Instagram Reels
Er is een functie op Instagram toegevoegd genaamd Instagram Reels. Deze Reels zijn een video-muziek feature op de app Instagram. Instagram Reels zijn een andere versie van de populaire app TikTok. Net als op TikTok kan men video’s plaatsen met een keus uit muziek, geluiden of met een eigen audio. Deze video’s hebben op TikTok een lengte van minimaal 15 tot maximaal 60 seconden. Bij Instagram Reels ligt de maximale duur op 15 seconden, waardoor je iets meer beperkt bent in contentopties. Daarnaast verdwijnen Instagram Reels na 24 uur.
Hoe kun je een Instagram Reel maken?
Enkele hulpmiddelen die de App aanbiedt zijn:
- Muziekbibliotheek: Instagram biedt een bibliotheek met muziek en soorten audio om uit te kiezen tenzij je zelf audio opneemt
- AR effecten: Er zijn verschillende effecten in de galerij van Instagram die je kunt gebruiken bij het opnemen
- Uitlijning: Instagram biedt verschillende transitie opties om de video beter over te laten vloeien
- Snelheid: Versnel of vertraag het tempo van het geluid van de video
- Timer: De timer biedt de optie om handsfree video’s op te nemen of voor een bepaalde tijdsduur
Instagram Reels en marketing
Door Instagram Reels te gebruiken in je marketingstrategie kun je een nieuw publiek bereiken. Niet alleen kun je vanuit je merk video’s plaatsen, maar ook gebruik maken van influencermarketing. Een sterk voorbeeld hiervan is Bol.com. Zij plaatsen Reels en TikToks als merk en bereiken daar een jongere doelgroep mee. Influencermarketing is ideaal als je een gunstig budget hebt en de juiste influencers vindt die passen bij je merk passen. Influencers hebben een invloed op hun doelgroep die, in het beste geval, hetzelfde zijn als de doelgroep van jouw bedrijf.
Het is goed om te weten dat Reels persoonlijker zijn dan andere vormen van adverteren. Als bedrijf is het belangrijk dat je je menselijke kant laten zien. Dit versterkt de connectie tussen de doelgroep en het merk. Tenslotte is creativiteit erg belangrijk. Door originele video’s te plaatsen, of video’s die met bepaalde trends meedoen worden de video’s vaker getoond. Hierdoor krijg je meer kijkers op je Instagram Reels en dus meer potentiële klanten.