Anchor test

Betekenis: Anchor test

Ook wel: ankertest

Bij het uitvoeren van marktonderzoek en klantenonderzoek wordt vaak een ‘ankertest’ uitgevoerd om te helpen de resultaten te duiden en de kwaliteit en betrouwbaarheid van de tests te kunnen bepalen.

Hetzelfde onderwerp wordt op verschillende manieren getest, waarna de resultaten worden vergeleken. Door de variatie te analyseren en uit te sluiten kan extra inzicht worden verkregen en wordt zekergesteld dat de resultaten aansluiten bij het onderzoeksdoel.

Het begrip komt uit de psychometrie, het vakgebied dat zich bezighoudt met het vaststellen van kennis, vaardigheden, houding, en persoonseigenschappen van groepen en individuen.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency