Click-to-conversion time

Betekenis: Click-to-conversion time

Ook wel: c2c

De click-to-conversion time is de tijd tussen het moment dat een bezoeker voor het eerst op een online advertentie klikt en het moment dat er conversie plaatsvindt.

In een ideale wereld gaat een bezoeker, nadat hij op een banner heeft geklikt, tijdens hetzelfde bezoek over tot een aankoop. In werkelijkheid zit hier vaak wat meer tijd tussen. De bezoeker bestudeert de informatie op de website van de adverteerder, bekijkt alternatieven en slaapt er misschien nog één of meerdere nachtjes over. Hoe groter de beslissing, hoe langer de gemiddelde click-to-conversion time.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency