Performance Max
Performance Max is de meest recente toevoeging aan Google Ads waarbij er een nieuwe manier van het inkopen van Google Advertenties wordt vormgegeven. Hierbij speelt automatisering en het gebruik van kunstmatige intelligentie een belangrijke rol. Performance Max helpt de adverteerder om alle conversies op de verschillende advertentie-kanalen van Google te vergroten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van artificial intelligence. AI vormt de basis van het optimaliseren van de advertenties en het automatisch targetten van het grote publiek. De Performance Max campagne kan adverteerders helpen om conversies te verhogen uit het gehele advertentieaanbod van Google. Op de Google Insights pagina is gedetailleerde informatie over de advertentiecampagne te vinden en zijn de resultaten te monitoren.
Voordelen Performance Max Campagnes
- Verhogen van de conversiewaarde
- Het vinden van nieuwe klanten
- Het creëren van nieuwe inzichten
- Het automatiseren van marketing werkzaamheden
Google heeft aangekondigd dat Performance Max Campagnes voorrang krijgen op Display Campagnes en op Smart en Regular Shopping Campagnes. Daarnaast vormen Performance Max Campagnes een upgrade ten opzichte van de andere campagnes. De campagne werkt bijvoorbeeld branche overschrijdend en biedt mogelijkheden om een grote hoeveelheid assets aan de campagne toe te voegen. Daarnaast biedt Performance Max Campagnes inzicht in alle zoektermen, gegroepeerd in thema’s en kunnen er campagne specifieke doelen worden ingesteld.