Cost per mille

Betekenis: Cost per mille

Ook wel: cpm

Cost per mille (afkorting: CPM) staat voor de kosten van duizend impressies van een bepaalde uiting, bijvoorbeeld een banner of tekstlink. De term wordt veel gebruikt in diverse vormen van online marketing.

Bij cost per mille betaalt de adverteerder voor de plaatsing van zijn reclameboodschap, niet voor het daadwerkelijke effect (zoals verkeer naar de website). Online reclame op basis van CPM heeft daarom meestal vooral als doel de naamsbekendheid van een merk te vergroten. Het percentage van het aantal geplaatste banners dat daadwerkelijk is bekeken wordt uitgedrukt als viewability.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency