Facebook marketing
Facebook marketing is een verzamelterm die betrekking heeft op alle marketingactiviteiten die ingezet worden om via dit social mediaplatform meer onder de aandacht van de doelgroep te komen. Organisaties maken veelvuldig gebruik van deze marketingstrategie om met behulp van Facebook hun aanbod aan te prijzen. Facebook wordt voornamelijk ingezet ter ondersteuning van de branding, engagement, interactie en om meer traffic naar de website te genereren. De inzet van facebook marketing is voor veel organisaties zeer interessant omdat het een veelgebruikt platform is. Facebook marketing is één van de onderdelen van de totale inzet van online marketing.
Facebook marketing als marketingmiddel
De inzet van Facebook als marketingmiddel moet overwogen gebeuren. Het gebruik van dit social media kanaal is immers een belangrijk onderdeel van de customer journey. Facebook is niet ingericht om als reclamemedium te fungeren. Een advertentie op facebook moet dan ook voldoen aan een aantal belangrijke voorwaarden. Bij facebook marketing draait het om het genereren van aandacht door het delen van interessante en relevante content. Dit levert kliks, reacties, deelacties en likes op. Deze waarde moet worden omgezet naar waarde voor de organisatie in de vorm van websiteverkeer en het creëren van de gewenste uitstraling. Facebook marketing biedt mogelijkheden om een gesegmenteerde doelgroep te bereiken.