RLSA
Ook wel: Remarketing lists of search ads
RLSA is een afkorting die staat voor: remarketing lists of search ads. Deze term kan in het Nederlands vertaald worden als “lijsten voor zoekmachine advertenties”. RLSA is een optie die aangeboden wordt als er gebruik wordt gemaakt van Google ADS (dus het adverteren op de zoekmachine, SEA). Hierbij worden adverteerders de mogelijkheid geboden om hun campagnes aan te passen op basis van een eerder bezoek aan specifieke websites of webpagina’s.
Zoals de naam al aangeeft, dient het gebruik van de remarketing lists of search ads specifiek voor het opnieuw benaderen van potentiële klanten. Deze strategie kan gezien worden als een vorm van retargeting. RLSA is echter een doelgerichte vorm. Deze lijsten voor zoekmachine advertenties zijn specifiek gericht op nieuwe zoekopdrachten in Google die overeenkomstig zijn met de gekozen keywords voor gebruikers die een specifieke webpagina al reeds hebben bezocht.
Voordelen gebruik van Remarketing lists of search ads (RLSA)
Er zijn meerdere voordelen van het gebruik van Remarketing lists of search ads (RLSA) te benoemen. Een van de belangrijke voordelen van het gericht benaderen van mensen die reeds bekend zijn met een aanbod of website is dat dit kan leiden tot een hogere conversie en meer omzet. Daarnaast hoeft er bij deze aanpak vaak minder advertentiekosten geïnvesteerd te worden en is de Return On Investment (ROI) vaak hoger.