Advertentieplanning
Advertentieplanning is een handige digitale tool waarvan gebruik kan worden gemaakt bij de toepassing van Google Ads. Deze SEA tool kan worden gebruikt om te bepalen wanneer (in welk tijdvak) de betaalde advertenties mogen worden weergegeven.
De belangrijkste doelstelling van deze vorm van campagne instellingen heeft betrekking op de effectiviteit van de advertentie. Advertentieplanning maakt het mogelijk om een specifieke campagne niet zichtbaar te maken op de momenten waarop er weinig conversie wordt verwacht maar juist wel (en wellicht met een hogere bieding) op de tijdstippen dat dit juist wel het geval is.
Advertentieplanning wordt hiermee een SEA tool waarmee het clicks op een betaalde advertentie kan worden verhoogd en hierdoor (indirect) meer winst/verkopen kan worden gerealiseerd. Deze keuzes kunnen gemaakt worden op basis van een analyse met behulp van Google Analytics.
Op basis van de informatie die in deze tool verstrekt wordt, kan op een zeer eenvoudige manier worden opgemaakt wanneer de piekmomenten zijn met betrekking tot de bezoekersaantallen op een website of een webwinkel. Advertentieplanning voorziet dus duidelijk in een rendementsdoelstelling van marketing campagnes.