Zoeken
Menu

Waar staat de afkorting OMA voor?

De afkorting OMA staat voor Online Marketing Agency. Maar OMA bekt natuurlijk veel lekkerder. En het is ook sneller. Dat scheelt weer. Zeker als je het net zo vaak zegt als wij.

Hoe lang bestaat OMA al?

De meeste oma’s zijn best oud. Onze OMA niet. Die komt uit 2017. In dat jaar schreef Daniël zich in bij de KvK. Nadat hij op 1 juli 2018 was afgestudeerd ging hij fulltime aan de slag en bouwde hij zijn bureau uit tot wat het nu is: een gezellige OMA met een vracht aan kennis en ervaring.

Waarom is Daniel ooit begonnen met OMA?

Voordat Daniël zijn eigen onderneming startte, werkte hij bij drie verschillende online marketing bureaus. Maar bij ieder bureau vond hij dat er iets niet goed ging. Bij de ene was de kwaliteit van de werkzaamheden ondermaats en bij een ander was er weer geen of weinig klantcontact. Dat moet beter kunnen, dacht ‘ie.

Sinds wanneer heeft OMA medewerkers?

Sinds 1 januari 2020 ondersteunt Pelle Daniël met de content. En amper een maand later begon Tom als zoekmachine marketing specialist. Sindsdien groeien we nog sneller en waaien er continu nieuwe stagiairs en online marketeers aan. Met windkracht 10.

Waar is OMA gevestigd?

OMA is gevestigd in Ede. The place to be. Voor online marketing dan.

Wat is jullie expertise?

OMA begon ooit met de focus op SEO. Dat zal altijd onze core business blijven. Maar de laatste twee jaar hebben we ook keihard gewerkt om met onze SEA diensten op hetzelfde niveau te komen. Inmiddels is zijn we dus wel behoorlijk goed in alles wat met zoekmachine marketing te maken heeft, al zeggen we het zelf.

Wat voor diensten bieden jullie allemaal aan?

Naast SEO en SEA houden we ons ook bezig met e-mail marketing, conversie optimalisatie en social media adverteren. Dus eigenlijk alles wat je nodig hebt om goed gevonden te worden én klanten aan je te binden.

Werken jullie met abonnementen en contracten?

Online marketing moet je bijhouden. Daarom werken we het liefst op maandelijkse basis samen met jou. In die zin sluiten we dus graag een abonnement met je af. Zo weet je waar je aan toe bent en boeken we het beste resultaat. Maar we doen net zo graag losse projecten, hoor. Je zit in ieder geval nooit ergens aan vast. Bij ons geen jaar- of wurgcontracten. Dat werkt wel zo fijn.

Wat is het opzegtermijn van het abonnement?

Je hebt bij onze abonnementen een opzegtermijn van 1 maand.

Werken jullie met strenge contracten vol kleine lettertjes?

Nee. We houden het graag leuk en begrijpelijk. Maar we hebben natuurlijk wel algemene voorwaarden.

Wat onderscheidt jullie van andere bureaus?

Wij zijn zelf het best vindbare online marketing bureau van Nederland (did someone say ‘practice what you preach’?). Daarnaast zijn we jong, creatief en houden we van een goede relatie met onze klanten. Oh, en we leveren natuurlijk ook gewoon kneitergoed werk. Check onze 35+ reviews maar. En ja, die zijn van echte mensen!

Werken jullie met een accountmanager of heb ik direct contact met de specialist?

Momenteel spreek je direct met je specialist. Maar die moet natuurlijk ook wel de tijd hebben om zijn of haar werk te doen in plaats van helpdesk te spelen of salesgesprekken te voeren. Het zou dus best eens kunnen zijn dat je ooit nog te maken krijgt met een accountmanager.

Kan ik jullie altijd bellen?

Ja, hoor. Zolang het maar tijdens kantoortijden is. Wij willen ‘s avonds ook gewoon op de bank ploffen om die Netflixserie eindelijk eens af te kunnen kijken.

Werken jullie voor concurrerende bedrijven in dezelfde regio? / Hoe gaan jullie daarmee om?

Huidige klanten krijgen voorrang. We werken daarom alleen voor concurrenten als onze huidige klant daar toestemming voor geeft. We checken dus altijd even bij je of dat een probleem vormt. Wel zo eerlijk.

Aan wat voor bedragen moet ik denken als ik met jullie wil samenwerken?

Moeilijk te zeggen. Wat wil je bereiken? En wil je alles uitbesteden of wil je zelf nog dingen (blijven) doen? Dat zijn allemaal dingen die we eerst moeten voordat we kunnen bepalen wat we voor je gaan doen en hoeveel je dat gaat kosten.

Zijn jullie transparant in het werk wat jullie doen en de uren die jullie maken?

Zeker. We houden onze uren intern bij. En nauwkeurig ook. Mocht je vragen hebben over het aantal gemaakte uren, bel of mail ons dan meteen. We delen het graag met je.

Voor wie werken jullie allemaal?

We werken voor klein en groot. Voor B2B en B2C. Voor lokaal en internationaal. Wij vinden het vooral belangrijk dat er een klik is. En vertrouwen. De rest komt dan wel goed.

Ik wil mijn website laten optimaliseren maar ben ZZP’er / kleine ondernemer. Is dat een probleem?

Nee, hoor. Dat hoeft geen probleem te zijn. Het is alleen wel afhankelijk van je product, je marges, je doelgroep en hoeveel uur jij per week beschikbaar hebt. Dat bepaalt of we het traject renderend kunnen krijgen.

Werken jullie ook op basis van no cure no pay?

Nee. En we leggen je hier uit waarom.

Zijn jullie een zelfstandig bureau?

Ja, we zijn volledig zelfstandig. Daniël is 100% eigenaar van OMA. Geen gekke Amerikaanse investeerders die zich blind staren op de jaarcijfers dus. Gelukkig maar, want zo kunnen ons gewoon richten op waar we goed in zijn en wat we het liefste doen: online marketing ♥

Wat doen jullie allemaal aan bijscholing?

We houden een wekelijkse kennissessie, lezen ‘s avonds nog wat blogs in bed en schrijven zelf over de nieuwe dingen we geleerd hebben. Daar bovenop maakt iedereen bij OMA gebruik van €1500 opleidingsbudget per jaar en springen er ook 2 senior online marketeers met 10+ jaar ervaring af en toe even bij. De helden.

Kan ik stagelopen bij OMA?

Als we plek hebben wel. De vacatures vind je op https://onlinemarketingagency.nl/vacatures/.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

Neem gratis en vrijblijvend contact met ons op. We bijten niet. Meestal.