Google

7 november 2019
Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Een van je marketingbureaus of marketingmedewerkers heeft in een ver verleden je Google Mijn Bedrijf pagina (GMB) opgezet. Zelf blijk je geen toegang te hebben en door de jaren heen weet je niet meer wie dat eigenlijk wél heeft. Inmiddels heb je besloten om dan maar nog een Google Mijn Bedrijf aan te maken. Wat blijkt? Google blijft de eerste tonen. En aangezien het hebben van een dubbele Google Mijn Bedrijf een echte NO-GO is en je gewoon toegang moet hebben tot je originele account, vind ik het tijd om je eens mee te nemen in het proces dat ik doorloop op dit probleem op te lossen.
7 november 2019
Waarom blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Waarom je blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Je hebt uren zitten ploeteren voor je blog. De tekst is geschreven op basis van een goed zoekwoord, de afbeeldingen staan er mooi in, de meta omschrijving is goed en je bent zo trots als een pauw. Vervolgens klik je op ‘Publiceren’ en je gaat snel in Google op zoek of je blog er al tussen staat. Wat blijkt? Zelf op pagina 8 is hij niet te vinden… Hoe kan dat? Dat leg ik je in dit blog uit!
28 oktober 2019
geen toegang google analytics

Ik heb geen toegang meer op accountniveau binnen Google Analytics, wat nu?

Het kan iedereen overkomen… Iemand anders heeft ooit Google Analytics voor je aangemaakt en jou niet op accountniveau toegevoegd. Nu wil je bijvoorbeeld een filter aanpassen of iets wijzigen binnen het account en dat is niet mogelijk. In dit artikel vertel ik je hoe je het best Google kan benaderen en hoe het proces gaat van het weer toegang krijgen op accountniveau binnen Analytics.
21 oktober 2019
google alerts

Google Alerts meldingen: waarom je absoluut niet zonder kan

Word je online wel eens genoemd? Als het antwoord op die vraag ‘Geen idee’ is, dan is het hoog tijd dat je kennis maakt met Google Alerts. Daarmee krijg je namelijk een melding wanneer iemand iets op zijn of haar website over je vertelt en je noemt. Perfect voor je SEO, je online reputatie en je autoriteit. Ik leg je graag uit het wat het is, hoe je deze meldingen instelt en geef je 6 redenen waarom je Google Alerts absoluut moet instellen.
28 september 2019
Google tools

18 onmisbare Google tools voor jou als marketeer / ondernemer

Google komt elk jaar met een nieuw scala aan tools op de markt. De één is fantastisch en blijft hangen, de andere verdwijnt weer als sneeuw voor de zon. En aangezien ik bijna zeker durf te zeggen dat jij niet precies weet welke tools nou allemaal nog relevant zijn, heb ik een lijst voor je gemaakt. Dus zie hier: 18 onmisbare Google tools voor jou als marketeer / ondernemer.
7 augustus 2019
bouncepercentage verlagen google analytics

Bouncepercentage in Google Analytics: 5 simpele tips om je bounce rate te verlagen

Als je een ook maar een beetje hebt zitten neuzen in je Google Analytics, heb je het bouncepercentage ongetwijfeld voorbij zien komen. Maar wat is dat nou precies? Hoe moet je het interpreteren en, belangrijker nog, hoe oefen je invloed uit op dat getal? Laten we eens dieper ingaan op de bounce rate in Google Analytics en een paar simpele manieren om het percentage te verlagen.
18 juli 2019
google site kit is live

Google Site Kit is live: beschikbaarheid, installatie & mogelijkheden

Eind 2018 schreef ik er al een artikel over: Wat is Google Site Kit en waarom ben ik er zo enthousiast over?! Google Site Kit is een plugin van Google die het leven van webmasters/marketeers veel makkelijker maakt, omdat het alle gegevens van Google Analytics, Search Console, Page Speed en AdSense bundelt. Sinds een paar weken is de bètaversie nu dan eindelijk live en dus heb ik de plugin geïnstalleerd op mijn website en ‘m volledig getest. Zodat ik je er alles over kan vertellen en je ‘m zelf niet hoeft te ontdekken.
2 juli 2019
10 tools die beter zijn dan de Google Keyword planner

10 tools die beter zijn dan Google Keyword Planner [Gratis & betaald]

De Google Keyword Planner is nu, in 2019, verleden tijd voor veel marketeers. De beperkingen, irritaties en het tonen van onjuiste of onvolledige informatie kunnen echt niet meer. Ondertussen zijn er gelukkig ooktools zijn die wel verschrikkelijk goed en handig zijn in het tonen van zoekwoorden, content ideeën en volumes. Omdat ik zeker weet dat jij ook klaar bent met de Keyword Planner, en omdat je vast en zeker wilt weten welke tools er allemaal te vinden zijn, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan Google Keyword Planner (in willekeurige volgorde).
13 maart 2019
Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Ken je dat? Dat je op kerstavond de fiets op springt om in de kou nog snel een kerstcadeau te gaan halen en dat de winkel gesloten is terwijl er in Google toch echt stond dat de winkel de hele dag open was? Of dat je met eerste paasdag voor een gesloten deur staat bij de bakker, terwijl er hier ook in Google stond dat hij de hele dag open zo zijn? Flinke teleurstelling… Daar had de eigenaar wat aan kunnen doen. Namelijk: de aangepaste openingstijden toevoegen in Google Mijn Bedrijf. Ik leg je uit hoe je dat doet, waarom het belangrijk is en waar je allemaal op moet letten.
27 februari 2019
aandeel van zoekmachines in nederland

Het aandeel van zoekmachines in Nederland: vroeger, nu en in de toekomst

Even inbellen … Joehoe, ik ben online. Even naar Altavista, Lycos of Yahoo om iets op te zoeken over Seinfeld.. Of kan ik dat beter vinden via MSN? Ah, die goeie ouwe tijd. Maar wie kent die zoekmachines nog? Voor de één zijn ze een feest der herkenning, maar voor de ander hooguit een fronsende wenkbrauw. Omdat ze alleen Google kennen. Niet gek ook, als je bedenkt dat Google al decennialang de grootste, meest gebruikte zoekmachine in Nederland is. Maar dat is niet altijd zo geweest. En de vraag is ook maar of dat altijd zo zou blijven. Laten we eens kijken.
12 februari 2019
Hoe optimaliseer je de meta omschrijving

Meta description: hoe optimaliseer je de meta omschrijving?

Stel, je hebt uren zitten ploeteren op een tekst voor op je website waarmee je hoopt te scoren in de zoekresultaten. De tekst is volledig geoptimaliseerd. Nu alleen nog even snel de SEO titel en meta description en voila: je bent klaar om een toppositie te veroveren met je gloednieuwe content. Want hoe goed je tekst ook is, een goede meta omschrijving bepaalt voor een groot deel of Google gebruikers ook daadwerkelijk op je link klikken. Laten we bij het begin beginnen.
4 februari 2019
On page SEO hoog scoren

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.
10 januari 2019
Handige chrome extensies online marketing

10 handige Chrome extensies die online marketing makkelijker maken

Ik ben echt verschrikkelijk gek op alle online marketing tools en ben dus echt een ‘tooltjesman’. Een handige klusser kan ook niet zonder goed gereedschap. Als jij ergens tegenaan loopt en je komt er niet uit, heb ik er waarschijnlijk wel een handig programmaatje voor. En tussen al die programma’s die ik gebruik, zitten ook wat fijne Google Chrome extensies waarover ik je wil vertellen. Op dit moment zijn dat er 10 om precies te zijn, die ik allemaal in meer of mindere mate gebruik. Dus zie hier: mijn lijst van actieve Chrome extensies!
11 december 2018
Site Kit Google

Wat is Google Site Kit en waarom ben ik er zo enthousiast over?!

Google Site Kit is een WordPress plugin van Google die het leven van een marketeer/website eigenaar verschrikkelijk veel makkelijker maakt, omdat het de data en inzichten van onder andere Search Console, Google Analytics, AdSense en PageSpeed Insights bundelt. Geweldig. Ik heb helaas nog geen toegang, maar ik ga jou alles over Google Site Kit vertellen. Want of je nu een ondernemer, website eigenaar of online marketeer bent, deze plugin moet je kennen!
20 november 2018
Message functie Google mijn Bedrijf Chat

De nieuwe chatfunctie van Google Mijn Bedrijf! GO of NO GO?

“Wat briljant!” Dat was mijn eerste reactie toen ik het eerste artikel las over de chatfunctie die Google in Google Mijn Bedrijf heeft gebouwd. Dit gaat zoveel voordelen bieden en dit gaat voor zoveel concurrentie zorgen voor Facebook Messenger en WhatsApp Business. Helaas is de functionaliteit nog niet beschikbaar in Nederland, maar toch ga ik mijn mening over de nieuwe chatfunctie alvast met je delen. Want is de nieuwe functionaliteit interessant voor jou als ondernemer? Moet je, als de de chat live is, constant op je telefoon kijken? En wat betekent dit voor je website? Allemaal vragen waar ik je antwoord op ga geven.
15 november 2018
3 nieuwe tools van Google deze week

Dit moet je weten over de 3 tools die Google deze week gelanceerd heeft!

Google heeft deze week drie nieuwe tools gelanceerd, namelijk: Web.dev, Squoosh en de nieuwe versie van Google Page Speed Insights. Maar wat kunnen de tools en wat heb jij als ondernemer hier nou precies aan? Dat ga ik je nu in precies 414 woorden uitleggen.
19 oktober 2018
Stappenplan GA via GTM

Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager

Als je Google Analytics aan je website toevoegt, dan voeg je in feite een bepaald script aan je website toe. Een bepaald stukje code dat door bezoekers van je website (en Google!) wordt geladen. Hierbij geldt dat hoe meer scripts er gelezen moeten worden, hoe langzamer je website laadt. En hoe langzamer je website laadt, hoe slechter je scoort in Google. Om je website sneller te laten laden (en niet te zakken in Google’s zoekresultaten) ga ik je nu uitleggen hoe je Google Analytics kan installeren via Google Tag Manager.
11 oktober 2018
checklist zakken google

Checklist voor wanneer je zakt of verdwenen bent in Google

Het kan iedereen overkomen. Het is vrijdagmiddag en je bekijkt hoeveel bezoekers en conversies je die week met je website hebt gehaald. Dan blijkt dat het aantal ineens immens gezakt is ten opzichte van vorige weken. Vervolgens probeer je te achterhalen hoe hoog je in Google staat. En wat blijkt? Je bent bijna nergens meer te vinden in Google… Shit! Hoe kan dat? Daar gaan we achter komen. Deze checklist helpt je om te achterhalen wat de oorzaak achter de daling is geweest!
24 september 2018
Wat is AMP?

Wat is AMP en hoe implementeer je het op je WordPress website?

Één van de belangrijkste factoren voor een succesvolle WordPress website is de usability. Ofwel, het gebruiksgemak. En een snelle laadtijd is dan weer een belangrijk factor in het vergroten van dat gebruiksgemak. Want eerlijk ... wie blijft er nu meer dan 5 seconden te wachten op een pagina die maar niet laadt? Gelukkig heeft Google daar wat op bedacht: AMP.
12 september 2018
Wat is een Google post?

Wat is een Google Post en hoe kan jij als ondernemer die inzetten?

Met Google Posts kan je berichten, aanbiedingen, evenementen en producten direct zichtbaar maken binnen je Google Mijn Bedrijf pagina en dus binnen de zoekresultaten van Google. De functionaliteit werd in 2017 geïntroduceerd, maar er zijn weinig ondernemers die Google Posts daadwerkelijk inzetten. En dat is een gemiste kans, want een goed gevuld Google Mijn Bedrijf profiel behoort tot één van de meest belangrijke factoren van de lokale vindbaarheid van jouw onderneming.
3 september 2018
5 manieren om te achterhalen hoe hoog jij in google staat

5 manieren om te achterhalen hoe hoog jij in Google staat!

Een hoge positie is van belang wanneer je meer omzet uit je online activiteiten wilt halen, maar weet jij eigenlijk wel op welke positie je staat? Sta je op plek 1, plek 2 of misschien wel plek 15 op pagina 2? Ik presenteer je 5 manier jij op adequate manier kunt achterhalen hoe hoog jij echt in de zoekmachines scoort!
23 augustus 2018
Google certificaten en partners

Waarom Google certificaten en Google Partners bullsh*t zijn!

Toen ik laatst met een ondernemer aan tafel zat, kreeg ik te horen dat hij veel waarde hecht aan Google certificaten en Google Partners. Ik vroeg hem waarom dat zo was. Zijn antwoord: “Die certificaten geven vertrouwen en laten zien dat een organisatie kennis in huis heeft”. Toen ik hem toen vertelde dat je de antwoorden van de Google examens voor de certificaten gewoon in Google kon vinden, sloeg hij steil achterover. Hoog tijd, om jou als ondernemer, ook hiervan op de hoogte te stellen!
30 april 2018
Voice search SEO Nederland

Voice Search, SEO en lokale vindbaarheid

Spraakgestuurd zoeken, of wel voice search, staat in Nederland weliswaar nog in de kinderschoenen, maar dat betekent ook dat er nu nog volop kansen liggen. Kansen voor voice search SEO, bijvoorbeeld. Kansen om bezoekers naar je website te trekken. En kansen om die voice search bezoekers om te toveren tot klant. Het is daarom hoog tijd om je te voorzien van wat praktisch advies.
1 februari 2018
Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Wanneer mensen Googlen op je bedrijfsnaam wil je natuurlijk dat je in Google een eigen bedrijvenpagina hebt. (Groot blok aan de rechterkant van het scherm). Dit wordt een Google Mijn Bedrijf pagina genoemd. Wanneer je een Google Mijn Bedrijf pagina hebt ben je automatisch ook te vinden in Google Maps. Een eigen Google Mijn Bedrijf pagina zorgt voor meer bezoekers en meer exposure!
31 januari 2018
Google Analytics koppelen met wordpress website

In 2 stappen naar een Google Analytics teller op je WordPress website

Meer bezoekers hebben is fijn, maar vervolgens weten wat die bezoekers uitspoken op je website is nog veel belangrijker. En dat doe je met Google Analytics. Analytics houdt het gedrag bij van je bezoekers, laat zien waar mensen je website verlaten en laat zien waar mensen vandaan komen. Het is een onmisbare tool die je moet gebruiken om je website te optimaliseren.

Recente blogs

17 november 2019
45 SEO Software tools op een rijtje Gratis & betaald

45 SEO Software tools op een rijtje [Gratis & betaald]

Je herkent het vast wel: je wilt de volgende stap zetten op het gebied van SEO, maar je weet niet welke tools je hiervoor allemaal kan gebruiken. Met deze tools is het binnenslepen van meer bezoekers, nummer 1 posities en omzet weliswaar een stuk gemakkelijker, maar inmiddels is het aanbod zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Na jaren veel SEO-software en SEO tools te hebben uitgeprobeerd, kan ik je nu wel de ultieme lijst voorschotelen. Een lijst vol met handige programma’s, zowel gratis als betaald. Mijn advies op voorhand? Lees dit blog en ontdek je nieuwe favorieten, vraag een aantal trials aan en ervaar de tools zelf.
7 november 2019
Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Een van je marketingbureaus of marketingmedewerkers heeft in een ver verleden je Google Mijn Bedrijf pagina (GMB) opgezet. Zelf blijk je geen toegang te hebben en door de jaren heen weet je niet meer wie dat eigenlijk wél heeft. Inmiddels heb je besloten om dan maar nog een Google Mijn Bedrijf aan te maken. Wat blijkt? Google blijft de eerste tonen. En aangezien het hebben van een dubbele Google Mijn Bedrijf een echte NO-GO is en je gewoon toegang moet hebben tot je originele account, vind ik het tijd om je eens mee te nemen in het proces dat ik doorloop op dit probleem op te lossen.
7 november 2019
Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Je hebt een paar nieuwe conversies binnengehaald via Google (YES!). Eindelijk werpt zoekmachine optimalisatie zijn vruchten af. Maar weet je wel welke zoekwoorden nou daadwerkelijk hebben gezorgd voor die conversie en welke zoekwoorden totaal niet scoren? Het antwoord op die vraag is hoogstwaarschijnlijk ‘Nee’. En in dit artikel laat ik je zien hoe je daarachter komt.
7 november 2019
Waarom blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Waarom je blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Je hebt uren zitten ploeteren voor je blog. De tekst is geschreven op basis van een goed zoekwoord, de afbeeldingen staan er mooi in, de meta omschrijving is goed en je bent zo trots als een pauw. Vervolgens klik je op ‘Publiceren’ en je gaat snel in Google op zoek of je blog er al tussen staat. Wat blijkt? Zelf op pagina 8 is hij niet te vinden… Hoe kan dat? Dat leg ik je in dit blog uit!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !