Money, authority, desire, access

Betekenis: Money, authority, desire, access

Ook wel: money, authority, desire, access (MADA)

Money, authority, desire, access is een principe om de markt te segmenteren bij het uitstippelen van een marketingstrategie. De markt wordt ingedeeld op basis van de mate waarin potentiële klanten zich een product kunnen veroorloven (money), de mate waarin iemand kan beslissen over de aankoop (authority), de interesse in het product (desire) en de toegang tot het product (access). Een marketingcampagne richt zich idealiter op een publiek dat zo goed mogelijk aan al deze factoren voldoet.

Een met MADA vergelijkbaar principe is de BANT-approach.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency