Conversie optimalisatie
13 februari 2021
Published by Daniel Kuipers at 13 februari 2021
Categories
Do you like it?0
13 februari 2021
Published by Daniel Kuipers at 13 februari 2021
Categories
Do you like it?0
31 december 2020
Published by Daniel Kuipers at 31 december 2020
Categories
Do you like it?0
24 december 2020
Published by Daniel Kuipers at 24 december 2020
Do you like it?0
14 december 2020
Published by Daniel Kuipers at 14 december 2020
Categories
Do you like it?0
23 november 2020
Published by Daniel Kuipers at 23 november 2020
Do you like it?0
19 november 2020
Published by Daniel Kuipers at 19 november 2020
Categories
Do you like it?0
15 september 2020
Published by Daniel Kuipers at 15 september 2020
Categories
Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.
Do you like it?0
7 augustus 2020
Published by Daniel Kuipers at 7 augustus 2020
Categories
Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
Do you like it?0
13 juli 2020
Published by Daniel Kuipers at 13 juli 2020
De bekende ‘over ons’ pagina.
We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook.
Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en …
waar je conversies mee kunt behalen.
Veel conversies.
Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen?
Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier?
Lastige vragen, maar met deze 8 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!
Do you like it?0
9 juli 2020
Published by Daniel Kuipers at 9 juli 2020
Categories
In veel gevallen wil je dat de bezoekers op je website iets doen. Een offerte aanvragen, bijvoorbeeld. Of een product bestellen. Maar in veel gevallen doen ze dat niet. Ondanks dat je goede producten verkoopt of bijzondere diensten levert, worden ze niet overtuigd. Gelukkig kun je daar iets aan proberen te doen. Dr. Robert Cialdini heeft namelijk zes principes van overtuiging beschreven in zijn boek ‘Influence: The Psychology of Persuasion’. En met die principes kun je de bezoekers op je website proberen te overtuigen en aanzetten tot actie.
Do you like it?0
26 juni 2020
Published by Daniel Kuipers at 26 juni 2020
Categories
Je ziet al je omzet in Google Analytics binnenkomen via referral en niet via organic search of paid search. Terwijl je zeker weet dat je juist daar de meeste omzet mee haalt. Je klikt op referral en ziet dat alle omzet toe wordt gekend aan betaalproviders. Hierdoor weet je niet precies welke inspanning wat oplevert. En dat moet dus opgelost worden. In dit artikel ga ik je daar alles over vertellen.
Do you like it?0
26 juni 2020
Published by Daniel Kuipers at 26 juni 2020
Categories
Het kan expres zijn gegaan omdat je een website erg tof vindt of per ongeluk in alle enthousiasme: het accepteren van browsermeldingen. Hoe dan ook, nu wil je ervan af en weet je niet precies hoe dat moet. Om je op weg te helpen heb ik per browser een kort stappenplan geschreven waarmee je je snel kan afmelden voor deze meldingen.
Do you like it?0
23 juni 2020
Published by Daniel Kuipers at 23 juni 2020
Als je iets bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer het geleverd wordt en wat er gebeurt als je niet tevreden bent met het geleverde product? En je wilt toch ook weten hoe mensen met je gegevens omgaan? Dat wil jouw klant dus ook! Zelfs als je diensten levert. En daarom is het ontzettend belangrijk om een FAQ (ook wel veel gestelde vragen pagina) te hebben. Vandaag geef ik je 7 redenen waarom je die nu nog moet gaan opzetten.
Do you like it?0
29 mei 2020
Published by Daniel Kuipers at 29 mei 2020
Categories
De één haat ze en de ander zweert erbij. De één zegt z’n business erop te draaien en de andere ziet het als een conversie killer. We hebben het natuurlijk over exit intent pop-ups. Dat zijn de pop-ups die je voor je neus krijgt als je een website of pagina probeert te verlaten. Mijn visie is dat ze kúnnen werken, mits je ze op de goede manier inzet. Een manier die past bij jou, je business en je klanten. En daar ga ik je vandaag dan ook alles over vertellen.
Do you like it?0
13 maart 2020
Published by Daniel Kuipers at 13 maart 2020
Categories
Je hoort het vaker in online marketingland: je e-maillijst is goud waard. Veel marketeers zeggen dat e-mail één van de weinig kanalen is waar je de touwtjes wél zelf in handen hebt en je niet afhankelijk bent van grote spelers als Google of Facebook. Maar hoe zorg je er nou voor dat je e-maillijst constant wordt aangevuld en dat er een continue stroom van nieuwe leads is?? Daarvoor heb je leadgeneratie software nodig. De software die ik persoonlijk gebruik en jou aanraad is OptinMonster. Waarom ik specifiek OptinMonster aanraad? Daar moet je deze review voor lezen.
Do you like it?0
6 februari 2020
Published by Daniel Kuipers at 6 februari 2020
Categories
De kans is groot dat je zelf nog nooit een QR code hebt gebruikt in je marketing. Dat is ook niet zo heel gek. Maar de kans is wel groot dat je er ooit een hebt gezien of zelf gebruikt. Toen je bijvoorbeeld bij de bushalte stond of op de achterkant van een pak rijst. Maar wat is een QR code eigenlijk? En hoe werkt dat nou precies? Daar ga ik je nu alles over vertellen. Inclusief hét ding wat bijna iedereen die wel werkt met een QR code erg vaak vergeet.
Do you like it?0
3 januari 2020
Published by Daniel Kuipers at 3 januari 2020
Categories
Oh boy, dit is er één waarbij ik mijn hart even moet uitstorten.
De vragen ‘hoezo krijg ik niet het juiste resultaat te zien?’ of ‘waarom krijg ik deze volgorde te zien? zijn mij zo vaak gesteld de afgelopen anderhalf jaar. Het ging van simpele vraag tot zelfs een eindeloze discussie.
Aangezien ik bijna zeker weet dat jij, je klant of iemand jou ook wel eens iets gevraagd heeft over de zoekfunctie van een website, ga ik er iets over schrijven. Zodat jij alleen nog maar dit blog hoeft te delen.
Do you like it?0
17 december 2019
Published by Daniel Kuipers at 17 december 2019
Categories
Het jaar 2019 is inmiddels bijna afgelopen en ik vond het tijd om terug te blikken. Één van de dingen waar ik persoonlijk heel trots op ben is het aantal klanten en leads dat ik in het eerste jaar fulltime ondernemen heb binnengehaald. Dat waren er in een jaar tijd namelijk meer dan honderd. Waren dat allemaal geweldige leads? Nee. Zaten er ook fantastisch leads tussen? Absoluut. Aangezien ik graag mijn geheimen met je deel, vertel ik je in dit artikel welke kanalen en welke manieren ik heb gebruikt om tot dat aantal te komen.
Do you like it?0
2 december 2019
Published by Daniel Kuipers at 2 december 2019
Het meten van het succes van je website of webshop staat of valt met de conversies. Dat kan een verkoop zijn, het downloaden van een e-book, maar ook contact met je opnemen. En dat contact opnemen kan op een aantal manieren. Door bijvoorbeeld op het telefoonnummer binnen je website te klikken of door op het e-mailadres te klikken binnen je website. Dit blog gaat over die laatste, want ik ga je laten zien hoe je met behulp van Google Tag Manager en Google Analytics dit kan doen.
Do you like it?0
7 november 2019
Published by Daniel Kuipers at 7 november 2019
Categories
Je hebt een paar nieuwe conversies binnengehaald via Google (YES!). Eindelijk werpt zoekmachine optimalisatie zijn vruchten af. Maar weet je wel welke zoekwoorden nou daadwerkelijk hebben gezorgd voor die conversie en welke zoekwoorden totaal niet scoren? Het antwoord op die vraag is hoogstwaarschijnlijk ‘Nee’. En in dit artikel laat ik je zien hoe je daarachter komt.
Do you like it?0
18 juni 2019
Published by Daniel Kuipers at 18 juni 2019
Nagenoeg iedere zichzelf respecterende website heeft een contactformulier. Voor veel ondernemers en het MKB, met name vooral in de B2B sector, is het dé plek waar the magic happens. Of althans, waar de magic zou moeten happenen. Want ondanks dat je website er helemaal geweldig uitziet, zie je toch in Google Analytics dat veel mensen afhaken bij je online formulier. Met deze 5 tips voor effectievere contactformulieren op je website zorg je namelijk voor meer leads, klanten en omzet. Simpel, makkelijk te implementeren en met direct resultaat … let’s go!
Do you like it?0
3 juni 2019
Published by Daniel Kuipers at 3 juni 2019
Categories
Keyword Hero is één van de tools die ik altijd meteen instel voor mijn klanten. Met de gratis versie kan je er al zoveel waarde uithalen… Dat is het meer dan waard!! Eigenlijk vind ik dat je Keyword Hero verplicht moet gebruiken als je met SEO aan de slag gaat. Want jij wilt toch ook weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en welke zoekwoorden jou de meeste klanten opleveren? Ja. Dat wil iedereen. Dus, ik ga je alles vertellen over Keyword Hero en vertellen hoe jij er zelf voor kan zorgen dat je geen SEO kansen mis loopt!
Do you like it?0
20 maart 2019
Published by Daniel Kuipers at 20 maart 2019
Geloof jij je affiliate partij 100% op wat ze jou vertellen? De kans is groot dat je ooit wel eens hebt getwijfeld. Want zodra een bezoeker van jouw website af is, weet je niet meer wat hij of zij allemaal uitspookt. En dus moet je je affiliate partij maar op hun blauwe ogen geloven dat ze een X aantal bezoekers hebben binnengekregen via jouw website. Er is echter wel iets wat je zou kunnen doen om te achterhalen hoeveel mensen doorklikken naar je affiliate partner. Namelijk de uitgaande kliks meten op de affiliate links. En hoe je dat doet, dat ga ik je nu uitleggen.
Do you like it?0
5 december 2018
Published by Daniel Kuipers at 5 december 2018
Categories
Hotjar is een programma waarmee je het gedrag van de bezoekers op je website visueel maakt.
Middels o.a. heatmaps geeft het aan welke onderdelen van een webpagina goed bekeken worden.
Met die data kan je bijvoorbeeld nieuwe ontwerpkeuzes maken of aannames testen.
Want die actieknop op je homepagina, klikken mensen daar wel op?
En scrollen mensen wel naar de footer van je website waar de bezoekers zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief?
Dat weet je niet, maar met Hotjar kom je er achter!
Nadat ik wat je meer informatie over Hotjar heb gegeven, vertel ik hoe je Hotjar installeert via Google Tag Manager.
Do you like it?0
Recente blogs
26 maart 2021
Published by Daniel Kuipers at 26 maart 2021
Do you like it?0
26 maart 2021
Published by Daniel Kuipers at 26 maart 2021
Categories
Do you like it?0
26 maart 2021
Published by Daniel Kuipers at 26 maart 2021
Categories
Do you like it?0
26 maart 2021
Published by Daniel Kuipers at 26 maart 2021
Do you like it?0