Advertentieset
Een advertentieset is een term dat betrekking heeft op het Facebook adverteren. Door het in kaart brengen van een advertentieset wordt gevisualiseerd op welke manier een advertentie wordt weergegeven op Facebook. Een advertentieset heeft dan ook direct betrekking op Facebook marketing.
Bij het bepalen van de keuzes met betrekking tot het vormgeven van een advertentieset speelt onder andere de beoogde doelgroep een belangrijke rol. Vooral de kenmerkende karakteristieke eigenschappen van deze groep mensen is hierbij van belang.
Er kan immers een onderverdeling gemaakt worden die betrekking heeft op factoren als locatie, leeftijd en geslacht. Hieruit kan de conclusie worden getrokken dat een social media marketing campagne kan bestaan uit meerdere advertentiesets om een specifieke doelgroep op de meest effectieve manier te kunnen benaderen.
Een social media platform als Facebook is hier uitermate geschikt voor. Naast het bepalen van de specifieke doelgroep, wordt bij het opstellen van een advertentieset rekening gehouden met het beschikbare budget en de planning van deze campagne. Dit laatste punt heeft betrekking op wanneer deze campagne moet worden weergegeven en hoelang deze periode moet duren. Uiteraard worden er met het in kaart brengen van een advertentieset géén vaststaande keuzes gemaakt. Het betreft hier een dynamisch plan dat gedurende de campagne kan worden geoptimaliseerd om de effectiviteit van de Facebook marketinginzet te verhogen.