SEO

18 augustus 2019
technische SEO 11 tools voor meer inzicht

Technische SEO: 11 tools voor meer inzicht [Gratis & Betaald]

Elk goed SEO-traject begint met een analyse waarbij elk onderdeel van SEO aan bod komt. Te beginnen met de technische SEO. De techniek van een website kan je zien als de fundering van je huis. Zonder fundering kan je geen goed huis bouwen. En zonder een goede technische basis kun je niet goed scoren in Google. Maar wat moet er dan op het gebied van techniek aangepast worden? En waar liggen dan de verbeterpunten? Met deze 11 gratis en betaalde tools, kan je dat helemaal zelf achterhalen!
13 augustus 2019
5 redenen waarom je de beste SEO tools nu niet moet aanschaffen

5 redenen waarom je de beste SEO tools nu niet moet aanschaffen

SEO tools zijn verschrikkelijk handig. Ze geven je bijvoorbeeld meer inzichten, bundelen alle belangrijke informatie en zorgen voor alle input om je concurrenten mee te verslaan. Maar ze zijn ook vaak duur. Zo kan bijvoorbeeld Ahrefs al gauw $399 dollar per maand kosten, MOZ $179 en Semrush $199. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook fan van de beste SEO tools op de markt, maar in bepaalde gevallen kan je er nu beter niet voor kiezen om die investering te doen. En in dit artikel geef ik je 5 van die bepaalde gevallen.
7 augustus 2019
bouncepercentage verlagen google analytics

Bouncepercentage in Google Analytics: 5 simpele tips om je bounce rate te verlagen

Als je een ook maar een beetje hebt zitten neuzen in je Google Analytics, heb je het bouncepercentage ongetwijfeld voorbij zien komen. Maar wat is dat nou precies? Hoe moet je het interpreteren en, belangrijker nog, hoe oefen je invloed uit op dat getal? Laten we eens dieper ingaan op de bounce rate in Google Analytics en een paar simpele manieren om het percentage te verlagen.
18 juli 2019
google site kit is live

Google Site Kit is live: beschikbaarheid, installatie & mogelijkheden

Eind 2018 schreef ik er al een artikel over: Wat is Google Site Kit en waarom ben ik er zo enthousiast over?! Google Site Kit is een plugin van Google die het leven van webmasters/marketeers veel makkelijker maakt, omdat het alle gegevens van Google Analytics, Search Console, Page Speed en AdSense bundelt. Sinds een paar weken is de bètaversie nu dan eindelijk live en dus heb ik de plugin geïnstalleerd op mijn website en ‘m volledig getest. Zodat ik je er alles over kan vertellen en je ‘m zelf niet hoeft te ontdekken.
10 juli 2019
TF-IDF Analyse

TF-IDF Analyse: Sleutelwoorden vinden voor SEO content

De TF-IDF analyse is al jaren een hot topic in SEO-land en toch hoor je er maar weinig over. Dat is best opmerkelijk, want er woedt al tijden een discussie tussen marketeers over het effect van het optimaliseren je teksten op basis van deze analyse. De één zweert erbij en de ander vindt het totaal nutteloos. Die tegenstrijdige berichten helpen jou (de SEO-doe-het-zelver) natuurlijk niet echt vooruit en dus is het tijd dat ik me hoogst persoonlijk in de discussie ga mengen. Ik vertel je graag waarom deze specifieke analyse belangrijk kan zijn voor je SEO kan zijn en hoe je ‘m uit kunt voeren.
2 juli 2019
10 tools die beter zijn dan de Google Keyword planner

10 tools die beter zijn dan Google Keyword Planner [Gratis & betaald]

De Google Keyword Planner is nu, in 2019, verleden tijd voor veel marketeers. De beperkingen, irritaties en het tonen van onjuiste of onvolledige informatie kunnen echt niet meer. Ondertussen zijn er gelukkig ooktools zijn die wel verschrikkelijk goed en handig zijn in het tonen van zoekwoorden, content ideeën en volumes. Omdat ik zeker weet dat jij ook klaar bent met de Keyword Planner, en omdat je vast en zeker wilt weten welke tools er allemaal te vinden zijn, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan Google Keyword Planner (in willekeurige volgorde).
1 juli 2019
Snel lokale SEO kansen achterhalen met Mergewords

