Google

18 november 2020
tekst verbergen op pagina

Teksten verbergen op je pagina: superslim of oliedom?

18 november 2020
Google Analytics 4 inladen Tag Manager

Handleiding: Google Analytics 4 (GA4) inladen via Tag Manager

12 november 2020
Domeinnaam doorsturen

Domeinnaam doorsturen: wanneer het wel en geen zin heeft!

26 oktober 2020
Zo wordt je website onzichtbaar voor Google!

Zo wordt je website onzichtbaar voor Google!

25 oktober 2020
merknaam adverteren google

Waarom het verstandig is om op je merknaam te adverteren in Google

4 oktober 2020
4 SERP Preview tools

4 SERP Preview tools: hoe ziet jouw zoekresultaat eruit?

Moet je meta omschrijving nou 140 tekens zijn of 160? Past die ene zin nou wel als meta titel of niet? En hoe ziet jouw zoekresultaat er uit op mobiele apparaten en op desktops? Als je zelf content schrijft, dan zijn dit regelmatig vragen die in je opkomen. Tel daarbij op dat Google constant dingen aanpast en je weet al snel niet meer hoe je zoekresultaat eruit komt te zien. En dat is belangrijk, want met een geoptimaliseerd zoekresultaat zorg je voor meer clicks. Dus daar ga ik je vandaag bij helpen! Met deze 4 tools kan je namelijk zien hoe je organische zoekresultaat eruit komt te zien, ook wel SERP preview genoemd.
15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.
6 september 2020
seo migratie handleiding

De ultieme SEO migratie handleiding

Tijd om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen: dit is de meest uitgebreide, fool proof SEO-migratie handleiding die er is. Als je dit plan volgt, is de kans dat je de migratie verpest nihil. En ga er maar goed voor zitten, want het is echt een monsterblog. Let’s. Go.
3 september 2020
Google Guaranteed Badge

Google Guaranteed Badge: Is het de $50 waard?

Voor $50 kan je de Google Guaranteed Badge kopen die in potentie zorgt voor concurrentievoordeel, meer leads en een omzetverhoging. Maar is dat eigenlijk wel zo? Deze groene badge, welke wordt weergegeven in de organische zoekresultaten van Google Mijn Bedrijf, wordt momenteel uitgerold in de Verenigde Staten. Maar komt deze functie ook naar Nederland? En haal je hier echt een concurrentievoordeel uit en meer omzet? Lees het in mijn nieuwe blog.
3 september 2020
Weergave kopiëren binnen Google Analytics

Weergave kopiëren binnen Google Analytics: zo doe je dat

‘Ik wil graag een filter toepassen binnen Analytics op een nieuwe weergave. Dan ben ik al mijn data kwijt. Hoe los ik dat op?’ Die vraag werd mij deze week gesteld. Mijn antwoord: ‘Daar heeft Google een handige oplossing voor.’ En daar gaat dit artikel over.
20 augustus 2020
10 tips voor het schrijven van goed vindbare categorieteksten

10 tips voor het schrijven van goed vindbare categorieteksten

Wanneer we het over webshops hebben, zijn de categorieteksten een van de belangrijkste pagina’s binnen de website. Een deel van je klanten googelt op bijvoorbeeld “McGregor Polo wit maat L”, maar er is ook een grote groep die zoekt op wat bredere termen als “heren polo” of “polo’s voor mannen”. Omdat die tweede groep groter is dan je denkt en om ervoor te zorgen dat je categorieën vindbaar zijn in Google, is het nodig om een stuk SEO-tekst toe te voegen. Je kent het wel, dat stukje tekst onderaan de pagina met alle producten die er alleen maar voor de zoekmachine staat :). En vandaag geef ik je 10 tips voor die categorieteksten.
11 augustus 2020
Dit is waarom het zoekvolume per keywordtool verschilt

Dit is waarom het zoekvolume per keywordtool verschilt

Ahrefs zegt dat er op je zoekwoord 900 keer per maand op gezocht wordt, SEMrush gaat uit van 40 keer en KWFinder geeft juist weer 2000 keer als resultaat… Dat zijn nogal grote verschillen. Hoe kunnen die verschillende tools zo uiteenlopen? Welke tool heeft gelijk? En waar moet jij nou op afgaan? Hoog tijd om daar eens duidelijkheid over te scheppen.
7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
16 juli 2020
Stap-voor-stap lokaal zoekwoordonderzoek doen

Stap-voor-stap lokaal zoekwoordonderzoek doen (+ voorbeeld)

In mijn blogs deel ik graag praktische kennis. Ik maak handleidingen of vertel je hoe je één en ander voor elkaar kunt krijgen. In dit blog laat ik echter iets zien. Met deze voorbeeldcase toon ik je namelijk stap voor stap hoe ik een lokale zoekwoordanalyse voor een accountantskantoor uit Utrecht doe. Er zijn overigens honderden manieren om een zoekwoordenonderzoek te doen. Dit is een voorbeeld van hoe jij er zelf één kan doen. Zie het als een soort blauwdruk. Mocht je geen accountantskantoor uit Utrecht zijn (en die kans is groot), dan kan je alsnog de stappen volgen. Betrek ze dan alleen wel even op jouw niche/business.
13 juli 2020
Zoekwoordenonderzoek- zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

Zoekwoordenonderzoek: zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

In al het online marketinggeweld van tegenwoordig sneeuwt het nog wel eens onder: het zoekwoordenonderzoek. En dat is op z’n minst opmerkelijk, want het vormt de basis van in ieder geval je SEO strategie. Met zo’n onderzoek ontdek je namelijk welke zoektermen mensen gebruiken om bedrijven zoals de jouwe te vinden. Op welke termen je gevonden wilt worden, dus. Maar hoe vind je nu precies die zoekwoorden? En hoe kun je voor jezelf de beste zoekwoorden bepalen?
8 juli 2020
SEO Powersuite review

SEO Powersuite Review 2020: Ervaringen met de alles-in-1 tool

Ik houd van SEO-software en daarom ook van SEO Powersuite. Aangezien het een hobby van mij is om SEO-tools te testen, te gebruiken en in te zetten, schrijf ik dus ook graag een eerlijke review over mijn ervaringen met SEO Powersuite. Dat scheelt jou een hoop tijd en moeite, want jij hoeft alleen dit artikel te lezen en hoeft niet zelf aan de slag met de tool om alles te ontdekken.
7 juli 2020
waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam niet handig is

6 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam niet handig is

Twijfel je er ook aan om een zoekwoord te gebruiken in je bedrijfsnaam? Ja, het hebben van een zoekwoord in je bedrijfsnaam heeft vele voordelen… Maar ook nadelen. Nadelen die niet vaak genoemd worden of waarvan mensen niet weten dat ze er überhaupt zijn. 6 van die nadelen heb ik voor je op een rijtje gezet.
18 juni 2020
google search operators

9 krachtige Google Search Operators op een rijtje

Gebruik jij Google Search Operators al? Dat zijn die handige toevoegingen aan je zoekopdracht, zodat je vele malen effectiever kan zoeken. Als je antwoord ‘nee’ is, dan gaat er nu een wereld voor je open. En als je antwoord ‘ja’ is, dan ben ik benieuwd of je deze 9 al kent. Laten we er snel induiken.
26 april 2020
Meerdere websites tracken met Google Tag Manager

Meerdere websites tracken met Google Tag Manager

YES! Dat was mijn reactie toen ik een akkoord kreeg op een voorstel. Niet zozeer om de omzet, maar om de uitdagingen in het project. Het ging namelijk om een multisite en die had ik nog niet eerder meetbaar gemaakt met Tag Manager. Dus ging ik op onderzoek uit. Mijn conclusie: er is nog geen Nederlands artikel over te vinden, de Engelse artikelen zijn niet helemaal duidelijk en er ontbreekt eigenlijk altijd een concreet stappenplan. Uiteindelijk is het me toch gelukt, dus ik deel graag hoe ik dat heb gedaan.
24 april 2020
Het SEO geheim van (de niet) vrijgekomen domeinnamen

Het SEO geheim van (de niet) vrijgekomen domeinnamen

Als je net zoals ik internet- en SEOgek bent, dan ben je waarschijnlijk ook dol op domeinnamen. Een goede domeinnaam kan een waarde hebben van 100 euro tot duizenden euro’s. Afhankelijk van de naam en het aantal backlinks. Maar waarom komen er eigenlijk nooit echt pareltjes vrij via een platform als ExpiredDomains of via een ander soortgelijk platform? Daar ben ik eens ingedoken en daar kwam ik best iets schokkends tegen.
20 april 2020
E-mail adres verwijderd van Google Ads

Oeps! E-mailadres verwijderd van Google Ads. Wat nu?

Het kan iedereen overkomen: je zit in Google Ads rond te neuzen en je wilt die ene partij verwijderen of je ziet een oud e-mailadres van jezelf staan. Zonder al te veel na te denken klik je op ‘Verwijderen’. Wat gebeurt er nu? Je wordt zomaar uit Google Ads gegooid en je komt er niet meer in. Als jou dat is overkomen, lees dan hier wat je moet doen om dat te fixen.
20 april 2020
7 Beginner tips voor Google Data Studio

7 beginner tips voor Google Data Studio

Google Data Studio is dé tool voor het maken van je rapportages. Het is gratis, met alles te verbinden en -als je het eenmaal onder de knie hebt- ook makkelijk in gebruik. Maar waar begin je? Waar moet je op letten? En wat zijn de do’s en don’ts? Met deze 7 beginner tips, kom je al een heel eind.
20 april 2020
Handleiding Zo voeg je een IP-adres filter toe aan Google Analytics

Handleiding: Zo voeg je een IP-adres filter toe aan Google Analytics

Elke euro die je in je website stopt moet uiteindelijk wat gaan opleveren. Zeker als we het hebben over euro’s die je in marketing hebt geïnvesteerd. En om te bepalen hoe effectief die euro’s zijn geweest, is het nodig dat de data zo zuiver mogelijk is. Daarom moet je jouw bezoek aan de website en bijvoorbeeld het bezoek van je SEO-specialist en webdesigner uitsluiten in Analytics. Die zijn namelijk niet relevant en vertroebelen je data en inzichten. Hoe je een IP-adres filter toevoegt en zo de data van bepaalde personen kunt uitsluiten, leg ik je nu uit.
10 april 2020
Dé reden waarom je zomaar backlinks krijgt van startpagina’s

Dé reden waarom je zomaar backlinks krijgt van startpagina’s

In de SEO-tool die je gebruikt zie je er weer een staan: een nieuwe backlink vanaf een startpagina. Je hebt deze niet aangevraagd, je hebt geen links geruild en je vraagt je af waar dit vandaan komt. De reden waarom je deze zomaar krijgt is eigenlijk doodeenvoudig. En die leg ik je in dit artikel uit. Maar eerst even terug naar de basis.
3 april 2020
Google Mijn Bedrijf 8 belangrijkste functionaliteiten 2020

Google Mijn Bedrijf: 8 belangrijkste functionaliteiten op een rijtje [2020]

Google Mijn Bedrijf is een verschrikkelijk belangrijk onderdeel van lokale SEO. Je kan je contactgegevens hier tonen zodat mensen makkelijk contact met je kunnen opnemen, maar je bent hierdoor ook vindbaar in Google Maps. Het gebruik van Google Mijn Bedrijf kent alleen maar voordelen en is voor nagenoeg elke onderneming een must. En aangezien Google de Mijn Bedrijf functie veel aan het doorontwikkelen is, vind ik het tijd om de belangrijkste functionaliteiten anno 2020 voor je op een rijtje te zetten.
31 maart 2020
Kapotte links achterhalen

Kapotte links achterhalen: 3 handige manieren [Gratis]

Een kapotte interne of externe link is voor alle betrokken partijen vervelend. De bezoeker komt ergens uit waar hij niet uit wil komen, Google komt uit op een dood spoor en de pagina waar je naar linkt krijgt de waarde niet meer gestuurd. Oftewel, een kapotte link kent alleen maar verliezers. Maar wat is een kapotte link? Hoe achterhaal je ze en wat moet je er mee doen? Dat leg ik je uit!
18 maart 2020
Coronavirus- 11x klein SEO werk waar je nu wél tijd voor hebt

11x kleine SEO werkzaamheden waar je dankzij de Coronamaatregelen nu wél tijd voor hebt

Door het coronavirus zitten we momenteel allemaal in hetzelfde schuitje. We werken thuis, mogen zo min mogelijk naar buiten EN we hebben daardoor tijd over. Om de verveling tegen te gaan en ondertussen ook nog een beetje goed bezig te zijn tijdens deze lockdown, heb ik een aantal SEO werkzaamheden voor je op een rijtje gezet, waar je nu alle tijd voor hebt om ze op te pakken. Kleine dingen die vaak vergeten worden, maar waar je misschien nu wel even de tijd voor kunt nemen. Over al deze specifieke onderdelen heb ik al een blog geschreven, maar ik weet zeker dat je wat gaat hebben aan deze samenvatting.
7 maart 2020
Zoekwoord Autocomplete Tool Malleo

Zoekwoord Autocomplete Tool van Malleo: die moet je kennen

Een goede vriend van mij, die overigens ook online marketeer is, stuurde vorige week de Zoekwoorden Autocomplete Tool van Malleo door. Mijn eerste reactie was ‘Nice, daar moet ik snel een blog aan wijden’. De tool kan je namelijk perfect inzetten voor je SEO strategie, tijdens het doen van een zoekwoordanalyse en ter inspiratie van je Google Ads zoekwoorden. Oftewel, dit is weer echt zo’n tool die perfect bij mij past en waar ik dan ook wat over wil schrijven. Dus bij deze :).
29 februari 2020
De meest gebruikte zoekmachine per land [2020]

De meest gebruikte zoekmachine per land [2020]

Het zal je niet verbazen: in Nederland is Google de meest gebruikte zoekmachine. Eigenlijk in de gehele Westerse wereld domineert het bedrijf de zoekmachinemarkt. Maar dat is dus niet overal zo. In sommige delen van de wereld krijgt Google minder of zelfs helemaal geen voet aan de grond. Daar gebruikt men andere zoekmachines om antwoord te krijgen op al hun vragen. Hoe zit dat allemaal precies?
23 februari 2020
10 tools die beter zijn dan Google Page Speed

10 tools die beter zijn dan Google Page Speed [Gratis & betaald]

Google Page Speed is de afgelopen jaren flink veranderd en niet iedereen is daar zo positief over. De snelheid analyse software van Google lijkt alleen maar lastiger geworden en je moet er bijna een developer voor zijn om de data te kunnen te begrijpen. Inmiddels zijn er genoeg alternatieven op de markt die ook heel goed zijn in het analyseren van de snelheid en het geven van optimalisatietips. Omdat ik zeker weet dat jij ook niet veel wijzer wordt van Google Page Speed Insights en omdat je vast en zeker wilt weten wat er nog meer op de markt is, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan de Google Page Speed Insights.
15 februari 2020
no cure no pay seo

7 redenen waarom je NOOIT voor No Cure No Pay SEO moet gaan

No cure no pay SEO komt voor mijn gevoel steeds vaker voorbij. Ik zie advertenties op LinkedIn en ook leads vragen vaker of dit mogelijk is. Ik ben van mening dat een écht goede SEO partij nooit no cure no pay SEO kan aanbieden en dat jij nooit in zee moet gaan met een partij die dit aan je probeert te verkopen. En waarom dat zo is? Nou, daarvoor geef ik je 8 redenen.
15 februari 2020
Handmatig Google zoekresultaten verwijderen

Handmatig Google zoekresultaten verwijderen: het kan weer!

Een pagina of URL van je website staat in Google, maar dat wil je helemaal niet. De pagina is verouderd of bevat misschien wel content die niemand nog mag vinden. Vroeger, met de oude Google Search Console, kon je handmatig een zoekresultaat in Google verwijderen. Tot voor kort had je die macht met de nieuwe Search Console over je eigen pagina’s of URL’s niet meer. Maar sinds twee weken is dat wel weer mogelijk. Dus vind ik het tijd voor een blog.
15 februari 2020
seo audit in 1 uur zelf doen

SEO audit in 1 uur: zo doe je dat zelf

Je wilt weten wat er binnen je site beter kan om meer omzet, klanten en bezoekers te behalen. Helaas heb je momenteel niet de middelen om een SEO partij in te huren, je vindt het leuk om het zelf te doen of je bent te eigenwijs om iemand je te laten helpen. Hoe je het ook wendt of keert: je wilt zelf aan de slag. En daar gaat dit artikel je bij helpen, want in 12 simpele stappen laat ik je zien hoe je zelf een SEO audit doet.
2 januari 2020
SERP Checker bekijk zoekresultaten & concurrentie

SERP Checker: concurrentie bespioneren OF zoekresultaat bekijken

Een SERP Checker is een algemene naam die wordt gebruikt voor programma’s die de zoekresultaten van Google controleren of voor programma’s die voorbeelden laten zien van hoe een mogelijk zoekresultaat eruitziet. Dezelfde term voor twee programma’s die verschillende dingen doen. Wat die verschillen zijn en welke tools je het best kunt gebruiken, leg ik je graag even uit.
12 december 2019
Also Asked- een veelbelovende tool op het gebied van content

Also Asked: een veelbelovende tool op het gebied van content

De kans is groot dat, wanneer je met het creëren van content bezig bent, je Answer The Public wel kent. Klopt dat? Als je antwoord ‘Ja, dat vind ik een fijne tool’ is, dan moet je Also Asked ook absoluut kennen. Is het antwoord ‘Nee, wat is dat?’, dan moet je overigens ook zeker eens kennismaken met deze tool! Waarom dat zo is, wat Also Asked is en hoe je de tool gebruikt vertel ik je hieronder.
9 december 2019
15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

Het doen van een zoekwoorden onderzoek staat of valt met de technieken en de tools die je gebruikt. Mocht je die technieken niet eigen zijn of niet over de juiste tools beschikken, dan kan het maar net zo zijn dat je geen juiste data krijgt, niet de beste zoekwoorden achterhaalt of misschien wel helemaal geen termen vindt. En omdat ik zeker weet dat jij heel benieuwd bent welke zoekwoorden onderzoek tools er allemaal te vinden zijn, heb ik de 15 beste gratis en betaalde programmaatjes voor je op een rijtje gezet. In willekeurige volgorde.
2 december 2019
10 beste tools voor het backlinks checken

10 beste tools voor het backlinks checken [Gratis & betaald]

Je bent benieuwd naar je eigen backlinks of misschien ben je wel nieuwsgierig naar de backlinks van je concurrenten. In beide gevallen is het hebben van een goede backlinks checker essentieel. Want je wilt natuurlijk weten of jouw website slechte backlinks heeft of waarom je concurrenten zo goed scoren. Nu zijn er veel verschillende tools op de markt waarmee je dit kan doen. En de 10 beste heb ik voor je op een rijtje gezet. Dus zie hier: de 10 beste tools voor het checken van backlinks (In willekeurige volgorde).
2 december 2019
Google Grow My Store wat is

Google Grow My Store: Wat het is en waarvoor je het gebruikt

Ongeveer twee weken geleden lanceerde Google in Nederland officieel de Grow My Store. Zoals de naam als zegt, is het een programma voor ondernemers met een online en/of fysieke winkel. Aangezien er nog redelijk weinig informatie over te vinden is, vind ik het tijd om er een blog over te schrijven
20 november 2019
Handleiding toevoegen google search console

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Search Console

Om het voor mijn klanten makkelijker te maken mij toe te voegen aan hun Google tools, vandaag een blog met in de spotlight: Google Search console. Geen zorgen, als je geen klant bent (of wordt), dan is dat geen probleem. Ook dan mag je deze informatie gerust tot je nemen, zodat je weet hoe je iemand kan toevoegen aan Search console. En mocht je nog geen Search Console hebben, dan heb ik daar natuurlijk ook een blog over geschreven genaamd: Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen. Hoe dan ook, laten we maar meteen ter zake komen…
17 november 2019
45 SEO Software tools op een rijtje Gratis & betaald

45 SEO Software tools op een rijtje [Gratis & betaald]

Je herkent het vast wel: je wilt de volgende stap zetten op het gebied van SEO, maar je weet niet welke tools je hiervoor allemaal kan gebruiken. Met deze tools is het binnenslepen van meer bezoekers, nummer 1 posities en omzet weliswaar een stuk gemakkelijker, maar inmiddels is het aanbod zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Na jaren veel SEO-software en SEO tools te hebben uitgeprobeerd, kan ik je nu wel de ultieme lijst voorschotelen. Een lijst vol met handige programma’s, zowel gratis als betaald. Mijn advies op voorhand? Lees dit blog en ontdek je nieuwe favorieten, vraag een aantal trials aan en ervaar de tools zelf.
7 november 2019
Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Een van je marketingbureaus of marketingmedewerkers heeft in een ver verleden je Google Mijn Bedrijf pagina (GMB) opgezet. Zelf blijk je geen toegang te hebben en door de jaren heen weet je niet meer wie dat eigenlijk wél heeft. Inmiddels heb je besloten om dan maar nog een Google Mijn Bedrijf aan te maken. Wat blijkt? Google blijft de eerste tonen. En aangezien het hebben van een dubbele Google Mijn Bedrijf een echte NO-GO is en je gewoon toegang moet hebben tot je originele account, vind ik het tijd om je eens mee te nemen in het proces dat ik doorloop op dit probleem op te lossen.
7 november 2019
Waarom blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Waarom je blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Je hebt uren zitten ploeteren voor je blog. De tekst is geschreven op basis van een goed zoekwoord, de afbeeldingen staan er mooi in, de meta omschrijving is goed en je bent zo trots als een pauw. Vervolgens klik je op ‘Publiceren’ en je gaat snel in Google op zoek of je blog er al tussen staat. Wat blijkt? Zelf op pagina 8 is hij niet te vinden… Hoe kan dat? Dat leg ik je in dit blog uit!
28 oktober 2019
geen toegang google analytics

Ik heb geen toegang meer op accountniveau binnen Google Analytics, wat nu?

Het kan iedereen overkomen… Iemand anders heeft ooit Google Analytics voor je aangemaakt en jou niet op accountniveau toegevoegd. Nu wil je bijvoorbeeld een filter aanpassen of iets wijzigen binnen het account en dat is niet mogelijk. In dit artikel vertel ik je hoe je het best Google kan benaderen en hoe het proces gaat van het weer toegang krijgen op accountniveau binnen Analytics.
24 oktober 2019
Handleiding Google Tag Manager

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Tag Manager

Google Tag Manager is een tool van Google waarmee je heel gemakkelijk scripts als Analytics, Hotjar of bijvoorbeeld de Facebook Pixel kan toevoegen aan je website, zonder dat daar meer dan één script voor nodig is. En dat is bevorderlijk voor je laadtijd en dus voor je Google ranking. In dit artikel ga ik er al vanuit dat je Tag Manager op je website hebt geïnstalleerd en alleen iemand wilt toevoegen, want dat is immers waarom je op deze pagina beland bent.
21 oktober 2019
google alerts

Google Alerts meldingen: waarom je absoluut niet zonder kan

Word je online wel eens genoemd? Als het antwoord op die vraag ‘Geen idee’ is, dan is het hoog tijd dat je kennis maakt met Google Alerts. Daarmee krijg je namelijk een melding wanneer iemand iets op zijn of haar website over je vertelt en je noemt. Perfect voor je SEO, je online reputatie en je autoriteit. Ik leg je graag uit het wat het is, hoe je deze meldingen instelt en geef je 6 redenen waarom je Google Alerts absoluut moet instellen.
14 oktober 2019
online concurrenten achterhalen

7 manieren om je online concurrenten te achterhalen

Ondernemers weten eigenlijk altijd wel wie hun offline concurrenten zijn. Maar een deel van deze concurrenten is vaak niet erg actief online en als ik de vraag stel: ‘Wie zijn je online concurrenten?’ dan merk ik dat ze het meestal niet (goed) weten. Daarom heb ik een 7 manieren en tools voor je op een rijtje gezet, zodat jij precies weet wie je online in de gaten moet houden en wie je moet verslaan.
10 oktober 2019
ahrefs review

Ahrefs review: De beste tool op het gebied van content / linkbuilding

Als ik de rest van mijn leven nog maar één SEO-tool mag gebruiken, dan zou dat absoluut Ahrefs zijn. Zonder twijfel. Ahrefs gebruik ik inmiddels meer dan 1,5 jaar en er is geen ander programma dat mij zoveel inzichten heeft gegeven en zoveel tijd heeft bespaard. En omdat ik vind dat je ‘m eigenlijk ook een keer moet hebben geprobeerd, is het hoog tijd voor een Ahrefs review!
28 september 2019
Google tools

18 onmisbare Google tools voor jou als marketeer / ondernemer

Google komt elk jaar met een nieuw scala aan tools op de markt. De één is fantastisch en blijft hangen, de andere verdwijnt weer als sneeuw voor de zon. En aangezien ik bijna zeker durf te zeggen dat jij niet precies weet welke tools nou allemaal nog relevant zijn, heb ik een lijst voor je gemaakt. Dus zie hier: 18 onmisbare Google tools voor jou als marketeer / ondernemer.
20 september 2019
toevoegen aan google mijn bedrijf

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Mijn Bedrijf [10 stappen]

Google Mijn Bedrijf moet altijd onderdeel zijn van je SEO-strategie. Met Google Mijn Bedrijf kan je de lokale vindbaarheid (/seo/lokale-seo-5-tips-lokale-vindbaarheid/) van je bedrijf namelijk een boost geven en je bedrijf in z’n algeheel beter zichtbaar maken op het internet. Wanneer bedrijven klant bij mij worden, dan wil ik natuurlijk toegang tot het Google Mijn Bedrijf account om deze volledig te benutten. En aangezien ik dan vaak de vraag ‘Hoe doe ik dat?’ krijg, vind ik het tijd voor een handleiding.
11 september 2019
WordPress SEO 7 beste plugins voor je website

WordPress SEO: de 7 beste SEO plugins voor je website

Op het gebied van SEO plugins is Yoast nog steeds veruit de meest gebruikte variant. Maar wist je dat je anno 2019 genoeg alternatieven kunt vinden die claimen beter en goedkoper te zijn? Omdat ik jarenlang trouw Yoast gebruikte (zonder een andere plugin te overwegen), vond ik het nu hoog tijd om eens onderzoek te doen naar de beste SEO plugins op de markt. Inclusief Yoast natuurlijk. Dus zie hier: de 7 beste WordPress SEO plugins voor jou op een rijtje.
18 augustus 2019
technische SEO 11 tools voor meer inzicht

Technische SEO: 11 tools voor meer inzicht [Gratis & Betaald]

Elk goed SEO-traject begint met een analyse waarbij elk onderdeel van SEO aan bod komt. Te beginnen met de technische SEO. De techniek van een website kan je zien als de fundering van je huis. Zonder fundering kan je geen goed huis bouwen. En zonder een goede technische basis kun je niet goed scoren in Google. Maar wat moet er dan op het gebied van techniek aangepast worden? En waar liggen dan de verbeterpunten? Met deze 11 gratis en betaalde tools, kan je dat helemaal zelf achterhalen!
7 augustus 2019
bouncepercentage verlagen google analytics

Bouncepercentage in Google Analytics: 5 simpele tips om je bounce rate te verlagen

Als je een ook maar een beetje hebt zitten neuzen in je Google Analytics, heb je het bouncepercentage ongetwijfeld voorbij zien komen. Maar wat is dat nou precies? Hoe moet je het interpreteren en, belangrijker nog, hoe oefen je invloed uit op dat getal? Laten we eens dieper ingaan op de bounce rate in Google Analytics en een paar simpele manieren om het percentage te verlagen.
18 juli 2019
google site kit is live

Google Site Kit is live: beschikbaarheid, installatie & mogelijkheden

Eind 2018 schreef ik er al een artikel over: Wat is Google Site Kit en waarom ben ik er zo enthousiast over?! Google Site Kit is een plugin van Google die het leven van webmasters/marketeers veel makkelijker maakt, omdat het alle gegevens van Google Analytics, Search Console, Page Speed en AdSense bundelt. Sinds een paar weken is de bètaversie nu dan eindelijk live en dus heb ik de plugin geïnstalleerd op mijn website en ‘m volledig getest. Zodat ik je er alles over kan vertellen en je ‘m zelf niet hoeft te ontdekken.
2 juli 2019
10 tools die beter zijn dan de Google Keyword planner

10 tools die beter zijn dan Google Keyword Planner [Gratis & betaald]

De Google Keyword Planner is nu, in 2020, verleden tijd voor veel marketeers. De beperkingen, irritaties en het tonen van onjuiste of onvolledige informatie kunnen echt niet meer. Ondertussen zijn er gelukkig ooktools zijn die wel verschrikkelijk goed en handig zijn in het tonen van zoekwoorden, content ideeën en volumes. Omdat ik zeker weet dat jij ook klaar bent met de Keyword Planner, en omdat je vast en zeker wilt weten welke tools er allemaal te vinden zijn, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan Google Keyword Planner (in willekeurige volgorde).
1 juli 2019
Snel lokale SEO kansen achterhalen met Mergewords

Snel lokale SEO kansen achterhalen met Mergewords [4 stappen]

Stel, je bent een loodgieter uit Arnhem, je werkt vooral in de regio en je wilt meer klanten. Natuurlijk wil je dan vindbaar zijn wanneer mensen zoeken op ‘Loodgieter Oosterbeek’, ‘Loodgieter Velp’ of ‘Loodgieter Westervoort’. Het achterhalen van een paar van die lokale zoekwoorden is met de hand nog wel te doen. Maar want nou als je bijvoorbeeld in heel Gelderland actief bent? In dit artikel vertel ik je precies hoe je die zoekwoorden zo snel en effectief mogelijk kan achterhalen en hoe je zelf snel de lokale SEO kansen kan herkennen.
21 mei 2019
Lokale SEO 5tips betere vindbaarheid

Lokale SEO: 5 Makkelijke tips voor meer lokale vindbaarheid

Veel ondernemingen hebben een fysieke locatie in een bepaalde stad of regio. Winkels, restaurants en kantoren waar (potentiële) klanten daadwerkelijk heen moeten, bijvoorbeeld. In real life. Maar ook schilders en loodgieters hebben een bepaald werkgebied. Het zijn dan ook vooral ZZP’ers en het MKB die zich focussen op een doelgroep uit dezelfde streek als waar het bedrijf gevestigd is. Logisch dat je dan ook online gevonden wilt worden door mensen uit die regio. En dat is precies wat je met lokale SEO kunt bereiken.
13 mei 2019
SEO getallen nieuw

Is SEO nieuw voor jou? Deze 10 belangrijke SEO-getallen moet je kennen!

SEO en Google kunnen overrompelend zijn. Je moet op zoveel dingen letten en met zoveel dingen rekening houden. Beginnen met SEO kan dan ook erg lastig zijn. Maar om het voor jou als beginnende SEO’er zo makkelijk mogelijk te maken, heb ik 10 belangrijke waardes en getallen die je zeker moet kennen. Let’s do this.
23 april 2019
orphan pages vinden en fixen

Orphan pages vinden en oplossen: een praktische handleiding

Als je ook maar een beetje met SEO bezig bent, weet je het: sommige pagina’s ranken niet of nauwelijks. Dat kan een heleboel redenen hebben. Dingen als een hoge concurrentie, onbenutte kansen op het gebied van on-page optimalisatie of te weinig linkbuilding, bijvoorbeeld. Maar soms ligt de oorzaak van het probleem recht voor je neus en wordt het desondanks vaker vergeten dan je zou denken: orphan pages.
16 april 2019
Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze formule

Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze gouden formule

Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Schrik jij daar ook van? Ik weet zeker van wel. Want iedere ondernemer die ik dat adviseer schrikt er namelijk van. En het is geen foutje dat het er twee keer staat. Dat heb ik bewust gedaan om het goed bij je binnen te laten komen. Want wanneer je elke week een blog plaatst van 1000 woorden haal je meer bezoekers, omzet en conversies binnen. Belangrijk dus, maar voor veel zelfstandigen een doorn in het oog. Daarom leg ik je hier mijn formule uit waarmee je ervoor zorgt dat een blog schrijven kinderspel wordt … … en met handige opdrachten om je direct op weg te helpen!
10 april 2019

5 manieren om zoekwoorden van je concurrenten te achterhalen

In eerste instantie is het achterhalen van zoekwoorden niet heel lastig. Als je een loodgieter bent in Arnhem, dan is een van de eerste zoektermen waar je aan denkt natuurlijk: ‘Loodgieter Arnhem’. Maar wat als je concurrenten al jaren bezig zijn met SEO? Helemaal mooi! Want daar kun je namelijk zelf van profiteren door bijvoorbeeld hun zoekwoorden te achterhalen. Dat scheelt je weer werk (en kosten!) en bovendien kun je je meteen focussen op het creëren van content en het beter vindbaar maken van je eigen bedrijf. Ik help je op weg met 5 manieren waarmee je heel gemakkelijk zoektermen van concurrenten kunt achterhalen. In een half uurtje.
20 maart 2019
Uitgaande kliks op affiliate links meetbaar maken met Google Tag Manager

Handleiding: Uitgaande kliks op affiliate links meetbaar maken met Google Tag Manager

Geloof jij je affiliate partij 100% op wat ze jou vertellen? De kans is groot dat je ooit wel eens hebt getwijfeld. Want zodra een bezoeker van jouw website af is, weet je niet meer wat hij of zij allemaal uitspookt. En dus moet je je affiliate partij maar op hun blauwe ogen geloven dat ze een X aantal bezoekers hebben binnengekregen via jouw website. Er is echter wel iets wat je zou kunnen doen om te achterhalen hoeveel mensen doorklikken naar je affiliate partner. Namelijk de uitgaande kliks meten op de affiliate links. En hoe je dat doet, dat ga ik je nu uitleggen.
13 maart 2019
Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Ken je dat? Dat je op kerstavond de fiets op springt om in de kou nog snel een kerstcadeau te gaan halen en dat de winkel gesloten is terwijl er in Google toch echt stond dat de winkel de hele dag open was? Of dat je met eerste paasdag voor een gesloten deur staat bij de bakker, terwijl er hier ook in Google stond dat hij de hele dag open zo zijn? Flinke teleurstelling… Daar had de eigenaar wat aan kunnen doen. Namelijk: de aangepaste openingstijden toevoegen in Google Mijn Bedrijf. Ik leg je uit hoe je dat doet, waarom het belangrijk is en waar je allemaal op moet letten.
27 februari 2019
aandeel van zoekmachines in nederland

Het aandeel van zoekmachines in Nederland: vroeger, nu en in de toekomst

Even inbellen … Joehoe, ik ben online. Even naar Altavista, Lycos of Yahoo om iets op te zoeken over Seinfeld.. Of kan ik dat beter vinden via MSN? Ah, die goeie ouwe tijd. Maar wie kent die zoekmachines nog? Voor de één zijn ze een feest der herkenning, maar voor de ander hooguit een fronsende wenkbrauw. Omdat ze alleen Google kennen. Niet gek ook, als je bedenkt dat Google al decennialang de grootste, meest gebruikte zoekmachine in Nederland is. Maar dat is niet altijd zo geweest. En de vraag is ook maar of dat altijd zo zou blijven. Laten we eens kijken.
20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.
12 februari 2019
Hoe optimaliseer je de meta omschrijving

Meta description: hoe optimaliseer je de meta omschrijving?

Stel, je hebt uren zitten ploeteren op een tekst voor op je website waarmee je hoopt te scoren in de zoekresultaten. De tekst is volledig geoptimaliseerd. Nu alleen nog even snel de SEO titel en meta description en voila: je bent klaar om een toppositie te veroveren met je gloednieuwe content. Want hoe goed je tekst ook is, een goede meta omschrijving bepaalt voor een groot deel of Google gebruikers ook daadwerkelijk op je link klikken. Laten we bij het begin beginnen.
4 februari 2019
On page SEO hoog scoren

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.
24 januari 2019
call tracking via google tag manager

Handleiding: Call tracking instellen via Google Tag Manager

Als je in het bezit bent van een webshop, dan is een conversie heel duidelijk, logisch en simpel: de verkoop van een product. Maar hoe zit dat als je geen concrete producten verkoopt? Dan kan het zijn dat het contact opnemen met jouw bedrijf al een conversie is. Dat kan door te mailen, of te bellen! Die belletjes naar jouw bedrijf (via je website), die willen we weten ... En meten! Want hoe waardevol is het om precies te weten waar een beller vandaan komt? Dat kan middels call tracking en in dit artikel neem ik je stap voor stap mee door de installatie van call tracking via Tag Manager
10 januari 2019
Handige chrome extensies online marketing

10 handige Chrome extensies die online marketing makkelijker maken

Ik ben echt verschrikkelijk gek op alle online marketing tools en ben dus echt een ‘tooltjesman’. Een handige klusser kan ook niet zonder goed gereedschap. Als jij ergens tegenaan loopt en je komt er niet uit, heb ik er waarschijnlijk wel een handig programmaatje voor. En tussen al die programma’s die ik gebruik, zitten ook wat fijne Google Chrome extensies waarover ik je wil vertellen. Op dit moment zijn dat er 10 om precies te zijn, die ik allemaal in meer of mindere mate gebruik. Dus zie hier: mijn lijst van actieve Chrome extensies!
19 december 2018
Unlinked Mention Fider van Ranktank

De verborgen linkbuilding schat: Unlinked Mention Finder van Ranktank

Goede linkbuilding is verschrikkelijk tijdrovend. Het contact opnemen, het gastbloggen, het linkruilen en het op zoek gaan naar kwalitatief goede backlinks moet je als ondernemer niet zelf willen doen. Maar wat nou als ik je vertel over een programma, waarmee je zelf ontzettend makkelijk en snel goede backlinks kan vergaren? Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn … maar dat is het niet! Want zie hier: de Unlinked Mention Finder van Ranktank!
11 december 2018
Site Kit Google

Wat is Google Site Kit en waarom ben ik er zo enthousiast over?!

Google Site Kit is een WordPress plugin van Google die het leven van een marketeer/website eigenaar verschrikkelijk veel makkelijker maakt, omdat het de data en inzichten van onder andere Search Console, Google Analytics, AdSense en PageSpeed Insights bundelt. Geweldig. Ik heb helaas nog geen toegang, maar ik ga jou alles over Google Site Kit vertellen. Want of je nu een ondernemer, website eigenaar of online marketeer bent, deze plugin moet je kennen!
20 november 2018
Message functie Google mijn Bedrijf Chat

De nieuwe chatfunctie van Google Mijn Bedrijf! GO of NO GO?

“Wat briljant!” Dat was mijn eerste reactie toen ik het eerste artikel las over de chatfunctie die Google in Google Mijn Bedrijf heeft gebouwd. Dit gaat zoveel voordelen bieden en dit gaat voor zoveel concurrentie zorgen voor Facebook Messenger en WhatsApp Business. Helaas is de functionaliteit nog niet beschikbaar in Nederland, maar toch ga ik mijn mening over de nieuwe chatfunctie alvast met je delen. Want is de nieuwe functionaliteit interessant voor jou als ondernemer? Moet je, als de de chat live is, constant op je telefoon kijken? En wat betekent dit voor je website? Allemaal vragen waar ik je antwoord op ga geven.
15 november 2018
3 nieuwe tools van Google deze week

Dit moet je weten over de 3 tools die Google deze week gelanceerd heeft!

Google heeft deze week drie nieuwe tools gelanceerd, namelijk: Web.dev, Squoosh en de nieuwe versie van Google Page Speed Insights. Maar wat kunnen de tools en wat heb jij als ondernemer hier nou precies aan? Dat ga ik je nu in precies 414 woorden uitleggen.
9 november 2018
Alle informatie over linkbuilding

Wat is linkbuilding? [Alles omvattend artikel voor de ondernemer]

Linkbuilding is het beheren, aanmaken, aanvragen en verwijderen van (slechte) links om invloed uit te oefenen op je positie binnen de zoekmachines. Oftewel: linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie waarmee je hogere posities kan behalen. De afgelopen maanden kreeg ik van klanten vaak de vraag: wat is dat nou, dat linkbuilding? Daarom heb ik dit artikel geschreven. Om jou alle ins-and-outs te vertellen over linkbuilding en om ze heel concreet te maken. Zodat jij precies wat je kan doen, of zodat je precies weet wat ik voor je doe.
30 oktober 2018
Pagina niet gevonden: 404 errors oplossen

Pagina niet gevonden: 404 errors oplossen

De gevreesde 404: pagina niet gevonden. Met een beetje gevulde website ontkom je er haast niet aan. Mensen zien de 404-pagina wanneer ze op een pagina komen met een URL die niet bestaat. Zoekmachines vinden het vervelend wanneer de pagina niet gevonden wordt. Je levert dan simpelweg geen goede gebruikservaring en daar zal Google je voor bestraffen. Maar gelukkig kun je er wat aan doen.
19 oktober 2018
Stappenplan GA via GTM

Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager

Als je Google Analytics aan je website toevoegt, dan voeg je in feite een bepaald script aan je website toe. Een bepaald stukje code dat door bezoekers van je website (en Google!) wordt geladen. Hierbij geldt dat hoe meer scripts er gelezen moeten worden, hoe langzamer je website laadt. En hoe langzamer je website laadt, hoe slechter je scoort in Google. Om je website sneller te laten laden (en niet te zakken in Google’s zoekresultaten) ga ik je nu uitleggen hoe je Google Analytics kan installeren via Google Tag Manager.
11 oktober 2018
checklist zakken google

Checklist voor wanneer je zakt of verdwenen bent in Google

Het kan iedereen overkomen. Het is vrijdagmiddag en je bekijkt hoeveel bezoekers en conversies je die week met je website hebt gehaald. Dan blijkt dat het aantal ineens immens gezakt is ten opzichte van vorige weken. Vervolgens probeer je te achterhalen hoe hoog je in Google staat. En wat blijkt? Je bent bijna nergens meer te vinden in Google… Shit! Hoe kan dat? Daar gaan we achter komen. Deze checklist helpt je om te achterhalen wat de oorzaak achter de daling is geweest!
24 september 2018
Wat is AMP?

Wat is AMP en hoe implementeer je het op je WordPress website?

Één van de belangrijkste factoren voor een succesvolle WordPress website is de usability. Ofwel, het gebruiksgemak. En een snelle laadtijd is dan weer een belangrijk factor in het vergroten van dat gebruiksgemak. Want eerlijk ... wie blijft er nu meer dan 5 seconden te wachten op een pagina die maar niet laadt? Gelukkig heeft Google daar wat op bedacht: AMP.
12 september 2018
Wat is een Google post?

Wat is een Google Post en hoe kan jij als ondernemer die inzetten?

Met Google Posts kan je berichten, aanbiedingen, evenementen en producten direct zichtbaar maken binnen je Google Mijn Bedrijf pagina en dus binnen de zoekresultaten van Google. De functionaliteit werd in 2017 geïntroduceerd, maar er zijn weinig ondernemers die Google Posts daadwerkelijk inzetten. En dat is een gemiste kans, want een goed gevuld Google Mijn Bedrijf profiel behoort tot één van de meest belangrijke factoren van de lokale vindbaarheid van jouw onderneming.
3 september 2018
5 manieren om te achterhalen hoe hoog jij in google staat

5 manieren om te achterhalen hoe hoog jij in Google staat!

Een hoge positie is van belang wanneer je meer omzet uit je online activiteiten wilt halen, maar weet jij eigenlijk wel op welke positie je staat? Sta je op plek 1, plek 2 of misschien wel plek 15 op pagina 2? Ik presenteer je 5 manier jij op adequate manier kunt achterhalen hoe hoog jij echt in de zoekmachines scoort!
23 augustus 2018
Google certificaten en partners

Waarom Google certificaten en Google Partners bullsh*t zijn!

Toen ik laatst met een ondernemer aan tafel zat, kreeg ik te horen dat hij veel waarde hecht aan Google certificaten en Google Partners. Ik vroeg hem waarom dat zo was. Zijn antwoord: “Die certificaten geven vertrouwen en laten zien dat een organisatie kennis in huis heeft”. Toen ik hem toen vertelde dat je de antwoorden van de Google examens voor de certificaten gewoon in Google kon vinden, sloeg hij steil achterover. Hoog tijd, om jou als ondernemer, ook hiervan op de hoogte te stellen!
14 augustus 2018
handleiding search console aanmaken en website toevoegen

Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen

Google Search Console is een programma van Google waarmee je de aanwezigheid van je website in Google kan bekijken en bijhouden. Oftewel: je kan er precies zien wanneer er iets goed of fout gaat. Je kunt daar dan op anticiperen om te zorgen dat jouw website nog beter gevonden wordt en je concurrenten verslaat. En om die reden is de Search Console een cruciale tool die je moet gebruiken als je aan de slag gaat met jouw online aanwezigheid!
7 augustus 2018
Wat is een sitemap? Hoe indienen bij Google?

Wat is een sitemap en hoezo moet ik die indienen bij Google?

Een sitemap moet je zien als de plattegrond van je website waarmee je aan de zoekmachines (lees: Google) vertelt uit welke onderdelen je website bestaat. Deze onderdelen kunnen onder andere zijn: pagina’s, blogberichten, categorieën en auteurs. Maar waarom is een sitemap nodig en hoezo moet je deze indienen bij Google? Daar lees je hieronder alles over!
18 juli 2018
8 tips voor een ijzersterk linkprofiel

Scoor hoger in Google – 8 tips voor een ijzersterk linkprofiel

Linkbuilding is één van de meest belangrijke aspecten van zoekmachine optimalisatie. Wanneer je geen linkbuilding voor je website inzet, haal je niet de volledige potentie uit online. Wanneer je niet aan linkbuilding doet, haal je dan ook niet het maximale uit je online marketing.
30 april 2018
Voice search SEO Nederland

Voice Search, SEO en lokale vindbaarheid

Spraakgestuurd zoeken, of wel voice search, staat in Nederland weliswaar nog in de kinderschoenen, maar dat betekent ook dat er nu nog volop kansen liggen. Kansen voor voice search SEO, bijvoorbeeld. Kansen om bezoekers naar je website te trekken. En kansen om die voice search bezoekers om te toveren tot klant. Het is daarom hoog tijd om je te voorzien van wat praktisch advies.
1 februari 2018
Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Wanneer mensen Googlen op je bedrijfsnaam wil je natuurlijk dat je in Google een eigen bedrijvenpagina hebt. (Groot blok aan de rechterkant van het scherm). Dit wordt een Google Mijn Bedrijf pagina genoemd. Wanneer je een Google Mijn Bedrijf pagina hebt ben je automatisch ook te vinden in Google Maps. Een eigen Google Mijn Bedrijf pagina zorgt voor meer bezoekers en meer exposure!
31 januari 2018
Google Analytics koppelen met wordpress website

In 2 stappen naar een Google Analytics teller op je WordPress website

Meer bezoekers hebben is fijn, maar vervolgens weten wat die bezoekers uitspoken op je website is nog veel belangrijker. En dat doe je met Google Analytics. Analytics houdt het gedrag bij van je bezoekers, laat zien waar mensen je website verlaten en laat zien waar mensen vandaan komen. Het is een onmisbare tool die je moet gebruiken om je website te optimaliseren.

Recente blogs

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]