Microsoft Ads
Ook wel: Advertenties op Microsoft of Microsoft adverteren
Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) zijn de advertenties die op zoekmachine platform Microsoft Bing worden weergegeven. Microsoft Ads kunnen vergeleken worden met Google Ads (voorheen bekend als Google Adwords) alleen wordt er geadverteerd op een ander platform. De mogelijkheden om in de Mirosoft Bing zoekmachine te adverteren zijn in grote lijnen vergelijkbaar met dat van Google, al moet hierbij gerealiseerd worden dat het bereik een flink stuk minder is. Ongeveer 95% van de mensen kiest bij het gebruik van een zoekmachine voor de service van Google. De overige 5% is het marktaandeel van andere zoekmachines waarvan Bing er één van is. Het is echter wel mogelijk om met Microsoft Ads ook op de Yahoo en AOL-zoekmachines te adverteren.
Hoe werkt het adverteren op Bing?
Het adverteren op Bing werkt in grote lijnen hetzelfde als het geval is bij Google Ads. Ook in dit geval wordt er gekeken naar kwaliteitsscores en costs per click (CPC). Het behoort zelfs tot de mogelijkheden om een Google Ads-campagne te importeren naar Microsoft Ads. Deze mogelijkheid onderstreept het feit dat Microsoft Ads een interessante aanvulling kan zijn op een Google Ads-campagne. Bijkomend voordeel is uiteraard dat de kosten om op een zoekmachine als Microsoft Bing te adverteren vele malen lager is dan het adverteren op Google (SEA).