Revenue per mille

Betekenis: Revenue per mille

Ook wel: RPM

Met revenue per mille (RPM) worden de effectieve gemiddelde opbrengsten per 1000 impressies van online advertenties bedoeld. Als voor de plaatsing van een advertentie wordt betaald op basis van het aantal kliks (CPC) of conversie (CPA) dan worden deze inkomsten vaak omgerekend naar een resultaat per 1000 weergaves van de banner of tekstlink.

De RPM kan worden berekend door de totale opbrengst te delen door het aantal impressies gedeeld door 1000. De uitkomst van dezelfde rekensom aan de kostenkant van de adverteerder wordt eCPM genoemd.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency