Display marketing
Alle advertenties die op socialmediapagina’s en websites zichtbaar zijn staan voor display marketing. Ook al zijn er verschillende manieren van display marketing, het principe blijft hetzelfde. Onder display marketing valt alles wat wordt weergegeven. Dit kan tekst, banners, afbeeldingen, gifjes of video’s zijn.
De meest bekende vorm van display marketing zijn banners. Hieronder vallen ook de zoekresultaten op Google in tekstvorm onder. Afhankelijk van het platform waarop je display marketing wilt gaan inzetten moet je rekening houden of er standaard afmetingen zijn. Vaak zijn er een hoop formaten banners om uit te kiezen, maar dat betekent niet dat je elk formaat moet maken. De meeste bedrijven gebruiken de formaten die het meeste worden ingezet op websites bij display marketing. Het inzetten van banners in je campagne creëert een bereik naar een nieuwe doelgroep en helpt mee aan retargeting.
Voordelen display marketing
Het implementeren van display marketing heeft een aantal mogelijke voordelen:
- Het verhogen van de zichtbaarheid van een dienst, product of merk
- SEO neemt meer tijd in beslag in verhouding tot display marketing, dat leidt tot snellere vindbaarheid
- Publicaties vallen beter op door het gebruik van rich media content
- Er zijn veel verschillende soorten display marketing mogelijk zoals zelfs video en audio
- Het is eenvoudig om campagnes in te zetten over een groot aantal websites via platformen zoals AdChoice en AdSense
Het nadeel van display marketing in verhouding met het optimaliseren van SEO is dat de kosten van SEO aanzienlijk lager liggen. Daarnaast kan het aantal kliks en views invloed hebben op hoeveel je display marketing strategie gaat opleveren. Gelukkig is het relatief makkelijk om een budget en looptijd in te zetten zodat je kunt zien of de banners werken. In het geval dat je toch meer zekerheid wilt hebben van een goede display marketing strategie kun je daarvoor een marketingbureau inschakelen.