Social Media

24 juni 2019
q2 2019 marktaandeel social media

Q2 2019: Marktaandeel Social Media in Nederland & Europa

We zitten inmiddels al weer op de helft van 2019 en dus is het hoog tijd om even te kijken wat er de afgelopen maanden veranderd is met betrekking tot het marktaandeel van social media kanalen in Nederland en Europa. Bij welk sociaal medium kunnen ze rustig op vakantie en waar missen de medewerkers een barbecue omdat ze moeten overwerken om hun aandeel terug te winnen? Kortom, wie komen er als winnaar uit de bus, wie zijn de verliezers en met welke kanalen moeten we de komende tijd verder in de gaten houden? We gaan het zien!
10 juni 2019
Facebook pixel tracking op je wordpress website

Facebook Pixel: Tracking op je WordPress website

De Facebook Pixel is een ontzettend krachtig middel waarmee je het gedrag van de bezoekers op je website nog beter kan meten. Met de gegevens die het oplevert kan je jouw betaalde Facebookcampagnes meten, optimaliseren en nieuwe kansen herkennen als ze zich voordoen. Als je momenteel Facebookadvertenties in zet, maar de Facebook Pixel is niet geïnstalleerd of niet actief, laat je echt kansen liggen.. ’En uiteindelijk ook keiharde euro’s. Want jij wilt toch ook weten welke advertentie converteert en welke niet? Ja, natuurlijk! Maar voordat we de diepte induiken, vertel ik je eerst wat belangrijke basisfeiten over de Pixel. Let’s go!
3 april 2019
marktaandeel social media q1 2019

Q1 2019: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De lente staat voor de deur! En dus is het tijd voor een nieuw, fris overzicht van het marktaandeel van social media kanalen in Nederland en Europa: de eerste van 2019. Zetten de trends door of bleken het kortstondige hypes? Welke kanalen zien hun marktaandeel slinken en welke platformen kunnen de bloemetjes voorzichtig buiten zetten? Laten we het gaan bekijken!
6 maart 2019
beste afmetingen afbeeldingen op social media 2019

De beste afmetingen van afbeeldingen en foto’s op social media in 2019

Social media speelt een belangrijke rol in de wereld van online marketing. Want het stelt je in staat om op een laagdrempelige manier te communiceren met je doelgroep. Er is alleen veel concurrentie op de tijdlijn van je doelgroep. Veel nieuwsberichten van vrienden of familie en andere organisaties die je doelgroep bestoken met content. Dus snap je dat je alles uit de kast moet halen om het ideale bericht te creëren. Eerder schreef ik al over de ideale lengte van die berichten en over het beste tijdstip om je post te publiceren. Maar daar hoort eigenlijk nog iets over de afbeeldingen bij. Specifieker, de social media formaten van afbeeldingen en foto’s in 2019. En wat die formaten precies zijn, ga ik je nu vertellen!
4 januari 2019
wat moet je als ondernemer op social media plaatsen

Inspiratie voor je contentkalender: wat moet je als ondernemer op social media plaatsen?

De vraag “wat moet ik op social media plaatsen?” wordt elke maand minstens drie á vier aan mij gesteld. En mijn antwoorden op die vraag zijn eigenlijk best simpel. Aangezien ik altijd de antwoorden moet toelichten vond ik het tijd voor een blog. Dus zie hier: wat moet je als ondernemer op social media plaatsen?
4 januari 2019
Marktaandeel social media kanalen q4 2018

Marktaandeel social media kanalen Q4 2018

Nu we allemaal de kerstdiners achter de rug hebben en de rook van de nieuwjaarsborrels is opgetrokken, worden de eerste cijfers over de marktaandelen van de verschillende social media kanalen zichtbaar langzaam zichtbaar. Welke social media platformen gingen ‘out with a bang’? En wiens marktaandeel doofde als een nachtkaars? We gaan het zien!
15 november 2018
YouTube SEO: Stappenplan voor het beter vindbaar maken van je youtube video

YouTube SEO: Stappenplan voor het beter vindbaar maken van je video’s binnen YouTube

