Zoeken
Menu

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek is een onderzoek naar de termen die mensen gebruiken om informatie over jouw producten of diensten te vinden via Google. Het resultaat is vaak een lange lijst met woorden of complete zinnen. Inclusief indicatie van hoe vaak er per maand naar gezocht wordt (= volume). Met zo’n analyse kun je dus de beste keywords kiezen en het maximale uit je online campagnes halen.

Inzicht in je doelgroep
Inzicht in je doelgroep

Zoekwoorden laten zien wat je doelgroep zoekt. Met dat inzicht creëer je makkelijker waardevolle en relevante content.

Hogere rankings
Hogere rankings

Door de termen uit de zoekwoordenanalyse strategisch te verwerken, vergroot je je kansen op een betere positie in Google.

Verbeterde ROI van ads
Verbeterde ROI van ads

Weten welke keywords veel clicks en conversies opleveren, helpt je een betere ROI te behalen met je online ads. Simpel.

Onze werkwijze

Uitgebreide opzet
Stap 1 • Uitgebreide opzet

We zetten de analyse in eerste instantie breed in. We verkennen alle zoekwoorden die mogelijk relevant voor je zijn.

Focus
Stap 2 • Focus

Vervolgens brengen we focus aan. We filteren alle ideeën en pikken de meest interessante keywords er voor je uit.

Overzicht creëren
Stap 3 • Overzicht creëren

We maken een overzichtelijke lijst met de gekozen zoektermen. Compleet met handige statistieken per zoekwoord.

Meeting
Stap 4 • Meeting

Samen bespreken we alle zoektermen. We nemen rustig de tijd om alles toe te lichten en de beste keywords te bepalen.

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Lassie
Papendal
Social deal
Scholen op de kaart
Nizo
Tesqua

Wij zijn oma

Zoekwoordenanalyse met de beste tools

Voor het zoekwoordenonderzoek gebruiken we verschillende tools die samen net even wat meer informatie geven. Zo krijg je bij OMA niet alleen het volume, maar geven we je ook een indicatie van de advertentiekosten (CPC) én schatten we in hoe makkelijk of moeilijk het is om een keyword te ranken. Tot slot checken we ook nog even de zoekintentie. Want dan weet je ook meteen wat voor soort content het beste bij een zoekwoord past.

Zoekwoordenonderzoek

Ook een zoekwoordenonderzoek laten doen?

Geen tijd of zin om een zo’n diepgaande zoekwoordenanalyse te doen? Wil je een goede basis hebben voor de lancering van een nieuw product of nieuwe website? Of wil je met het gewoon wat nieuwe contentkansen ontdekken? We duiken graag even de data in voor een zoekwoordenonderzoek voor Google Ads, SEO en extra blog ideeën. Neem gerust even contact op en vraag naar de mogelijkheden.

OMA's laatste reviews

Review Anne de Boorder
"OMA is een onwijs fijne partner om mee samen te werken. De expertise en knowhow van het hele team hebben ons de afgelopen jaren geholpen uitdagingen aan te gaan en doelen te bereiken. Bovendien kunnen we niet alleen terugvallen op de professionele kennis van het OMA-team, maar ook op de persoonlijke focus."
Anne de Boorder • Project manager bij Lassie
Review Wim speek 
"Fijne partner om mee samen te werken! "
Wim speek  • Eigenaar bij HRM Profielen
Review Simonette Wiesman  
"Intussen drie opdrachten met Daniel en het team van Online Marketing Agency vervuld. Ik ben iedere keer erg blij met de servicegerichte aanpak, verregaande SEO expertise en overzichtelijke aanpak. Daarnaast gewoon een superfijn team om mee samen te werken. Dank voor jullie hulp! "
Simonette Wiesman   • Sr. Communicatieadviseur a.i. bij Laurens - Marcom manager - merkspecialist - Projectmanager
Review Marieke Stuivenberg
"Bij Tesqua helpen we graag mensen met het behalen van hun sportieve doelen. Dit doen we vanuit onze strategie “verrassend persoonlijk & verrassend veelzijdig”. Zo zijn we in contact gekomen met OMA. Op een enorme persoonlijke manier helpen Daniel en het team van OMA ons om onze digitale doelstellingen te behalen."
Marieke Stuivenberg • Eigenaresse Tesqua
Review Radaradvies
"OMA in 3 woorden vanuit ons perspectief: objectief (en optimistisch), multidisciplinair (en moedig) en aandachtig (en adrem). Sinds we samenwerken met OMA hebben we een deskundige partner die ons aan de hand meeneemt in de online SEO wereld.  "
Radaradvies •
Review Ali Ozer
"Ik wilde graag een moment nemen om mijn oprechte waardering uit te spreken voor onze samenwerking aan mijn website. Ik ben erg blij met het resultaat en wil het team OMA bedanken voor hun uitstekende service en professionaliteit gedurende het hele proces."
Ali Ozer • Eigenaar Golden Wod
Review Eddie van Ruler
"Daniel Kuipers van OMA heeft onze Website zo goed gemaakt dat bezoekers de producten goed kunnen vinden. HTI-RVS is mooie site geworden waardoor we meer opdrachten hebben kunnen uitvoeren. Zelfs in deze moeilijke periode krijgen we meer aanvragen en opdrachten. Daniel heeft de kennis om online beter vindbaar te worden bij de juiste mensen."
Eddie van Ruler • Eigenaar HTI RVS
Review Furkan
"Onze samenwerking verloopt zeer aangenaam. We hebben de flexibiliteit om regelmatig te overleggen en aanpassingen te maken wanneer dat nodig is, om het maximale rendement uit onze advertenties te halen."
Furkan • Eigenaar MP Brows
Review Andante Orgels
"Hele goede ervaringen met OMA. Sinds dat wij onze online marketing hebben uitbesteed aan Daniël Kuipers, Nicole en de rest van zijn team, boeken we meer resultaat. Een bedrijf met kennis van zaken. Wij bevelen OMA van harte aan! Andante Orgels. "
Andante Orgels •
Review John Giezen
"Daniël Kuipers = SEO. Ik heb bij Daniël een op maat gemaakte zeer professionele Online Marketing inhouse training gevolgd. De training geeft je alle bagage om daarna zelf een vliegende start te maken op al een uiterst hoog online marketing level. Ik heb genoten van deze kwaliteitstraining gegeven door een zeer kundige prettige persoonlijkheid."
John Giezen • Head Marketing & Communications - NIZO
Review Emiel Wessels
"‘Een prachtig voorbeeld dat je niet altijd veel geld nodig hebt om iets explosief te laten groeien. Door de juiste dingen te doen en tijd te investeren kun je er ook komen!’"
Emiel Wessels •
Review Rutger Sikma
"OMA heeft ons uitstekend geholpen met het opzetten van Google Analytics 4 en reporting (Looker Studio) voor onze websites voor tweedehands machines. Op een proactieve en inspirerende manier. Door deze oplossing kunnen wij onze websites op goed monitoren en aanpassen als dat nodig is."
Rutger Sikma • Project Manager E-commerce