Categories
Do you like it?0
19 januari 2021
Published by Daniel Kuipers at 19 januari 2021
Categories
Do you like it?0
15 januari 2021
Published by Daniel Kuipers at 15 januari 2021
Categories
Do you like it?0
12 januari 2021
Published by Daniel Kuipers at 12 januari 2021
Categories
Do you like it?0