Content Marketing

16 juli 2020
Stap-voor-stap lokaal zoekwoordonderzoek doen

Stap-voor-stap lokaal zoekwoordonderzoek doen (+ voorbeeld)

In mijn blogs deel ik graag praktische kennis. Ik maak handleidingen of vertel je hoe je één en ander voor elkaar kunt krijgen. In dit blog laat ik echter iets zien. Met deze voorbeeldcase toon ik je namelijk stap voor stap hoe ik een lokale zoekwoordanalyse voor een accountantskantoor uit Utrecht doe. Er zijn overigens honderden manieren om een zoekwoordenonderzoek te doen. Dit is een voorbeeld van hoe jij er zelf één kan doen. Zie het als een soort blauwdruk. Mocht je geen accountantskantoor uit Utrecht zijn (en die kans is groot), dan kan je alsnog de stappen volgen. Betrek ze dan alleen wel even op jouw niche/business.
13 juli 2020
Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

De contentkalender. Als je voor je bedrijf ook maar iets met social media, bloggen of e-mail marketing doet, heb je er vast wel eens van gehoord. Dat is ook niet gek, want de contentkalender is hartstikke handig. Althans, dat vinden wij. En jij ook, als je dit blog gelezen hebt.
12 juli 2020
De beste afmetingen van afbeeldingen en foto’s op social media in 2020

De beste afmetingen van afbeeldingen en foto’s op social media in 2020

Social media speelt een belangrijke rol in de wereld van online marketing. Er is alleen veel concurrentie op de tijdlijn van je doelgroep. Veel nieuwsberichten van vrienden of familie en andere organisaties die je doelgroep bestoken met content. Eerder schreef ik al over de ideale lengte van die berichten en over het beste tijdstip om je post te publiceren. Maar daar hoort eigenlijk nog iets over de afbeeldingen bij. Specifieker, de social media formaten van afbeeldingen en foto’s in 2020.
18 juni 2020
e-book in 4 uur

Zo maak je in 4 uur tijd een e-book van 154 pagina’s [Stappenplan]

Een e-book maken van 154 pagina’s en 22.000+ woorden in 4 uur klinkt onwerkelijk, toch? Toch is het mij gelukt. En hoe dat is gelukt en wat ik daarvoor nodig had, leg ik je in dit artikel uit. Disclaimer: ik heb natuurlijk niet in 4 uur tijd alle pagina’s geschreven. De content in het e-book is gebaseerd op bestaande content.
15 juni 2020
4 beste tools voor gratis online foto’s bewerken

4 beste tools voor gratis online foto’s bewerken

Wat nou als je geen Photoshop of fotobewerkingsvaardigheden hebt en je toch zelf je afbeeldingen wilt opmaken? Dan moet je een gratis fotobewerkingsprogramma gebruiken die veel kan en niks kost. Klinkt logisch :-). Om je verder op weg te helpen heb ik mijn favoriete gratis foto editing tools voor je op een rijtje gezet.
26 mei 2020
seo scout suggest tool

SEO Scout Suggest: Ontdek nu nog meer nieuwe keywords

We hebben er weer één: een tool die je kan gebruiken voor een extra uitgebreide zoekwoordanalyse. Na AnswerThePublic, AlsoAsked, de zoekwoordentool van Malleo en de Entity Explorer, is de beurt aan de Keyword Suggestion Tool van SEO Scout.
26 mei 2020
verschil landingspagina en blog

Verschil landingspagina en blog: het ultieme antwoord

Het verschil tussen een landingspagina en een blog. Na ontelbare vragen erover, allerlei opmerkingen en het zo’n 348x te hebben uitgelegd (in de afgelopen week), dacht ik: hey, ik schrijf er eens een blog over. Dan is het voor eens en voor altijd duidelijk. En om het ultieme, allesomvattende antwoord daadwerkelijk te geven laat ik ook nog 7 andere SEO fanaten aan het woord. Beter wordt het niet, mensen.
6 mei 2020
KEI en KOI index

KEI en KOI index: the good, the bad and the ugly

In het land van SEO, zoekwoorden en concurrenten zijn de KEI en de KOI vaak gebruikte afkortingen. Alleen weet jij wel wat ze betekenen? En weet je dan toevallig ook waar de goed voor zijn? Mijn mening is dat je extreem voorzichtig moet zijn het gebruik van de twee. Waarom dat zo is en wat je er allemaal over moet weten, ga ik je nu vertellen.
20 maart 2020
10 tips voor een succesvol Fiverr avontuur

