Handleidingen

20 maart 2020
Handleiding Facebookbeheerders toevoegen of verwijderen

Handleiding: Beheerder toevoegen en verwijderen van je Facebookpagina, groep en Business Manager

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze iemand het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Of in dit geval ook hoe ze iemand kunnen verwijderen. En vandaag laat ik zien hoe je iemand toevoegt/verwijdert binnen je Facebookpagina, je Facebookgroep en Facebook Business Manager.
23 februari 2020
Handleiding Zo voeg je iemand toe aan Hotjar

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Hotjar

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Hotjar
6 februari 2020
iemand toevoegen wordpress website

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan je WordPress website

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik zonder gedoe en zonder uitleg aan de slag kan gaan. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen een WordPress website.
17 januari 2020
Handleiding toevoegen Google ads

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Ads (voorheen Adwords)

Om het voor mijn klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit artikel zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun Google Tools. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Google Ads (voorheen Google Adwords).
2 december 2019
Handleiding klikken op mailadres meten

Handleiding: Klikken op e-mailadres meten als conversie in Google Analytics

Het meten van het succes van je website of webshop staat of valt met de conversies. Dat kan een verkoop zijn, het downloaden van een e-book, maar ook contact met je opnemen. En dat contact opnemen kan op een aantal manieren. Door bijvoorbeeld op het telefoonnummer binnen je website te klikken of door op het e-mailadres te klikken binnen je website. Dit blog gaat over die laatste, want ik ga je laten zien hoe je met behulp van Google Tag Manager en Google Analytics dit kan doen.
20 november 2019
Handleiding toevoegen google search console

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Search Console

Om het voor mijn klanten makkelijker te maken mij toe te voegen aan hun Google tools, vandaag een blog met in de spotlight: Google Search console. Geen zorgen, als je geen klant bent (of wordt), dan is dat geen probleem. Ook dan mag je deze informatie gerust tot je nemen, zodat je weet hoe je iemand kan toevoegen aan Search console. En mocht je nog geen Search Console hebben, dan heb ik daar natuurlijk ook een blog over geschreven genaamd: Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen. Hoe dan ook, laten we maar meteen ter zake komen…
24 oktober 2019
Handleiding Google Tag Manager

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Tag Manager

Google Tag Manager is een tool van Google waarmee je heel gemakkelijk scripts als Analytics, Hotjar of bijvoorbeeld de Facebook Pixel kan toevoegen aan je website, zonder dat daar meer dan één script voor nodig is. En dat is bevorderlijk voor je laadtijd en dus voor je Google ranking. In dit artikel ga ik er al vanuit dat je Tag Manager op je website hebt geïnstalleerd en alleen iemand wilt toevoegen, want dat is immers waarom je op deze pagina beland bent.
20 september 2019
toevoegen aan google mijn bedrijf

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Mijn Bedrijf [10 stappen]

Google Mijn Bedrijf moet altijd onderdeel zijn van je SEO-strategie. Met Google Mijn Bedrijf kan je de lokale vindbaarheid (/seo/lokale-seo-5-tips-lokale-vindbaarheid/) van je bedrijf namelijk een boost geven en je bedrijf in z’n algeheel beter zichtbaar maken op het internet. Wanneer bedrijven klant bij mij worden, dan wil ik natuurlijk toegang tot het Google Mijn Bedrijf account om deze volledig te benutten. En aangezien ik dan vaak de vraag ‘Hoe doe ik dat?’ krijg, vind ik het tijd voor een handleiding.
20 maart 2019
Uitgaande kliks op affiliate links meetbaar maken met Google Tag Manager

Handleiding: Uitgaande kliks op affiliate links meetbaar maken met Google Tag Manager

Geloof jij je affiliate partij 100% op wat ze jou vertellen? De kans is groot dat je ooit wel eens hebt getwijfeld. Want zodra een bezoeker van jouw website af is, weet je niet meer wat hij of zij allemaal uitspookt. En dus moet je je affiliate partij maar op hun blauwe ogen geloven dat ze een X aantal bezoekers hebben binnengekregen via jouw website. Er is echter wel iets wat je zou kunnen doen om te achterhalen hoeveel mensen doorklikken naar je affiliate partner. Namelijk de uitgaande kliks meten op de affiliate links. En hoe je dat doet, dat ga ik je nu uitleggen.
20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.
24 januari 2019
call tracking via google tag manager

Handleiding: Call tracking instellen via Google Tag Manager

Als je in het bezit bent van een webshop, dan is een conversie heel duidelijk, logisch en simpel: de verkoop van een product. Maar hoe zit dat als je geen concrete producten verkoopt? Dan kan het zijn dat het contact opnemen met jouw bedrijf al een conversie is. Dat kan door te mailen, of te bellen! Die belletjes naar jouw bedrijf (via je website), die willen we weten ... En meten! Want hoe waardevol is het om precies te weten waar een beller vandaan komt? Dat kan middels call tracking en in dit artikel neem ik je stap voor stap mee door de installatie van call tracking via Tag Manager
3 oktober 2018
Handleiding persoonlijk profiel naar zakelijk instagram account

Handleiding: Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Een zakelijk Instagram account zorgt ervoor dat je meer inzichten, meer functionaliteiten en meer advertentiemogelijkheden krijgt. Wil je zien hoe vaak je profiel is bekeken? Wil je advertenties in de Stories kunnen plaatsen? En wil je ook een contactknop in je Instagramprofiel? Dan ga ik je nu laten zien hoe je dat voor elkaar krijgt door van je persoonlijke profiel een zakelijk Instagram account te maken!
14 augustus 2018
handleiding search console aanmaken en website toevoegen

Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen

Google Search Console is een programma van Google waarmee je de aanwezigheid van je website in Google kan bekijken en bijhouden. Oftewel: je kan er precies zien wanneer er iets goed of fout gaat. Je kunt daar dan op anticiperen om te zorgen dat jouw website nog beter gevonden wordt en je concurrenten verslaat. En om die reden is de Search Console een cruciale tool die je moet gebruiken als je aan de slag gaat met jouw online aanwezigheid!
9 juli 2018
Handleiding zakelijke facebookpagina in 5 minuten

Handleiding: In 5 minuten naar een eigen zakelijke Facebookpagina

Het moment is daar! Je hebt ervoor gekozen om Facebook zakelijk in te gaan zetten. Door de inzet van Facebook wil je meer nieuwe klanten binnenhalen, meer naamsbekendheid of misschien wel laten zien wat er achter de schermen allemaal afspeelt. Maar het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina heb je misschien nog nooit gedaan, dus je weet niet zo goed waar je moet beginnen. En daar gaat deze handleiding jou bij helpen.

Recente blogs

10 april 2020
Dé reden waarom je zomaar backlinks krijgt van startpagina’s

Dé reden waarom je zomaar backlinks krijgt van startpagina’s

In de SEO-tool die je gebruikt zie je er weer een staan: een nieuwe backlink vanaf een startpagina. Je hebt deze niet aangevraagd, je hebt geen links geruild en je vraagt je af waar dit vandaan komt. De reden waarom je deze zomaar krijgt is eigenlijk doodeenvoudig. En die leg ik je in dit artikel uit. Maar eerst even terug naar de basis.
7 april 2020
q1 2020 marktaandeel social media

Q1 2020: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De kou maakt inmiddels plaats voor de eerste warme dagen van het jaar. Knopjes aan de bomen waken langzaam uit hun winterslaap, de bloemetjes steken de kop op en dat betekent twee dingen: we gaan met z’n allen massaal onze tuin opknappen én het is tijd om te kijken hoe het staat met het marktaandeel social media in Nederland en Europa. Wat zijn de verhoudingen in het begin van 2020? En zien we voorzichtig al effecten van de coronacrisis en thuisquarantaine? Let’s find out!
3 april 2020
Google Mijn Bedrijf 8 belangrijkste functionaliteiten 2020

Google Mijn Bedrijf: 8 belangrijkste functionaliteiten op een rijtje [2020]

Google Mijn Bedrijf is een verschrikkelijk belangrijk onderdeel van lokale SEO. Je kan je contactgegevens hier tonen zodat mensen makkelijk contact met je kunnen opnemen, maar je bent hierdoor ook vindbaar in Google Maps. Het gebruik van Google Mijn Bedrijf kent alleen maar voordelen en is voor nagenoeg elke onderneming een must. En aangezien Google de Mijn Bedrijf functie veel aan het doorontwikkelen is, vind ik het tijd om de belangrijkste functionaliteiten anno 2020 voor je op een rijtje te zetten.
31 maart 2020
Kapotte links achterhalen

Kapotte links achterhalen: 3 handige manieren [Gratis]

Een kapotte interne of externe link is voor alle betrokken partijen vervelend. De bezoeker komt ergens uit waar hij niet uit wil komen, Google komt uit op een dood spoor en de pagina waar je naar linkt krijgt de waarde niet meer gestuurd. Oftewel, een kapotte link kent alleen maar verliezers. Maar wat is een kapotte link? Hoe achterhaal je ze en wat moet je er mee doen? Dat leg ik je uit!
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]