WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?

Handleidingen

20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.
24 januari 2019
call tracking via google tag manager

Handleiding: Call tracking instellen via Google Tag Manager

Als je in het bezit bent van een webshop, dan is een conversie heel duidelijk, logisch en simpel: de verkoop van een product. Maar hoe zit dat als je geen concrete producten verkoopt? Dan kan het zijn dat het contact opnemen met jouw bedrijf al een conversie is. Dat kan door te mailen, of te bellen! Die belletjes naar jouw bedrijf (via je website), die willen we weten ... En meten! Want hoe waardevol is het om precies te weten waar een beller vandaan komt? Dat kan middels call tracking en in dit artikel neem ik je stap voor stap mee door de installatie van call tracking via Tag Manager
3 oktober 2018
Handleiding persoonlijk profiel naar zakelijk instagram account

Handleiding: Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Een zakelijk Instagram account zorgt ervoor dat je meer inzichten, meer functionaliteiten en meer advertentiemogelijkheden krijgt. Wil je zien hoe vaak je profiel is bekeken? Wil je advertenties in de Stories kunnen plaatsen? En wil je ook een contactknop in je Instagramprofiel? Dan ga ik je nu laten zien hoe je dat voor elkaar krijgt door van je persoonlijke profiel een zakelijk Instagram account te maken!
14 augustus 2018
handleiding search console aanmaken en website toevoegen

Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen

Google Search Console is een programma van Google waarmee je de aanwezigheid van je website in Google kan bekijken en bijhouden. Oftewel: je kan er precies zien wanneer er iets goed of fout gaat. Je kunt daar dan op anticiperen om te zorgen dat jouw website nog beter gevonden wordt en je concurrenten verslaat. En om die reden is de Search Console een cruciale tool die je moet gebruiken als je aan de slag gaat met jouw online aanwezigheid!
9 juli 2018
Handleiding zakelijke facebookpagina in 5 minuten

Handleiding: In 5 minuten naar een eigen zakelijke Facebookpagina

Het moment is daar! Je hebt ervoor gekozen om Facebook zakelijk in te gaan zetten. Door de inzet van Facebook wil je meer nieuwe klanten binnenhalen, meer naamsbekendheid of misschien wel laten zien wat er achter de schermen allemaal afspeelt. Maar het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina heb je misschien nog nooit gedaan, dus je weet niet zo goed waar je moet beginnen. En daar gaat deze handleiding jou bij helpen.

Recente blogs

13 maart 2019
Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Ken je dat? Dat je op kerstavond de fiets op springt om in de kou nog snel een kerstcadeau te gaan halen en dat de winkel gesloten is terwijl er in Google toch echt stond dat de winkel de hele dag open was? Of dat je met eerste paasdag voor een gesloten deur staat bij de bakker, terwijl er hier ook in Google stond dat hij de hele dag open zo zijn? Flinke teleurstelling… Daar had de eigenaar wat aan kunnen doen. Namelijk: de aangepaste openingstijden toevoegen in Google Mijn Bedrijf. Ik leg je uit hoe je dat doet, waarom het belangrijk is en waar je allemaal op moet letten.
6 maart 2019
beste afmetingen afbeeldingen op social media 2019

De beste afmetingen van afbeeldingen en foto’s op social media in 2019

Social media speelt een belangrijke rol in de wereld van online marketing. Want het stelt je in staat om op een laagdrempelige manier te communiceren met je doelgroep. Er is alleen veel concurrentie op de tijdlijn van je doelgroep. Veel nieuwsberichten van vrienden of familie en andere organisaties die je doelgroep bestoken met content. Dus snap je dat je alles uit de kast moet halen om het ideale bericht te creëren. Eerder schreef ik al over de ideale lengte van die berichten en over het beste tijdstip om je post te publiceren. Maar daar hoort eigenlijk nog iets over de afbeeldingen bij. Specifieker, de social media formaten van afbeeldingen en foto’s in 2019. En wat die formaten precies zijn, ga ik je nu vertellen!
27 februari 2019
aandeel van zoekmachines in nederland

Het aandeel van zoekmachines in Nederland: vroeger, nu en in de toekomst

Even inbellen … Joehoe, ik ben online. Even naar Altavista, Lycos of Yahoo om iets op te zoeken over Seinfeld.. Of kan ik dat beter vinden via MSN? Ah, die goeie ouwe tijd. Maar wie kent die zoekmachines nog? Voor de één zijn ze een feest der herkenning, maar voor de ander hooguit een fronsende wenkbrauw. Omdat ze alleen Google kennen. Niet gek ook, als je bedenkt dat Google al decennialang de grootste, meest gebruikte zoekmachine in Nederland is. Maar dat is niet altijd zo geweest. En de vraag is ook maar of dat altijd zo zou blijven. Laten we eens kijken.
20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !