Bing Ads
Ook wel: Advertenties op Bing of Bing adverteren
Bing Ads zijn de advertenties die op zoekmachine platform Bing worden weergegeven. Dit betreft het advertentieplatform van Microsoft. Bing Ads kunnen vergeleken worden met Google Ads (voorheen bekend als Google Adwords) alleen wordt er geadverteerd op een ander platform. De mogelijkheden om in de Bing zoekmachine te adverteren zijn in grote lijnen vergelijkbaar met dat van Google, al moet hierbij gerealiseerd worden dat het bereik een flink stuk minder is. Ongeveer 95% van de mensen kiest bij het gebruik van een zoekmachine voor de service van Google. De overige 5% is het marktaandeel van andere zoekmachines waarvan Bing er één van is. Het is echter wel mogelijk om met Bing Ads ook op de Yahoo en AOL-zoekmachines te adverteren.
Hoe werkt het adverteren op Bing?
Het adverteren op Bing werkt in grote lijnen hetzelfde als het geval is bij Google Ads. Ook in dit geval wordt er gekeken naar kwaliteitsscores en costs per click (CPC). Het behoort zelfs tot de mogelijkheden om een AdWords campagne te importeren naar Bing. Deze mogelijkheid onderstreept het feit dat Bing Ads een interessante aanvulling kan zijn op een AdWords campagne. Bijkomend voordeel is uiteraard dat de kosten om op een zoekmachine als Bing te adverteren vele malen lager is dan het adverteren op Google (SEA).