Awareness, trial, repeat

Betekenis: Awareness, trial, repeat

Ook wel: Awareness, trial, repeat (ATR)

Awareness, trial, repeat (ATR) is een patroon van drie essentiële stappen bij de acceptatie van producten door consumenten, voordat ze een product herhaaldelijk en trouw zullen afnemen. ATR beschrijft het adoptieproces in de aanloop naar trouwe gebruikers van een bepaald product.

Voor iemand (regelmatig) een product koopt, zal deze consument eerst moeten weten dat het bestaat en welke kenmerken het heeft. Deze awareness kan bijvoorbeeld worden gecreëerd door middel van reclame. Nu de potentiële klant over het product weet, is het zaak dat hij het uitprobeert (trial). Hiertoe kan de klant eventueel worden getriggerd met een aanbieding of proefpakket. Als het product hem bevalt, zal de consument het opnieuw kopen (repeat) en is sprake van een loyale afnemer van het product.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency