Cost per engagement

Betekenis: Cost per engagement

Ook wel: cpe

Cost per engagement (afkorting: CPE) staat voor de kosten voor een bezoeker die interactie heeft met een creatieve reclame-uiting, zoals een banner. De term heeft meestal betrekking op online advertenties.

Bij cost per engagement betaalt de adverteerder elke keer dat een gebruiker interactie met een adverentie heeft. Vaak bestaat de uiting uit een banner die uitklapt zodra de bezoeker er een bepaalde tijd met zijn muis op staat.

Deze uitgeklapte banner kan op zijn beurt weer interactieve content en video bevatten. Van dit soort advertenties gaat al een sterke wervende werking uit voordat de bezoeker überhaupt daadwerkelijk heeft doorgeklikt naar de website van de adverteerder.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency