IAB

Betekenis: IAB

Ook wel: Interactive Advertising Bureau

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) is de brancheorganisatie voor de branche van digitale advertenties en interactieve marketing. De wereldwijde organisatie is vertegenwoordigd in diverse landen, waarvan de vestiging, waarin Nederlandse bedrijven zich hebben verenigd, door het leven gaat als IAB Nederland.

Bij het IAB zijn zowel adverteerders, media-exploitanten, reclamebureaus en mediabureaus aangesloten. De brancheorganisatie houdt zich onder meer bezig met het ontwikkelen van standaarden voor creatieve media, het verrichten van onderzoek en het leveren van juridische ondersteuning voor de advertentiebranche en het behartigen van de belangen van deze sector op politiek niveau.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency