Promo
Promo, afgeleid van het woord “promotie”, verwijst naar een strategie in marketing en reclame die tot doel heeft de zichtbaarheid, bekendheid en verkoop van een product, dienst of merk te vergroten. Het omvat verschillende creatieve en doelgerichte benaderingen om de aandacht van het publiek te trekken en hen te overtuigen tot actie over te gaan.
Verscheidenheid aan promo methoden
Promo omvat een breed scala aan methoden en kanalen, zoals kortingsacties, gratis monsters, wedstrijden, weggeefacties, speciale evenementen, online reclamecampagnes en nog veel soort promotiematerialen. Deze benaderingen worden ingezet via diverse media, zoals sociale media, televisie, radio, gedrukte materialen en online platforms.
Het doel van promo is tweeledig: het vergroten van de naamsbekendheid en het stimuleren van verkoop. Door potentiële klanten te verleiden met tijdelijke voordelen of exclusieve aanbiedingen, kunnen bedrijven hun klantenbestand uitbreiden en bestaande klantenbinding versterken. Promo helpt ook bij het introduceren van nieuwe producten op de markt, het verminderen van voorraadoverschotten en het genereren van buzz rondom een merk.