10 tips voor een succesvol Fiverr avontuur

Fiverr is een fantastisch platform voor het (betaalbaar) uitbesteden van creatieve diensten. Denk aan het maken van logo’s, het maken van illustraties of vertalen van een tekst. Aangezien ik ontzettend veel positieve reacties heb gehad op mijn eerdere blog over Fiverr genaamd “Mijn ervaringen met Fiverr na 50 opdrachten” en vaak vroeg of ik nog meer Fiverr tips had’, vond ik het tijd voor een nieuwe blog. Dus zie hier: 10 tips voor een succesvol Fiverr avontuur! P.S. De tips zijn in chronologische volgorde.
7 maart 2020
Zoekwoord Autocomplete Tool Malleo

Zoekwoord Autocomplete Tool van Malleo: die moet je kennen

Een goede vriend van mij, die overigens ook online marketeer is, stuurde vorige week de Zoekwoorden Autocomplete Tool van Malleo door. Mijn eerste reactie was ‘Nice, daar moet ik snel een blog aan wijden’. De tool kan je namelijk perfect inzetten voor je SEO strategie, tijdens het doen van een zoekwoordanalyse en ter inspiratie van je Google Ads zoekwoorden. Oftewel, dit is weer echt zo’n tool die perfect bij mij past en waar ik dan ook wat over wil schrijven. Dus bij deze :).
20 januari 2020
Entity Explorer

Hoe de Entity Explorer jou helpt aan betere content

Je herkent het vast wel… Je bent je blog aan het voorbereiden en je hebt je onderwerp al bepaald. Nu ben je op zoek naar tussenkopjes en zoekwoorden om je blog te kunnen. Maar heb je er al eens over nagedacht om na te gaan in welke entiteiten er bij je zoekwoord kunnen horen? Google is inmiddels superslim en begrijpt niet alleen maar woorden, maar ook de context om die woorden heen om te bepalen hoe relevant een entiteit voor een bepaalde zoekterm is. Om je teksten nog beter te maken, kan je op voorhand onderzoek doen naar de entiteiten waar je zoekwoord mee samenvalt met de Entity Explorer, zodat Google je teksten nog beter begrijpt … en waardeert.
3 januari 2020
Mijn ervaringen met Fiverr na 50 opdrachten

Mijn ervaringen met Fiverr na 50 opdrachten

Je kent mijn blog illustraties wel toch? Het maken daarvan besteed ik uit via Fiverr. Aan Prodesign47 om precies te zijn, een designer uit Pakistan. Fiverr is perfect voor dit soort zaken. Het is goedkoper om het via Fiverr uit te besteden, dan bijvoorbeeld iemand in Nederland in te huren. En het wordt ook nog eens binnen no-time opgeleverd. Aangezien ik vind dat ook jij kennis moet maken met Fiverr, is het hoog tijd om mijn ervaringen na 50 opdrachten met je te delen.
12 december 2019
Also Asked- een veelbelovende tool op het gebied van content

Also Asked: een veelbelovende tool op het gebied van content

De kans is groot dat, wanneer je met het creëren van content bezig bent, je Answer The Public wel kent. Klopt dat? Als je antwoord ‘Ja, dat vind ik een fijne tool’ is, dan moet je Also Asked ook absoluut kennen. Is het antwoord ‘Nee, wat is dat?’, dan moet je overigens ook zeker eens kennismaken met deze tool! Waarom dat zo is, wat Also Asked is en hoe je de tool gebruikt vertel ik je hieronder.
9 december 2019
15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

Het doen van een zoekwoorden onderzoek staat of valt met de technieken en de tools die je gebruikt. Mocht je die technieken niet eigen zijn of niet over de juiste tools beschikken, dan kan het maar net zo zijn dat je geen juiste data krijgt, niet de beste zoekwoorden achterhaalt of misschien wel helemaal geen termen vindt. En omdat ik zeker weet dat jij heel benieuwd bent welke zoekwoorden onderzoek tools er allemaal te vinden zijn, heb ik de 15 beste gratis en betaalde programmaatjes voor je op een rijtje gezet. In willekeurige volgorde.
7 november 2019
Waarom blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Waarom je blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Je hebt uren zitten ploeteren voor je blog. De tekst is geschreven op basis van een goed zoekwoord, de afbeeldingen staan er mooi in, de meta omschrijving is goed en je bent zo trots als een pauw. Vervolgens klik je op ‘Publiceren’ en je gaat snel in Google op zoek of je blog er al tussen staat. Wat blijkt? Zelf op pagina 8 is hij niet te vinden… Hoe kan dat? Dat leg ik je in dit blog uit!
9 oktober 2019
checklist blog schrijven en plaatsen

Deze checklist moet je afgaan voordat je een blog schrijft en plaatst

Bloggen is een ontzettend krachtig middel en als je het goed doet kan het je veel leads, omzet en bezoekers opleveren. Maar waar moet je op letten tijdens het bloggen? En wat moet je absoluut niet vergeten om te doen? Daar gaat deze handige checklist, die opgedeeld is in drie fases, je bij helpen.
29 september 2019
handige tools bedenken blog onderwerpen

10 handige tools voor het bedenken van blog onderwerpen

Het verzinnen van een goed blogonderwerp kan soms verschrikkelijk lastig zijn. Je zit soms uren naar je scherm te staren en je komt niet maar niet op een goed idee. Herkenbaar, toch? Gelukkig zijn er inmiddels voldoende tools die jou daarbij kunnen helpen. Tools die bijvoorbeeld de titel van je blog of de tussenkopjes van je blog kunnen bedenken. Ik zet 10 van deze tools voor het bedenken van onderwerpen voor je blog graag op een rijtje.
28 september 2019
zoekwoorden onderzoek kwfinder

Zoekwoorden onderzoek met KWFinder: 7 simpele stappen

Vraag een paar SEO-specialisten welke tool(s) ze gebruiken tijdens het doen van een zoekwoorden onderzoek en je krijgt er zo een stuk of 15 genoemd. De ene specialist vertrouwd volledig op één tool, en de andere gebruikt er misschien wel vier. En tot die laatste groep, daartoe behoor ik! Aangezien het doen van een zoektermen onderzoek vaak moeilijker lijkt dan het is, wil ik je een keer meenemen hoe ik dit doe met KWFinder, mijn favoriete zoekwoordenanalyse tool. Laten we gauw beginnen.
10 april 2019

5 manieren om zoekwoorden van je concurrenten te achterhalen

In eerste instantie is het achterhalen van zoekwoorden niet heel lastig. Als je een loodgieter bent in Arnhem, dan is een van de eerste zoektermen waar je aan denkt natuurlijk: ‘Loodgieter Arnhem’. Maar wat als je concurrenten al jaren bezig zijn met SEO? Helemaal mooi! Want daar kun je namelijk zelf van profiteren door bijvoorbeeld hun zoekwoorden te achterhalen. Dat scheelt je weer werk (en kosten!) en bovendien kun je je meteen focussen op het creëren van content en het beter vindbaar maken van je eigen bedrijf. Ik help je op weg met 5 manieren waarmee je heel gemakkelijk zoektermen van concurrenten kunt achterhalen. In een half uurtje.
5 februari 2019
Semantische zoeken hoe optimaliseer je content

Semantic search: hoe optimaliseer je content voor semantisch zoeken?

Semantisch zoeken houdt simpelweg in dat Google probeert haar gebruikers de zoekresultaten voor te schotelen die het best voldoen aan de intentie waarmee een bepaalde zoekterm is ingevoerd. Daarvoor moet Google begrijpen waar webpagina’s en hun teksten precies over gaan. Om dat goed te kunnen doen, moet Google de betekenis van woorden en zinnen leren begrijpen. En niet alleen die van bepaalde zoektermen. Nee, ook van de context waarin ze voorkomen. Daar is het algoritme inmiddels behoorlijk goed in geworden en het lijkt erop dat dat de komende jaren alleen maar beter wordt. Semantic search is de toekomst. Dus hoog tijd om eens te kijken hoe je je SEO teksten bestendig kunt maken voor die toekomst.
24 juli 2018
9 redenen om te starten met bloggen

9 redenen waarom jij al gestart had moeten zijn met bloggen!

Werken blogs in 2018 nog? Dat is een vraag die mij nu al een aantal keer is gesteld. Wanneer ik dan vertel dat bloggen nog verschrikkelijk belangrijk, weten ze eigenlijk niet waarom. Naast dat bloggen simpelweg leads en omzet oplevert (en erg leuk is), heeft het bloggen nog veel meer voordelen. Daar ga ik je nu alles over vertellen.

Recente blogs

7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
28 juli 2020
Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.
20 juli 2020
5 online marketing events in Nederland voor ondernemers

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2020

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. … maar niet allemaal! Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]