Snel lokale SEO kansen achterhalen met Mergewords [4 stappen]

Stel, je bent een loodgieter uit Arnhem, je werkt vooral in de regio en je wilt meer klanten. Natuurlijk wil je dan vindbaar zijn wanneer mensen zoeken op ‘Loodgieter Oosterbeek’, ‘Loodgieter Velp’ of ‘Loodgieter Westervoort’. Het achterhalen van een paar van die lokale zoekwoorden is met de hand nog wel te doen. Maar want nou als je bijvoorbeeld in heel Gelderland actief bent? In dit artikel vertel ik je precies hoe je die zoekwoorden zo snel en effectief mogelijk kan achterhalen en hoe je zelf snel de lokale SEO kansen kan herkennen.
3 juni 2019
Keyword Hero seo kansen

Loop geen SEO kansen mis: gebruik Keyword Hero!

Keyword Hero is één van de tools die ik altijd meteen instel voor mijn klanten. Met de gratis versie kan je er al zoveel waarde uithalen… Dat is het meer dan waard!! Eigenlijk vind ik dat je Keyword Hero verplicht moet gebruiken als je met SEO aan de slag gaat. Want jij wilt toch ook weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en welke zoekwoorden jou de meeste klanten opleveren? Ja. Dat wil iedereen. Dus, ik ga je alles vertellen over Keyword Hero en vertellen hoe jij er zelf voor kan zorgen dat je geen SEO kansen mis loopt!
28 mei 2019
site search zoekopdrachten bijhouden

Site Search: Eenvoudig zoekopdrachten binnen je website bijhouden

Heb jij een zoekfunctie binnen je website? Waarschijnlijk wel. Maar weet je ook of die functie vaak wordt gebruikt en wat mensen precies invullen? Ik gok van niet. Als het niet zo is, laat je momenteel veel kansen liggen. Wist je bijvoorbeeld dat je dit als inspiratie kan gebruiken voor je vindbaarheid en optimalisatie van je website? Want als mensen een woord vaak invullen, dan is dat iets wat ze snel willen zien/vinden. Die informatie kun je dus mooi gebruiken om je website nog beter te maken voor je bezoekers (en Google!). Hoog tijd dus om je alles te vertellen over deze goudmijn.
21 mei 2019
Lokale SEO 5tips betere vindbaarheid

Lokale SEO: 5 Makkelijke tips voor meer lokale vindbaarheid

Veel ondernemingen hebben een fysieke locatie in een bepaalde stad of regio. Winkels, restaurants en kantoren waar (potentiële) klanten daadwerkelijk heen moeten, bijvoorbeeld. In real life. Maar ook schilders en loodgieters hebben een bepaald werkgebied. Het zijn dan ook vooral ZZP’ers en het MKB die zich focussen op een doelgroep uit dezelfde streek als waar het bedrijf gevestigd is. Logisch dat je dan ook online gevonden wilt worden door mensen uit die regio. En dat is precies wat je met lokale SEO kunt bereiken.
13 mei 2019
SEO getallen nieuw

Is SEO nieuw voor jou? Deze 10 belangrijke SEO-getallen moet je kennen!

SEO en Google kunnen overrompelend zijn. Je moet op zoveel dingen letten en met zoveel dingen rekening houden. Beginnen met SEO kan dan ook erg lastig zijn. Maar om het voor jou als beginnende SEO’er zo makkelijk mogelijk te maken, heb ik 10 belangrijke waardes en getallen die je zeker moet kennen. Let’s do this.
27 april 2019
kwfinder review

KWFinder Review: Officieel mijn favoriete zoekwoorden tool!

Sinds ik KWFinder heb gevonden, is de zoekwoordplanner voor mij van Google verleden tijd. Want wat is dat eigenlijk een beperkt programma. Altijd maar het opnieuw inloggen op Google Ads, de verschillende fouten en een maximaal aantal keywords … daar was ik wel klaar mee. Gelukkig hoort dat nu dus tot het verleden, want ik heb namelijk mijn nieuwe favoriete zoekwoorden tool ontdekt: KWFinder! Betaalbaar, makkelijk in gebruik en het geeft accurate cijfers! In dit artikel vertel ik je alles over deze tool en geef ik je er mijn mening over.
23 april 2019
orphan pages vinden en fixen

Orphan pages vinden en oplossen: een praktische handleiding

Als je ook maar een beetje met SEO bezig bent, weet je het: sommige pagina’s ranken niet of nauwelijks. Dat kan een heleboel redenen hebben. Dingen als een hoge concurrentie, onbenutte kansen op het gebied van on-page optimalisatie of te weinig linkbuilding, bijvoorbeeld. Maar soms ligt de oorzaak van het probleem recht voor je neus en wordt het desondanks vaker vergeten dan je zou denken: orphan pages.
16 april 2019
Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze formule

Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze gouden formule

Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Schrik jij daar ook van? Ik weet zeker van wel. Want iedere ondernemer die ik dat adviseer schrikt er namelijk van. En het is geen foutje dat het er twee keer staat. Dat heb ik bewust gedaan om het goed bij je binnen te laten komen. Want wanneer je elke week een blog plaatst van 1000 woorden haal je meer bezoekers, omzet en conversies binnen. Belangrijk dus, maar voor veel zelfstandigen een doorn in het oog. Daarom leg ik je hier mijn formule uit waarmee je ervoor zorgt dat een blog schrijven kinderspel wordt … … en met handige opdrachten om je direct op weg te helpen!
10 april 2019

5 manieren om zoekwoorden van je concurrenten te achterhalen

In eerste instantie is het achterhalen van zoekwoorden niet heel lastig. Als je een loodgieter bent in Arnhem, dan is een van de eerste zoektermen waar je aan denkt natuurlijk: ‘Loodgieter Arnhem’. Maar wat als je concurrenten al jaren bezig zijn met SEO? Helemaal mooi! Want daar kun je namelijk zelf van profiteren door bijvoorbeeld hun zoekwoorden te achterhalen. Dat scheelt je weer werk (en kosten!) en bovendien kun je je meteen focussen op het creëren van content en het beter vindbaar maken van je eigen bedrijf. Ik help je op weg met 5 manieren waarmee je heel gemakkelijk zoektermen van concurrenten kunt achterhalen. In een half uurtje.
25 maart 2019
mangools review

Mangools review: betaalbare SEO tool voor kleine ondernemers

Van Semrush, MOZ en Ahrefs heb je waarschijnlijk ooit wel eens van gehoord. Maar ken je Mangools al? Mangools is namelijk ook een alles-in-1 SEO-tool die bij het instapabonnement: 69% goedkoper is dan Semrush, 67% goedkoper is dan MOZ en 68,5% goedkoper is dan Ahrefs. En dat terwijl de tool op het eerste oog helemaal niet inlevert op de mogelijkheden en functionaliteiten. Hoog tijd dus om jou mijn eerlijke mening te geven over Mangools.
13 maart 2019
Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Ken je dat? Dat je op kerstavond de fiets op springt om in de kou nog snel een kerstcadeau te gaan halen en dat de winkel gesloten is terwijl er in Google toch echt stond dat de winkel de hele dag open was? Of dat je met eerste paasdag voor een gesloten deur staat bij de bakker, terwijl er hier ook in Google stond dat hij de hele dag open zo zijn? Flinke teleurstelling… Daar had de eigenaar wat aan kunnen doen. Namelijk: de aangepaste openingstijden toevoegen in Google Mijn Bedrijf. Ik leg je uit hoe je dat doet, waarom het belangrijk is en waar je allemaal op moet letten.
27 februari 2019
aandeel van zoekmachines in nederland

Het aandeel van zoekmachines in Nederland: vroeger, nu en in de toekomst

Even inbellen … Joehoe, ik ben online. Even naar Altavista, Lycos of Yahoo om iets op te zoeken over Seinfeld.. Of kan ik dat beter vinden via MSN? Ah, die goeie ouwe tijd. Maar wie kent die zoekmachines nog? Voor de één zijn ze een feest der herkenning, maar voor de ander hooguit een fronsende wenkbrauw. Omdat ze alleen Google kennen. Niet gek ook, als je bedenkt dat Google al decennialang de grootste, meest gebruikte zoekmachine in Nederland is. Maar dat is niet altijd zo geweest. En de vraag is ook maar of dat altijd zo zou blijven. Laten we eens kijken.
12 februari 2019
Hoe optimaliseer je de meta omschrijving

Meta description: hoe optimaliseer je de meta omschrijving?

Stel, je hebt uren zitten ploeteren op een tekst voor op je website waarmee je hoopt te scoren in de zoekresultaten. De tekst is volledig geoptimaliseerd. Nu alleen nog even snel de SEO titel en meta description en voila: je bent klaar om een toppositie te veroveren met je gloednieuwe content. Want hoe goed je tekst ook is, een goede meta omschrijving bepaalt voor een groot deel of Google gebruikers ook daadwerkelijk op je link klikken. Laten we bij het begin beginnen.
5 februari 2019
Semantische zoeken hoe optimaliseer je content

Semantic search: hoe optimaliseer je content voor semantisch zoeken?

Semantisch zoeken houdt simpelweg in dat Google probeert haar gebruikers de zoekresultaten voor te schotelen die het best voldoen aan de intentie waarmee een bepaalde zoekterm is ingevoerd. Daarvoor moet Google begrijpen waar webpagina’s en hun teksten precies over gaan. Om dat goed te kunnen doen, moet Google de betekenis van woorden en zinnen leren begrijpen. En niet alleen die van bepaalde zoektermen. Nee, ook van de context waarin ze voorkomen. Daar is het algoritme inmiddels behoorlijk goed in geworden en het lijkt erop dat dat de komende jaren alleen maar beter wordt. Semantic search is de toekomst. Dus hoog tijd om eens te kijken hoe je je SEO teksten bestendig kunt maken voor die toekomst.
4 februari 2019
On page SEO hoog scoren

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.
20 januari 2019

SERPChecker Review: De betaalbare SERP checker tool!

In mijn zoektocht naar een verschrikkelijke goede SERP checker tool waarmee ik de zoekresultaten van Google in één oogopslag kan analyseren en bijhouden ging ik van het ene uiterste naar het andere uiterste. Het begon allemaal met Whatsmyserp en Serprobot. Gratis tools die niet bepaald fijn werken. En vervolgens probeerde ik een MOZ-account van $250 per maand waarmee ik tienduizenden SERPS kon meten. Maar mijn zoektocht eindige pas toen ik aankwam bij SERPChecker. 500 keer per 24 uur de SERPS analyseren voor €35,- … ik was verliefd. Nu die vlinders in mijn buik niet meer zo hard fladderen, geef ik jou graag een eerlijke SERPChecker review.
19 december 2018
Unlinked Mention Fider van Ranktank

De verborgen linkbuilding schat: Unlinked Mention Finder van Ranktank

Goede linkbuilding is verschrikkelijk tijdrovend. Het contact opnemen, het gastbloggen, het linkruilen en het op zoek gaan naar kwalitatief goede backlinks moet je als ondernemer niet zelf willen doen. Maar wat nou als ik je vertel over een programma, waarmee je zelf ontzettend makkelijk en snel goede backlinks kan vergaren? Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn … maar dat is het niet! Want zie hier: de Unlinked Mention Finder van Ranktank!
5 december 2018
Hotjar heatmap

Dit is wat je moet weten over Hotjar, heatmapping en het installeren van Hotjar via Google Tag Manager

Hotjar is een programma waarmee je het gedrag van de bezoekers op je website visueel maakt. Middels o.a. heatmaps geeft het aan welke onderdelen van een webpagina goed bekeken worden. Met die data kan je bijvoorbeeld nieuwe ontwerpkeuzes maken of aannames testen. Want die actieknop op je homepagina, klikken mensen daar wel op? En scrollen mensen wel naar de footer van je website waar de bezoekers zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief? Dat weet je niet, maar met Hotjar kom je er achter! Nadat ik wat je meer informatie over Hotjar heb gegeven, vertel ik hoe je Hotjar installeert via Google Tag Manager.
27 november 2018
SEO trends 2019

SEO trends 2019: 5 dingen waar ondernemers zelf mee aan de slag kunnen.

Het internet staat er inmiddels vol mee: lange blogs met honderden SEO trends voor 2019. Om met al die trends mee te gaan heb je twee dingen nodig: diepgaande kennis van SEO en veel tijd. Als ondernemer heb je die vaak niet. En dat hoeft ook helemaal niet, want in veel gevallen zorgen de trends niet voor grote schommelingen in je positie in de zoekresultaten. Dat neemt niet weg dat er wel een aantal belangrijke veranderingen aan komen. Veranderingen waar je als ondernemer zelf op in kunt spelen. En juist díé veranderingen zet ik vandaag voor je op een rijtje. Dus zie hier: 5 SEO trends in 2019 waar jij als ondernemer mee uit de voeten kunt.
22 november 2018
Waarom reviews zo verschrikkelijk belangrijk zijn

Waarom reviews zo verschrikkelijk belangrijk zijn

Wist je dat 77% van de consumenten wordt beïnvloed door online reviews? En wist je ook dat 88 procent van de consumenten een online review net zo vertrouwen als een persoonlijke aanbeveling van iemand die ze kennen?  Reviews zijn belangrijk. Voor je webshop, website, je app, je bedrijf, je Facebookpagina etc. etc. Voor eigenlijk alles dus.
20 november 2018
Message functie Google mijn Bedrijf Chat

De nieuwe chatfunctie van Google Mijn Bedrijf! GO of NO GO?

“Wat briljant!” Dat was mijn eerste reactie toen ik het eerste artikel las over de chatfunctie die Google in Google Mijn Bedrijf heeft gebouwd. Dit gaat zoveel voordelen bieden en dit gaat voor zoveel concurrentie zorgen voor Facebook Messenger en WhatsApp Business. Helaas is de functionaliteit nog niet beschikbaar in Nederland, maar toch ga ik mijn mening over de nieuwe chatfunctie alvast met je delen. Want is de nieuwe functionaliteit interessant voor jou als ondernemer? Moet je, als de de chat live is, constant op je telefoon kijken? En wat betekent dit voor je website? Allemaal vragen waar ik je antwoord op ga geven.
15 november 2018
YouTube SEO: Stappenplan voor het beter vindbaar maken van je youtube video

YouTube SEO: Stappenplan voor het beter vindbaar maken van je video’s binnen YouTube

Je hebt keihard gewerkt om de perfecte video te maken voor op YouTube. Je bent verschrikkelijk trots maar twee weken later heeft helaas niemand (op je oom, buurman en moeder na) de video gezien. Waar is het mis gegaan? Waarschijnlijk heb je geen rekening gehouden met het algoritme van YouTube. Want wist je dat YouTube ook een zoekmachine is? En dat je dus ook zoekmachine optimalisatie kan toepassen binnen YouTube? Nee hè?! Geen probleem, want ik ga je alles vertellen over YouTube SEO en hoe je jouw video beter vindbaar maakt binnen deze zoekmachine.
15 november 2018
3 nieuwe tools van Google deze week

Dit moet je weten over de 3 tools die Google deze week gelanceerd heeft!

Google heeft deze week drie nieuwe tools gelanceerd, namelijk: Web.dev, Squoosh en de nieuwe versie van Google Page Speed Insights. Maar wat kunnen de tools en wat heb jij als ondernemer hier nou precies aan? Dat ga ik je nu in precies 414 woorden uitleggen.
9 november 2018
Alle informatie over linkbuilding

Wat is linkbuilding? [Alles omvattend artikel voor de ondernemer]

Linkbuilding is het beheren, aanmaken, aanvragen en verwijderen van (slechte) links om invloed uit te oefenen op je positie binnen de zoekmachines. Oftewel: linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie waarmee je hogere posities kan behalen. De afgelopen maanden kreeg ik van klanten vaak de vraag: wat is dat nou, dat linkbuilding? Daarom heb ik dit artikel geschreven. Om jou alle ins-and-outs te vertellen over linkbuilding en om ze heel concreet te maken. Zodat jij precies wat je kan doen, of zodat je precies weet wat ik voor je doe.
30 oktober 2018
Pagina niet gevonden: 404 errors oplossen

Pagina niet gevonden: 404 errors oplossen

De gevreesde 404: pagina niet gevonden. Met een beetje gevulde website ontkom je er haast niet aan. Mensen zien de 404-pagina wanneer ze op een pagina komen met een URL die niet bestaat. Zoekmachines vinden het vervelend wanneer de pagina niet gevonden wordt. Je levert dan simpelweg geen goede gebruikservaring en daar zal Google je voor bestraffen. Maar gelukkig kun je er wat aan doen.
19 oktober 2018
Stappenplan GA via GTM

Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager

Als je Google Analytics aan je website toevoegt, dan voeg je in feite een bepaald script aan je website toe. Een bepaald stukje code dat door bezoekers van je website (en Google!) wordt geladen. Hierbij geldt dat hoe meer scripts er gelezen moeten worden, hoe langzamer je website laadt. En hoe langzamer je website laadt, hoe slechter je scoort in Google. Om je website sneller te laten laden (en niet te zakken in Google’s zoekresultaten) ga ik je nu uitleggen hoe je Google Analytics kan installeren via Google Tag Manager.
11 oktober 2018
checklist zakken google

Checklist voor wanneer je zakt of verdwenen bent in Google

Het kan iedereen overkomen. Het is vrijdagmiddag en je bekijkt hoeveel bezoekers en conversies je die week met je website hebt gehaald. Dan blijkt dat het aantal ineens immens gezakt is ten opzichte van vorige weken. Vervolgens probeer je te achterhalen hoe hoog je in Google staat. En wat blijkt? Je bent bijna nergens meer te vinden in Google… Shit! Hoe kan dat? Daar gaan we achter komen. Deze checklist helpt je om te achterhalen wat de oorzaak achter de daling is geweest!
24 september 2018
Wat is AMP?

Wat is AMP en hoe implementeer je het op je WordPress website?

Één van de belangrijkste factoren voor een succesvolle WordPress website is de usability. Ofwel, het gebruiksgemak. En een snelle laadtijd is dan weer een belangrijk factor in het vergroten van dat gebruiksgemak. Want eerlijk ... wie blijft er nu meer dan 5 seconden te wachten op een pagina die maar niet laadt? Gelukkig heeft Google daar wat op bedacht: AMP.
18 september 2018
JPG vs PNG

JPG vs. PNG. Welke extensie is beter voor het uploaden van foto’s naar je website vanuit SEO oogpunt?

Mooie afbeelding gemaakt voor op je website? Maar weet je niet of je ‘m nu als .png of .jpg moet opslaan? Gebruik je ook altijd dezelfde extensie, omdat je eigenlijk niet weet welk formaat wanneer het beste is? De bestandextensie heeft invloed op je SEO prestaties. Hoog tijd om duidelijkheid te scheppen dus!’
12 september 2018
Wat is een Google post?

Wat is een Google Post en hoe kan jij als ondernemer die inzetten?

Met Google Posts kan je berichten, aanbiedingen, evenementen en producten direct zichtbaar maken binnen je Google Mijn Bedrijf pagina en dus binnen de zoekresultaten van Google. De functionaliteit werd in 2017 geïntroduceerd, maar er zijn weinig ondernemers die Google Posts daadwerkelijk inzetten. En dat is een gemiste kans, want een goed gevuld Google Mijn Bedrijf profiel behoort tot één van de meest belangrijke factoren van de lokale vindbaarheid van jouw onderneming.
3 september 2018
5 manieren om te achterhalen hoe hoog jij in google staat

5 manieren om te achterhalen hoe hoog jij in Google staat!

Een hoge positie is van belang wanneer je meer omzet uit je online activiteiten wilt halen, maar weet jij eigenlijk wel op welke positie je staat? Sta je op plek 1, plek 2 of misschien wel plek 15 op pagina 2? Ik presenteer je 5 manier jij op adequate manier kunt achterhalen hoe hoog jij echt in de zoekmachines scoort!
3 september 2018
9 tools om de snelheid van je website te testen

9 tools om de snelheid van je website te testen

Je klikt een website aan. Je wacht een paar seconden tot ‘ie geladen is. Nog een paar seconden … en dan klik je weg. Hebben we allemaal wel eens meegemaakt. Lange laadtijden zijn ontzettend vervelend voor jou als eventuele bezoeker, maar ook voor je Google ranking. Als het ontzettend lang duurt om je website te laden, dan ga je nooit goed scoren. Iets met minder goede gebruikservaring. Daarom laat ik jou 9 programma’s zien hoe jij de snelheid van je website kan testen!
23 augustus 2018
Wat is structured data

Wat is structured data en hoe kan jij structured data optimaal inzetten?

Structured data is content dat gemarkeerd is met een stukje code, zodat die content begrijpelijk wordt gemaakt voor de zoekmachines. Zo kun je bijvoorbeeld aan Google laten weten dat de reviews op je website ook echt reviews zijn. Structured data heeft veel voordelen: betere vindbaarheid, je eist meer ruimte op binnen Google en de gebruikerservaring van je klant wordt beter.
14 augustus 2018
handleiding search console aanmaken en website toevoegen

Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen

Google Search Console is een programma van Google waarmee je de aanwezigheid van je website in Google kan bekijken en bijhouden. Oftewel: je kan er precies zien wanneer er iets goed of fout gaat. Je kunt daar dan op anticiperen om te zorgen dat jouw website nog beter gevonden wordt en je concurrenten verslaat. En om die reden is de Search Console een cruciale tool die je moet gebruiken als je aan de slag gaat met jouw online aanwezigheid!
7 augustus 2018
Wat is een sitemap? Hoe indienen bij Google?

Wat is een sitemap en hoezo moet ik die indienen bij Google?

Een sitemap moet je zien als de plattegrond van je website waarmee je aan de zoekmachines (lees: Google) vertelt uit welke onderdelen je website bestaat. Deze onderdelen kunnen onder andere zijn: pagina’s, blogberichten, categorieën en auteurs. Maar waarom is een sitemap nodig en hoezo moet je deze indienen bij Google? Daar lees je hieronder alles over!
2 augustus 2018
webdesign en SEO. Hier moet je op letten!

Website laten maken: hier moet je op letten vanuit SEO oogpunt

Veel ondernemers vinden het lastig om een website te laten maken. Althans, om te bedenken waar die website aan moet voldoen. Van onderwerpen als kosten, functionaliteiten, systeem, inhoud, techniek en nog honderd andere facetten heb jij als ondernemer geen digitale kaas gegeten. Maar dat is helemaal niet erg. Want dit artikel bespreekt namelijk de punten waar je op moet letten als je vanuit SEO oogpunt een website wil laten maken. Een website die goed gevonden kan worden, dus.
24 juli 2018
9 redenen om te starten met bloggen

9 redenen waarom jij al gestart had moeten zijn met bloggen!

Werken blogs in 2018 nog? Dat is een vraag die mij nu al een aantal keer is gesteld. Wanneer ik dan vertel dat bloggen nog verschrikkelijk belangrijk, weten ze eigenlijk niet waarom. Naast dat bloggen simpelweg leads en omzet oplevert (en erg leuk is), heeft het bloggen nog veel meer voordelen. Daar ga ik je nu alles over vertellen.
23 juli 2018
Belangrijkste Analytics statistieken

De 3 belangrijkste statistieken van Google Analytics

Met Analytics maak je het gedrag van de bezoekers op je website inzichtelijk en dat is ontzettend handig bij het maken van keuzes. De belangrijkste statistieken zijn: bouncepercentage, pagina's per sessie en sessieduur. En waarom zijn deze statistieken het belangrijkst? Dat ga ik je nu uitleggen!
19 juli 2018
Serpstat review

Serpstat review: Mijn ongezouten menig na 3 maanden gebruik

All-in-one SEO tools zijn programma's die het leven als online marketeer zoveel makkelijker maken. Helaas kosten all-in-one SEO tools al gauw 150 euro per maand... Daarom was ik ontzettend blij toen Leon Katz van Creative Team mij op de hoogte stelde van een super goede aanbieding: levenslange toegang tot een all-in-one SEO tool voor eenmalig 33 euro. Die all-in-one SEO tool heet Serpstat. En na 3 maanden met Serpstat te werken, vind ik het hoog tijd voor een review.
18 juli 2018
8 tips voor een ijzersterk linkprofiel

Scoor hoger in Google – 8 tips voor een ijzersterk linkprofiel

Linkbuilding is één van de meest belangrijke aspecten van zoekmachine optimalisatie. Wanneer je geen linkbuilding voor je website inzet, haal je niet de volledige potentie uit online. Wanneer je niet aan linkbuilding doet, haal je dan ook niet het maximale uit je online marketing.

Recente blogs

18 augustus 2019
technische SEO 11 tools voor meer inzicht

Technische SEO: 11 tools voor meer inzicht [Gratis & Betaald]

Elk goed SEO-traject begint met een analyse waarbij elk onderdeel van SEO aan bod komt. Te beginnen met de technische SEO. De techniek van een website kan je zien als de fundering van je huis. Zonder fundering kan je geen goed huis bouwen. En zonder een goede technische basis kun je niet goed scoren in Google. Maar wat moet er dan op het gebied van techniek aangepast worden? En waar liggen dan de verbeterpunten? Met deze 11 gratis en betaalde tools, kan je dat helemaal zelf achterhalen!
13 augustus 2019
5 redenen waarom je de beste SEO tools nu niet moet aanschaffen

5 redenen waarom je de beste SEO tools nu niet moet aanschaffen

SEO tools zijn verschrikkelijk handig. Ze geven je bijvoorbeeld meer inzichten, bundelen alle belangrijke informatie en zorgen voor alle input om je concurrenten mee te verslaan. Maar ze zijn ook vaak duur. Zo kan bijvoorbeeld Ahrefs al gauw $399 dollar per maand kosten, MOZ $179 en Semrush $199. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook fan van de beste SEO tools op de markt, maar in bepaalde gevallen kan je er nu beter niet voor kiezen om die investering te doen. En in dit artikel geef ik je 5 van die bepaalde gevallen.
7 augustus 2019
bouncepercentage verlagen google analytics

Bouncepercentage in Google Analytics: 5 simpele tips om je bounce rate te verlagen

Als je een ook maar een beetje hebt zitten neuzen in je Google Analytics, heb je het bouncepercentage ongetwijfeld voorbij zien komen. Maar wat is dat nou precies? Hoe moet je het interpreteren en, belangrijker nog, hoe oefen je invloed uit op dat getal? Laten we eens dieper ingaan op de bounce rate in Google Analytics en een paar simpele manieren om het percentage te verlagen.
29 juli 2019
linkedin insights tag pixel

LinkedIn Insight Tag: Ins, outs en hoe je de Pixel installeert via Tag Manager

De Facebook Pixel heb je vast wel eens voorbij horen komen, maar ken je de LinkedIn Pixel al? De LinkedIn Pixel kent nagenoeg dezelfde voordelen en is dus onmisbaar als je met LinkedIn (adverteren) bezig bent. Je krijgt er meer inzichten door en je kunt je campagnes daarmee beter optimaliseren. Dat levert je meer leads en minder kosten op! Hoog tijd om jou er alles over te vertellen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !