Blog

Filter op onderwerp:

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.
6 september 2020
seo migratie handleiding

De ultieme SEO migratie handleiding

Tijd om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen: dit is de meest uitgebreide, fool proof SEO-migratie handleiding die er is. Als je dit plan volgt, is de kans dat je de migratie verpest nihil. En ga er maar goed voor zitten, want het is echt een monsterblog. Let’s. Go.
3 september 2020
Google Guaranteed Badge

Google Guaranteed Badge: Is het de $50 waard?

Voor $50 kan je de Google Guaranteed Badge kopen die in potentie zorgt voor concurrentievoordeel, meer leads en een omzetverhoging. Maar is dat eigenlijk wel zo? Deze groene badge, welke wordt weergegeven in de organische zoekresultaten van Google Mijn Bedrijf, wordt momenteel uitgerold in de Verenigde Staten. Maar komt deze functie ook naar Nederland? En haal je hier echt een concurrentievoordeel uit en meer omzet? Lees het in mijn nieuwe blog.
3 september 2020
Weergave kopiëren binnen Google Analytics

Weergave kopiëren binnen Google Analytics: zo doe je dat

‘Ik wil graag een filter toepassen binnen Analytics op een nieuwe weergave. Dan ben ik al mijn data kwijt. Hoe los ik dat op?’ Die vraag werd mij deze week gesteld. Mijn antwoord: ‘Daar heeft Google een handige oplossing voor.’ En daar gaat dit artikel over.
1 september 2020
Bing Webmaster Tools gids

Bing Webmaster Tools: de meest complete gids

Wist je dat Bing in grote delen van de wereld de nummer twee zoekmachine is? Natuurlijk is Google heer en meester, maar wij zien bij een deel van onze klanten dat er via Bing wel degelijk bezoekers en klanten binnenkomen. Zoveel zelfs dat we bij een aantal klanten zelf hebben gekozen om te adverteren binnen Bing. En veel mensen weten niet dat Bing ook een soort eigen Google Search Console heeft. Daar ga ik het vandaag over hebben
20 augustus 2020
10 tips voor het schrijven van goed vindbare categorieteksten

10 tips voor het schrijven van goed vindbare categorieteksten

Wanneer we het over webshops hebben, zijn de categorieteksten een van de belangrijkste pagina’s binnen de website. Een deel van je klanten googelt op bijvoorbeeld “McGregor Polo wit maat L”, maar er is ook een grote groep die zoekt op wat bredere termen als “heren polo” of “polo’s voor mannen”. Omdat die tweede groep groter is dan je denkt en om ervoor te zorgen dat je categorieën vindbaar zijn in Google, is het nodig om een stuk SEO-tekst toe te voegen. Je kent het wel, dat stukje tekst onderaan de pagina met alle producten die er alleen maar voor de zoekmachine staat :). En vandaag geef ik je 10 tips voor die categorieteksten.
11 augustus 2020
Dit is waarom het zoekvolume per keywordtool verschilt

Dit is waarom het zoekvolume per keywordtool verschilt

Ahrefs zegt dat er op je zoekwoord 900 keer per maand op gezocht wordt, SEMrush gaat uit van 40 keer en KWFinder geeft juist weer 2000 keer als resultaat… Dat zijn nogal grote verschillen. Hoe kunnen die verschillende tools zo uiteenlopen? Welke tool heeft gelijk? En waar moet jij nou op afgaan? Hoog tijd om daar eens duidelijkheid over te scheppen.
7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
28 juli 2020
Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.
20 juli 2020
5 online marketing events in Nederland voor ondernemers

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2020

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. … maar niet allemaal! Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken.
16 juli 2020
Stap-voor-stap lokaal zoekwoordonderzoek doen

Stap-voor-stap lokaal zoekwoordonderzoek doen (+ voorbeeld)

In mijn blogs deel ik graag praktische kennis. Ik maak handleidingen of vertel je hoe je één en ander voor elkaar kunt krijgen. In dit blog laat ik echter iets zien. Met deze voorbeeldcase toon ik je namelijk stap voor stap hoe ik een lokale zoekwoordanalyse voor een accountantskantoor uit Utrecht doe. Er zijn overigens honderden manieren om een zoekwoordenonderzoek te doen. Dit is een voorbeeld van hoe jij er zelf één kan doen. Zie het als een soort blauwdruk. Mocht je geen accountantskantoor uit Utrecht zijn (en die kans is groot), dan kan je alsnog de stappen volgen. Betrek ze dan alleen wel even op jouw niche/business.
13 juli 2020
Zoekwoordenonderzoek- zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

Zoekwoordenonderzoek: zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

In al het online marketinggeweld van tegenwoordig sneeuwt het nog wel eens onder: het zoekwoordenonderzoek. En dat is op z’n minst opmerkelijk, want het vormt de basis van in ieder geval je SEO strategie. Met zo’n onderzoek ontdek je namelijk welke zoektermen mensen gebruiken om bedrijven zoals de jouwe te vinden. Op welke termen je gevonden wilt worden, dus. Maar hoe vind je nu precies die zoekwoorden? En hoe kun je voor jezelf de beste zoekwoorden bepalen?
13 juli 2020
Handleiding- Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Handleiding: Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Een zakelijk Instagram account zorgt ervoor dat je meer inzichten, meer functionaliteiten en meer advertentiemogelijkheden krijgt. Wil je zien hoe vaak je profiel is bekeken? Wil je advertenties in de Stories kunnen plaatsen? En wil je ook een contactknop in je Instagramprofiel? Dan ga ik je nu laten zien hoe je dat voor elkaar krijgt door van je persoonlijke profiel een zakelijk Instagram account te maken!
13 juli 2020
Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

De contentkalender. Als je voor je bedrijf ook maar iets met social media, bloggen of e-mail marketing doet, heb je er vast wel eens van gehoord. Dat is ook niet gek, want de contentkalender is hartstikke handig. Althans, dat vinden wij. En jij ook, als je dit blog gelezen hebt.
13 juli 2020
8 Tips voor het schrijven van een goede over ons pagina

8 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

De bekende ‘over ons’ pagina. We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook. Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en … waar je conversies mee kunt behalen. Veel conversies. Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen? Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier? Lastige vragen, maar met deze 8 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!
13 juli 2020
De beste tijd om op social media te posten!

De beste tijd om op social media te posten!

Je hebt net flink wat tijd besteed aan een leuk bericht voor op social media. Je plaatst ‘m en leunt achterover. Zo. Het wachten op de clicks is begonnen. Maar er gebeurt niets. Hoe kan dat nu? Je hebt toch écht een toffe post gemaakt. Dat weet je zeker. Het bereik van je social media post is niet alleen afhankelijk van het bericht zelf. Nee, ook wanneer je het plaatst is van belang.
12 juli 2020
De beste afmetingen van afbeeldingen en foto’s op social media in 2020

De beste afmetingen van afbeeldingen en foto’s op social media in 2020

Social media speelt een belangrijke rol in de wereld van online marketing. Er is alleen veel concurrentie op de tijdlijn van je doelgroep. Veel nieuwsberichten van vrienden of familie en andere organisaties die je doelgroep bestoken met content. Eerder schreef ik al over de ideale lengte van die berichten en over het beste tijdstip om je post te publiceren. Maar daar hoort eigenlijk nog iets over de afbeeldingen bij. Specifieker, de social media formaten van afbeeldingen en foto’s in 2020.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]