Je hebt keihard gewerkt om de perfecte video te maken voor op YouTube. Je bent verschrikkelijk trots maar twee weken later heeft helaas niemand (op je oom, buurman en moeder na) de video gezien. Waar is het mis gegaan? Waarschijnlijk heb je geen rekening gehouden met het algoritme van YouTube. Want wist je dat YouTube ook een zoekmachine is? En dat je dus ook zoekmachine optimalisatie kan toepassen binnen YouTube? Nee hè?! Geen probleem, want ik ga je alles vertellen over YouTube SEO en hoe je jouw video beter vindbaar maakt binnen deze zoekmachine.
23 oktober 2018
De ideale lengte van posts en berichten op social media

De ideale lengte van posts en berichten op social media

Hoeveel ruimte heb je voor een Facebook Ad om potentiële klanten te overtuigen? Hoeveel hashtags moet je gebruiken om op Instagram gevonden te worden? Die vragen kun je beantwoorden aan de hand van de lengte van het bericht. Oftewel, hoeveel tekens je spendeert aan het overbrengen van je boodschap. Ieder platform heeft zo haar eigen richtlijnen voor de ideale lengte. Daarom geven we je in de rest van dit blog praktisch advies waarmee je meer bereik én engagement kunt behalen met je social media posts op de platformen: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest en YouTube.
4 oktober 2018
Marktaandeel social media kanalen q3 2018

Marktaandeel social media kanalen Q3 2018

Het is nu echt herfst en dat houdt in dat we weer eens gaan kijken wat de zomer voor impact heeft gehad op de marktaandelen van de verschillende social media kanalen. Welk platform schiet als een kersverse paddestoel uit de grond? En welk kanaal kan zich op gaan maken voor een winterslaap? Laten we gaan kijken!
3 oktober 2018
Handleiding persoonlijk profiel naar zakelijk instagram account

Handleiding: Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Een zakelijk Instagram account zorgt ervoor dat je meer inzichten, meer functionaliteiten en meer advertentiemogelijkheden krijgt. Wil je zien hoe vaak je profiel is bekeken? Wil je advertenties in de Stories kunnen plaatsen? En wil je ook een contactknop in je Instagramprofiel? Dan ga ik je nu laten zien hoe je dat voor elkaar krijgt door van je persoonlijke profiel een zakelijk Instagram account te maken!
18 juli 2018
Marktaandeel social media kanalen q2 2018

Marktaandeel social media kanalen Q2 2018

Het jaar is alweer ruim over de helft. Dat betekent dat we weer even kijken naar de marktaandelen van de verschillende social media ten opzichte van drie maanden geleden. Welk platform groeit het hardst? Waar vindt er een daling plaats? Hoog tijd om de balans weer eens op te maken…
9 juli 2018
Handleiding zakelijke facebookpagina in 5 minuten

Handleiding: In 5 minuten naar een eigen zakelijke Facebookpagina

Het moment is daar! Je hebt ervoor gekozen om Facebook zakelijk in te gaan zetten. Door de inzet van Facebook wil je meer nieuwe klanten binnenhalen, meer naamsbekendheid of misschien wel laten zien wat er achter de schermen allemaal afspeelt. Maar het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina heb je misschien nog nooit gedaan, dus je weet niet zo goed waar je moet beginnen. En daar gaat deze handleiding jou bij helpen.
4 juli 2018
LinkedIn SEO - Je profiel beter vindbaar maken

SEO voor je LinkedInprofiel – 7 tips om je persoonlijke profiel beter vindbaar te maken

Een paar maanden geleden begon ik wekelijks berichten en blogs te plaatsen op LinkedIn. Door dat elke week steevast te doen werd mijn profiel vaker bekeken, kreeg ik meer connectieverzoeken, meer aanbiedingen van recruiters en haalde ik meerdere leads binnen. Naast het plaatsen van content kan je nog meer doen om binnen LinkedIn beter vindbaar te worden. Eigenlijk werkt LinkedIn bijna hetzelfde als zoekmachine optimalisatie en dus zal ik je wat tips geven waarmee je zelf jouw vindbaarheid op LinkedIn kunt vergroten.
7 juni 2018
Contentkalender. Wie, wat, waar en hoe?

Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

De contentkalender. Als je voor je bedrijf ook maar iets met social media, bloggen of e-mail marketing doet, heb je er vast wel eens van gehoord. Dat is ook niet gek, want de contentkalender is hartstikke handig. Althans, dat vinden wij. En jij ook, als je dit blog gelezen hebt.
23 mei 2018
Beste tijdstip posten op social media

De beste tijd om op social media te posten!

Je hebt net flink wat tijd besteed aan een leuk bericht voor op social media. Je plaatst ‘m en leunt achterover. Zo. Het wachten op de clicks is begonnen. Maar er gebeurt niets. Hoe kan dat nu? Je hebt toch écht een toffe post gemaakt. Dat weet je zeker. Het bereik van je social media post is niet alleen afhankelijk van het bericht zelf. Nee, ook wanneer je het plaatst is van belang.
28 februari 2018
Social media app Vero

Het nieuwe social media platform Vero

Iedereen kent natuurlijk Instagram. Maar er is ook een andere app op de markt te vinden die Instagram nog weleens van de troon kan gaan stoten; Vero. Velen zullen er nog nooit van gehoord hebben, maar in de afgelopen paar weken is de app in populariteit gestegen. Maar wat voor app is Vero nu eigenlijk? En wat kun je er precies mee? 

Recente blogs

18 juli 2019
google site kit is live

Google Site Kit is live: beschikbaarheid, installatie & mogelijkheden

Eind 2018 schreef ik er al een artikel over: Wat is Google Site Kit en waarom ben ik er zo enthousiast over?! Google Site Kit is een plugin van Google die het leven van webmasters/marketeers veel makkelijker maakt, omdat het alle gegevens van Google Analytics, Search Console, Page Speed en AdSense bundelt. Sinds een paar weken is de bètaversie nu dan eindelijk live en dus heb ik de plugin geïnstalleerd op mijn website en ‘m volledig getest. Zodat ik je er alles over kan vertellen en je ‘m zelf niet hoeft te ontdekken.
10 juli 2019
TF-IDF Analyse

TF-IDF Analyse: Sleutelwoorden vinden voor SEO content

De TF-IDF analyse is al jaren een hot topic in SEO-land en toch hoor je er maar weinig over. Dat is best opmerkelijk, want er woedt al tijden een discussie tussen marketeers over het effect van het optimaliseren je teksten op basis van deze analyse. De één zweert erbij en de ander vindt het totaal nutteloos. Die tegenstrijdige berichten helpen jou (de SEO-doe-het-zelver) natuurlijk niet echt vooruit en dus is het tijd dat ik me hoogst persoonlijk in de discussie ga mengen. Ik vertel je graag waarom deze specifieke analyse belangrijk kan zijn voor je SEO kan zijn en hoe je ‘m uit kunt voeren.
8 juli 2019
SEO Powersuite review

SEO Powersuite Review 2019: Ervaringen met de alles-in-1 tool

Ik houd van SEO-software en daarom ook van SEO Powersuite. Aangezien het een hobby van mij is om SEO-tools te testen, te gebruiken en in te zetten, schrijf ik dus ook graag een eerlijke review over mijn ervaringen met SEO Powersuite. Dat scheelt jou een hoop tijd en moeite, want jij hoeft alleen dit artikel te lezen en hoeft niet zelf aan de slag met de tool om alles te ontdekken.
2 juli 2019
10 tools die beter zijn dan de Google Keyword planner

10 tools die beter zijn dan Google Keyword Planner [Gratis & betaald]

De Google Keyword Planner is nu, in 2019, verleden tijd voor veel marketeers. De beperkingen, irritaties en het tonen van onjuiste of onvolledige informatie kunnen echt niet meer. Ondertussen zijn er gelukkig ooktools zijn die wel verschrikkelijk goed en handig zijn in het tonen van zoekwoorden, content ideeën en volumes. Omdat ik zeker weet dat jij ook klaar bent met de Keyword Planner, en omdat je vast en zeker wilt weten welke tools er allemaal te vinden zijn, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan Google Keyword Planner (in willekeurige volgorde).

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !