Second party data

Betekenis: Second party data

Second party data is een term die betrekking heeft op de bron van de beschikbare data. In geval van second party data zijn andere bedrijven de bron van de beschikbare informatie. De gegevens komen dus van de zogenaamde concullega’s of andere zakelijke partners en niet uit eigen middelen zoals bij first party data het geval is. Daarnaast zijn er bedrijven die gegevens (second party data) verkopen maar er zijn ook organisaties die deze informatie kosteloos verstrekken. Dit laatste kan een uitstekende overeenkomst zijn bij een samenwerking tussen bedrijven die een gerelateerd aanbod (bijvoorbeeld auto’s en auto accessoires) hebben.

Het belangrijkste voordeel van het gebruik van second party data is dat met behulp van deze informatie de klantprofielen kunnen worden verrijkt. Hierbij moet wel gerealiseerd worden dat we in een privacy gedreven tijdperk leven. Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de betrokkene persoonsgegevens te delen. Dit kan een belemmerende factor zijn. voor het verzamelen van grote hoeveelheden informatie van een externe bron kan het een betere keuze zijn om gebruik te maken van third party data.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2022 - Online Marketing Agency

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]