Conversie optimalisatie

23 juni 2020
Waarom een FAQ zo belangrijk is voor webshop

Waarom een FAQ zo belangrijk is voor je webshop [7 redenen]

Als je iets bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer het geleverd wordt en wat er gebeurt als je niet tevreden bent met het geleverde product? En je wilt toch ook weten hoe mensen met je gegevens omgaan? Dat wil jouw klant dus ook! Zelfs als je diensten levert. En daarom is het ontzettend belangrijk om een FAQ (ook wel veel gestelde vragen pagina) te hebben. Vandaag geef ik je 7 redenen waarom je die nu nog moet gaan opzetten.
29 mei 2020
10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

De één haat ze en de ander zweert erbij. De één zegt z’n business erop te draaien en de andere ziet het als een conversie killer. We hebben het natuurlijk over exit intent pop-ups. Dat zijn de pop-ups die je voor je neus krijgt als je een website of pagina probeert te verlaten. Mijn visie is dat ze kúnnen werken, mits je ze op de goede manier inzet. Een manier die past bij jou, je business en je klanten. En daar ga ik je vandaag dan ook alles over vertellen.
2 december 2019
Google Grow My Store wat is

Google Grow My Store: Wat het is en waarvoor je het gebruikt

Ongeveer twee weken geleden lanceerde Google in Nederland officieel de Grow My Store. Zoals de naam als zegt, is het een programma voor ondernemers met een online en/of fysieke winkel. Aangezien er nog redelijk weinig informatie over te vinden is, vind ik het tijd om er een blog over te schrijven
7 november 2019
Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Je hebt een paar nieuwe conversies binnengehaald via Google (YES!). Eindelijk werpt zoekmachine optimalisatie zijn vruchten af. Maar weet je wel welke zoekwoorden nou daadwerkelijk hebben gezorgd voor die conversie en welke zoekwoorden totaal niet scoren? Het antwoord op die vraag is hoogstwaarschijnlijk ‘Nee’. En in dit artikel laat ik je zien hoe je daarachter komt.
18 juni 2019
Verbeter het contactformulier op je website

Verbeter het contactformulier op je website: 5 simpele tips

Nagenoeg iedere zichzelf respecterende website heeft een contactformulier. Voor veel ondernemers en het MKB, met name vooral in de B2B sector, is het dé plek waar the magic happens. Of althans, waar de magic zou moeten happenen. Want ondanks dat je website er helemaal geweldig uitziet, zie je toch in Google Analytics dat veel mensen afhaken bij je online formulier. Met deze 5 tips voor effectievere contactformulieren op je website zorg je namelijk voor meer leads, klanten en omzet. Simpel, makkelijk te implementeren en met direct resultaat … let’s go!
3 juni 2019
Keyword Hero seo kansen

Loop geen SEO kansen mis: gebruik Keyword Hero!

Keyword Hero is één van de tools die ik altijd meteen instel voor mijn klanten. Met de gratis versie kan je er al zoveel waarde uithalen… Dat is het meer dan waard!! Eigenlijk vind ik dat je Keyword Hero verplicht moet gebruiken als je met SEO aan de slag gaat. Want jij wilt toch ook weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en welke zoekwoorden jou de meeste klanten opleveren? Ja. Dat wil iedereen. Dus, ik ga je alles vertellen over Keyword Hero en vertellen hoe jij er zelf voor kan zorgen dat je geen SEO kansen mis loopt!
5 december 2018
Hotjar heatmap

Dit is wat je moet weten over Hotjar, heatmapping en het installeren van Hotjar via Google Tag Manager

Hotjar is een programma waarmee je het gedrag van de bezoekers op je website visueel maakt. Middels o.a. heatmaps geeft het aan welke onderdelen van een webpagina goed bekeken worden. Met die data kan je bijvoorbeeld nieuwe ontwerpkeuzes maken of aannames testen. Want die actieknop op je homepagina, klikken mensen daar wel op? En scrollen mensen wel naar de footer van je website waar de bezoekers zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief? Dat weet je niet, maar met Hotjar kom je er achter! Nadat ik wat je meer informatie over Hotjar heb gegeven, vertel ik hoe je Hotjar installeert via Google Tag Manager.

Recente blogs

8 juli 2020
IMU Meester in SEO Review is de SEO-training €997 waard?

IMU Meester in SEO Review: is de SEO-training €997 waard?

Om mijn kennis van SEO bij te spijkeren was ik op zoek naar een SEO-cursus. Ik heb de Meester in SEO-cursus van de IMU gevolgd. Ondanks dat ik niet voor de cursus betaald heb (daarover later meer), durf ik te stellen dat het de €997 waard is. Waarom? Dat ga ik jullie hier toelichten.
7 juli 2020
SERPWatcher review favoriete Rank Tracker van 2020

SERPWatcher review: favoriete Rank Tracker van 2020

Het doel van SEO is het behalen van hogere posities in Google om vervolgens te zorgen voor meer bekendheid, bezoekers en klanten. En om die posities bij te houden heb je een stukje software nodig. In SEO-land noemen we dat een rank tracker. Letterlijk vertaald naar “positie bijhouder”. In dit artikel ga ik mijn favoriete rank tracker van dit moment met je delen. Dat is namelijk SERPWatcher van Mangools.
7 juli 2020
waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam niet handig is

6 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam niet handig is

Twijfel je er ook aan om een zoekwoord te gebruiken in je bedrijfsnaam? Ja, het hebben van een zoekwoord in je bedrijfsnaam heeft vele voordelen… Maar ook nadelen. Nadelen die niet vaak genoemd worden of waarvan mensen niet weten dat ze er überhaupt zijn. 6 van die nadelen heb ik voor je op een rijtje gezet.
7 juli 2020
q2 2020 marktaandeel social media

Q2 2020: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

We zitten midden in de zomer. De COVID-19 maatregelen worden steeds verder versoepeld en misschien ga je er tóch nog even tussenuit. Een mooi moment om eens te checken hoe het staat het met marktaandeel social media in Nederland en Europa in Q2 van 2020. Er is genoeg gebeurd de afgelopen maanden, dus laten we snel kijken wat het effect daarvan is geweest op het marktaandeel van social media in Nederland, Duitsland, België en de rest van Europa!
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]