Copywriting

10 juli 2019
TF-IDF Analyse

TF-IDF Analyse: Sleutelwoorden vinden voor SEO content

De TF-IDF analyse is al jaren een hot topic in SEO-land en toch hoor je er maar weinig over. Dat is best opmerkelijk, want er woedt al tijden een discussie tussen marketeers over het effect van het optimaliseren je teksten op basis van deze analyse. De één zweert erbij en de ander vindt het totaal nutteloos. Die tegenstrijdige berichten helpen jou (de SEO-doe-het-zelver) natuurlijk niet echt vooruit en dus is het tijd dat ik me hoogst persoonlijk in de discussie ga mengen. Ik vertel je graag waarom deze specifieke analyse belangrijk kan zijn voor je SEO kan zijn en hoe je ‘m uit kunt voeren.
2 juli 2019
10 tools die beter zijn dan de Google Keyword planner

10 tools die beter zijn dan Google Keyword Planner [Gratis & betaald]

De Google Keyword Planner is nu, in 2019, verleden tijd voor veel marketeers. De beperkingen, irritaties en het tonen van onjuiste of onvolledige informatie kunnen echt niet meer. Ondertussen zijn er gelukkig ooktools zijn die wel verschrikkelijk goed en handig zijn in het tonen van zoekwoorden, content ideeën en volumes. Omdat ik zeker weet dat jij ook klaar bent met de Keyword Planner, en omdat je vast en zeker wilt weten welke tools er allemaal te vinden zijn, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan Google Keyword Planner (in willekeurige volgorde).
1 juli 2019
Snel lokale SEO kansen achterhalen met Mergewords

Snel lokale SEO kansen achterhalen met Mergewords [4 stappen]

Stel, je bent een loodgieter uit Arnhem, je werkt vooral in de regio en je wilt meer klanten. Natuurlijk wil je dan vindbaar zijn wanneer mensen zoeken op ‘Loodgieter Oosterbeek’, ‘Loodgieter Velp’ of ‘Loodgieter Westervoort’. Het achterhalen van een paar van die lokale zoekwoorden is met de hand nog wel te doen. Maar want nou als je bijvoorbeeld in heel Gelderland actief bent? In dit artikel vertel ik je precies hoe je die zoekwoorden zo snel en effectief mogelijk kan achterhalen en hoe je zelf snel de lokale SEO kansen kan herkennen.
27 april 2019
kwfinder review

KWFinder Review: Officieel mijn favoriete zoekwoorden tool!

Sinds ik KWFinder heb gevonden, is de zoekwoordplanner voor mij van Google verleden tijd. Want wat is dat eigenlijk een beperkt programma. Altijd maar het opnieuw inloggen op Google Ads, de verschillende fouten en een maximaal aantal keywords … daar was ik wel klaar mee. Gelukkig hoort dat nu dus tot het verleden, want ik heb namelijk mijn nieuwe favoriete zoekwoorden tool ontdekt: KWFinder! Betaalbaar, makkelijk in gebruik en het geeft accurate cijfers! In dit artikel vertel ik je alles over deze tool en geef ik je er mijn mening over.
16 april 2019
Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze formule

Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze gouden formule

Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Schrik jij daar ook van? Ik weet zeker van wel. Want iedere ondernemer die ik dat adviseer schrikt er namelijk van. En het is geen foutje dat het er twee keer staat. Dat heb ik bewust gedaan om het goed bij je binnen te laten komen. Want wanneer je elke week een blog plaatst van 1000 woorden haal je meer bezoekers, omzet en conversies binnen. Belangrijk dus, maar voor veel zelfstandigen een doorn in het oog. Daarom leg ik je hier mijn formule uit waarmee je ervoor zorgt dat een blog schrijven kinderspel wordt … … en met handige opdrachten om je direct op weg te helpen!
10 april 2019

5 manieren om zoekwoorden van je concurrenten te achterhalen

In eerste instantie is het achterhalen van zoekwoorden niet heel lastig. Als je een loodgieter bent in Arnhem, dan is een van de eerste zoektermen waar je aan denkt natuurlijk: ‘Loodgieter Arnhem’. Maar wat als je concurrenten al jaren bezig zijn met SEO? Helemaal mooi! Want daar kun je namelijk zelf van profiteren door bijvoorbeeld hun zoekwoorden te achterhalen. Dat scheelt je weer werk (en kosten!) en bovendien kun je je meteen focussen op het creëren van content en het beter vindbaar maken van je eigen bedrijf. Ik help je op weg met 5 manieren waarmee je heel gemakkelijk zoektermen van concurrenten kunt achterhalen. In een half uurtje.
5 februari 2019
Semantische zoeken hoe optimaliseer je content

Semantic search: hoe optimaliseer je content voor semantisch zoeken?

Semantisch zoeken houdt simpelweg in dat Google probeert haar gebruikers de zoekresultaten voor te schotelen die het best voldoen aan de intentie waarmee een bepaalde zoekterm is ingevoerd. Daarvoor moet Google begrijpen waar webpagina’s en hun teksten precies over gaan. Om dat goed te kunnen doen, moet Google de betekenis van woorden en zinnen leren begrijpen. En niet alleen die van bepaalde zoektermen. Nee, ook van de context waarin ze voorkomen. Daar is het algoritme inmiddels behoorlijk goed in geworden en het lijkt erop dat dat de komende jaren alleen maar beter wordt. Semantic search is de toekomst. Dus hoog tijd om eens te kijken hoe je je SEO teksten bestendig kunt maken voor die toekomst.
17 januari 2019
7 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

7 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

De bekende ‘over ons’ pagina. We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook. Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en … waar je conversies mee kunt behalen. Veel conversies. Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen? Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier? Lastige vragen, maar met deze 7 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!
20 maart 2018
Zoekwoorden bepalen in een zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek: zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

In al het online marketinggeweld van tegenwoordig sneeuwt het nog wel eens onder: het zoekwoordenonderzoek. En dat is op z’n minst opmerkelijk, want het vormt de basis van in ieder geval je SEO strategie. Met zo’n onderzoek ontdek je namelijk welke zoektermen mensen gebruiken om bedrijven zoals de jouwe te vinden. Op welke termen je gevonden wilt worden, dus. Maar hoe vind je nu precies die zoekwoorden? En hoe kun je voor jezelf de beste zoekwoorden bepalen?

Recente blogs

18 juli 2019
google site kit is live

Google Site Kit is live: beschikbaarheid, installatie & mogelijkheden

Eind 2018 schreef ik er al een artikel over: Wat is Google Site Kit en waarom ben ik er zo enthousiast over?! Google Site Kit is een plugin van Google die het leven van webmasters/marketeers veel makkelijker maakt, omdat het alle gegevens van Google Analytics, Search Console, Page Speed en AdSense bundelt. Sinds een paar weken is de bètaversie nu dan eindelijk live en dus heb ik de plugin geïnstalleerd op mijn website en ‘m volledig getest. Zodat ik je er alles over kan vertellen en je ‘m zelf niet hoeft te ontdekken.
10 juli 2019
TF-IDF Analyse

TF-IDF Analyse: Sleutelwoorden vinden voor SEO content

De TF-IDF analyse is al jaren een hot topic in SEO-land en toch hoor je er maar weinig over. Dat is best opmerkelijk, want er woedt al tijden een discussie tussen marketeers over het effect van het optimaliseren je teksten op basis van deze analyse. De één zweert erbij en de ander vindt het totaal nutteloos. Die tegenstrijdige berichten helpen jou (de SEO-doe-het-zelver) natuurlijk niet echt vooruit en dus is het tijd dat ik me hoogst persoonlijk in de discussie ga mengen. Ik vertel je graag waarom deze specifieke analyse belangrijk kan zijn voor je SEO kan zijn en hoe je ‘m uit kunt voeren.
8 juli 2019
SEO Powersuite review

SEO Powersuite Review 2019: Ervaringen met de alles-in-1 tool

Ik houd van SEO-software en daarom ook van SEO Powersuite. Aangezien het een hobby van mij is om SEO-tools te testen, te gebruiken en in te zetten, schrijf ik dus ook graag een eerlijke review over mijn ervaringen met SEO Powersuite. Dat scheelt jou een hoop tijd en moeite, want jij hoeft alleen dit artikel te lezen en hoeft niet zelf aan de slag met de tool om alles te ontdekken.
2 juli 2019
10 tools die beter zijn dan de Google Keyword planner

10 tools die beter zijn dan Google Keyword Planner [Gratis & betaald]

De Google Keyword Planner is nu, in 2019, verleden tijd voor veel marketeers. De beperkingen, irritaties en het tonen van onjuiste of onvolledige informatie kunnen echt niet meer. Ondertussen zijn er gelukkig ooktools zijn die wel verschrikkelijk goed en handig zijn in het tonen van zoekwoorden, content ideeën en volumes. Omdat ik zeker weet dat jij ook klaar bent met de Keyword Planner, en omdat je vast en zeker wilt weten welke tools er allemaal te vinden zijn, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan Google Keyword Planner (in willekeurige volgorde).

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !