Linkbuilding
31 december 2020
Published by Daniel Kuipers at 31 december 2020
Categories
In eerste instantie is het achterhalen van zoekwoorden niet heel lastig.
Als je een loodgieter bent in Arnhem, dan is een van de eerste zoektermen waar je aan denkt natuurlijk:
‘Loodgieter Arnhem’.
Maar wat als je concurrenten al jaren bezig zijn met SEO?
Helemaal mooi!
Want daar kun je namelijk zelf van profiteren door bijvoorbeeld hun zoekwoorden te achterhalen.
Dat scheelt je weer werk (en kosten!) en bovendien kun je je meteen focussen op het creëren van content en het beter vindbaar maken van je eigen bedrijf.
Ik help je op weg met 5 manieren waarmee je heel gemakkelijk zoektermen van concurrenten kunt achterhalen.
In een half uurtje.
Do you like it?0
5 augustus 2020
Published by Daniel Kuipers at 5 augustus 2020
Categories
In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
Do you like it?0
10 april 2020
Published by Daniel Kuipers at 10 april 2020
Categories
In de SEO-tool die je gebruikt zie je er weer een staan: een nieuwe backlink vanaf een startpagina. Je hebt deze niet aangevraagd, je hebt geen links geruild en je vraagt je af waar dit vandaan komt. De reden waarom je deze zomaar krijgt is eigenlijk doodeenvoudig. En die leg ik je in dit artikel uit. Maar eerst even terug naar de basis.
Do you like it?0
31 maart 2020
Published by Daniel Kuipers at 31 maart 2020
Categories
Een kapotte interne of externe link is voor alle betrokken partijen vervelend. De bezoeker komt ergens uit waar hij niet uit wil komen, Google komt uit op een dood spoor en de pagina waar je naar linkt krijgt de waarde niet meer gestuurd. Oftewel, een kapotte link kent alleen maar verliezers. Maar wat is een kapotte link? Hoe achterhaal je ze en wat moet je er mee doen? Dat leg ik je uit!
Do you like it?0
2 december 2019
Published by Daniel Kuipers at 2 december 2019
Categories
Je bent benieuwd naar je eigen backlinks of misschien ben je wel nieuwsgierig naar de backlinks van je concurrenten. In beide gevallen is het hebben van een goede backlinks checker essentieel. Want je wilt natuurlijk weten of jouw website slechte backlinks heeft of waarom je concurrenten zo goed scoren. Nu zijn er veel verschillende tools op de markt waarmee je dit kan doen. En de 10 beste heb ik voor je op een rijtje gezet. Dus zie hier: de 10 beste tools voor het checken van backlinks (In willekeurige volgorde).
Do you like it?0
21 oktober 2019
Published by Daniel Kuipers at 21 oktober 2019
Categories
Word je online wel eens genoemd? Als het antwoord op die vraag ‘Geen idee’ is, dan is het hoog tijd dat je kennis maakt met Google Alerts. Daarmee krijg je namelijk een melding wanneer iemand iets op zijn of haar website over je vertelt en je noemt. Perfect voor je SEO, je online reputatie en je autoriteit. Ik leg je graag uit het wat het is, hoe je deze meldingen instelt en geef je 6 redenen waarom je Google Alerts absoluut moet instellen.
Do you like it?0
10 oktober 2019
Published by Daniel Kuipers at 10 oktober 2019
Als ik de rest van mijn leven nog maar één SEO-tool mag gebruiken, dan zou dat absoluut Ahrefs zijn. Zonder twijfel. Ahrefs gebruik ik inmiddels meer dan 1,5 jaar en er is geen ander programma dat mij zoveel inzichten heeft gegeven en zoveel tijd heeft bespaard. En omdat ik vind dat je ‘m eigenlijk ook een keer moet hebben geprobeerd, is het hoog tijd voor een Ahrefs review!
Do you like it?0
24 januari 2019
Published by Daniel Kuipers at 24 januari 2019
Categories
Als je in het bezit bent van een webshop, dan is een conversie heel duidelijk, logisch en simpel: de verkoop van een product.
Maar hoe zit dat als je geen concrete producten verkoopt?
Dan kan het zijn dat het contact opnemen met jouw bedrijf al een conversie is.
Dat kan door te mailen, of te bellen!
Die belletjes naar jouw bedrijf (via je website), die willen we weten ...
En meten!
Want hoe waardevol is het om precies te weten waar een beller vandaan komt?
Dat kan middels call tracking en in dit artikel neem ik je stap voor stap mee door de installatie van call tracking via Tag Manager
Do you like it?0
20 januari 2019
Published by Daniel Kuipers at 20 januari 2019
Categories
In mijn zoektocht naar een verschrikkelijke goede SERP checker tool waarmee ik de zoekresultaten van Google in één oogopslag kan analyseren en bijhouden ging ik van het ene uiterste naar het andere uiterste. Het begon allemaal met Whatsmyserp en Serprobot. Gratis tools die niet bepaald fijn werken. En vervolgens probeerde ik een MOZ-account van $250 per maand waarmee ik tienduizenden SERPS kon meten. Maar mijn zoektocht eindige pas toen ik aankwam bij SERPChecker. 500 keer per 24 uur de SERPS analyseren voor €35,- … ik was verliefd. Nu die vlinders in mijn buik niet meer zo hard fladderen, geef ik jou graag een eerlijke SERPChecker review.
Do you like it?0
19 december 2018
Published by Daniel Kuipers at 19 december 2018
Categories
Goede linkbuilding is verschrikkelijk tijdrovend.
Het contact opnemen, het gastbloggen, het linkruilen en het op zoek gaan naar kwalitatief goede backlinks moet je als ondernemer niet zelf willen doen.
Maar wat nou als ik je vertel over een programma, waarmee je zelf ontzettend makkelijk en snel goede backlinks kan vergaren?
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn …
maar dat is het niet!
Want zie hier: de Unlinked Mention Finder van Ranktank!
Do you like it?0
9 november 2018
Published by Daniel Kuipers at 9 november 2018
Categories
Linkbuilding is het beheren, aanmaken, aanvragen en verwijderen van (slechte) links om invloed uit te oefenen op je positie binnen de zoekmachines.
Oftewel: linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie waarmee je hogere posities kan behalen.
De afgelopen maanden kreeg ik van klanten vaak de vraag: wat is dat nou, dat linkbuilding?
Daarom heb ik dit artikel geschreven.
Om jou alle ins-and-outs te vertellen over linkbuilding en om ze heel concreet te maken.
Zodat jij precies wat je kan doen, of zodat je precies weet wat ik voor je doe.
Do you like it?0
18 juli 2018
Published by Daniel Kuipers at 18 juli 2018
Categories
Linkbuilding is één van de meest belangrijke aspecten van zoekmachine optimalisatie. Wanneer je geen linkbuilding voor je website inzet, haal je niet de volledige potentie uit online. Wanneer je niet aan linkbuilding doet, haal je dan ook niet het maximale uit je online marketing.
Do you like it?0
Recente blogs
19 januari 2021
Published by Daniel Kuipers at 19 januari 2021
Categories
Do you like it?0
19 januari 2021
Published by Daniel Kuipers at 19 januari 2021
Categories
Do you like it?0
15 januari 2021
Published by Daniel Kuipers at 15 januari 2021
Categories
Do you like it?0
12 januari 2021
Published by Daniel Kuipers at 12 januari 2021
Categories
Do you like it?0