Segmenteren

Betekenis: Segmenteren

Ook wel: marktsegmentatie

Segmenteren betekent het opsplitsen van gegevens, een markt of klanten in afzonderlijke delen.

Als onderdeel van een marketinganalyse kan een markt middels een marktsegmentatie worden gesegmenteerd in verschillende doelgroepenniches of werkgebieden. Bijvoorbeeld naar leeftijd, geslacht, beroep, opleiding of woonplaats. Omdat potentiële klanten van elkaar verschillen, kan per doelgroep een passende marketingmix worden vastgesteld.

Bij het segmenteren binnen webanalyse wordt het verkeer van een website bijvoorbeeld onderverdeeld op basis van bron, geografische locatie, aantal bezoeken en bepaalde gebeurtenissen.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency