Sales Accepted Leads (SAL)
Ook wel: Sales Qualified Leads (SQL)
Sales accepted leads (SAL) is een term die betrekking heeft op de potentiële klanten die door een verkoopteam goedgekeurd zijn om te begeleiden in de verdere stappen die gezet moeten worden in een verkoopfunnel. Hierbij wordt een potentiële klant “geselecteerd” op bepaalde voorwaarden die onderdeel zijn van de stappen die gezet worden in een customer journey. Als de betreffende persoon aan bepaalde voorwaarden voldoet, bijvoorbeeld als hij of zij ervoor gekozen heeft om een e-book te downloaden of specifieke informatie op te vragen, kan hij of zij op een nieuwe manier benaderd worden. Deze nieuwe manier sluit weer aan op de informatievoorziening die van waarde is bij een betreffende fase in de funnel.
Van een sales accepted lead naar een converterende klant
Sales accepted leads (SAL) worden ook wel marketing of sales qualified leads (SQL) genoemd. Deze strategie vormt een onderdeel van een gerichte marketing benadering met als doelstelling om de kans op verlies van potentiële klanten zoveel mogelijk te beperken. Een van de bekende methodes om te bepalen of een persoon tot de Sales Accepted Leads behoort is de BANT methode. Bij deze methode wordt op basis van budget, autoriteit, noodzaak en tijdspanne een beeld kan worden gevormd hoeveel tijd en geld een organisatie moet steken om van een een sales accepted lead een converterende klant te maken.