Facebook Feed
Facebook feed is een term voor de lijst van berichten op het genoemde social mediaplatform die zijn afgestemd op de gebruiker. Deze feed bestaat uit zowel berichten van vrienden als informatie dat aansluit op de interessegebieden van de gebruiker. In het laatste geval kan de Facebook feed dus ook bestaan uit nieuwsberichten en/of advertenties. Deze items worden direct zichtbaar als de Facebook app geopend wordt. Facebook feed vormt de kern van het gebruik van het platform. Deze informatiebron wordt vormgegeven door het liken van berichten.
Op basis hiervan kan het social mediaplatform bepalen waar de interessegebieden van de gebruiker liggen. Hoe meer er geliked wordt, hoe persoonlijker een feed kan worden. Het laatste benadrukt de waarde van feed marketing voor bedrijven. Het toepassen van deze marketingtechniek is een uitstekende optie om onder de aandacht van de doelgroep te komen. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van Facebook advertenties. Deze toepassing kan onderdeel vormen van een geheel aan online marketingtechnieken. Hierbij kan onder andere gedacht worden aan het automatisch doorplaatsen van een productdatabase van websites naar diverse platforms en vergelijkingssites zoals Bol.com of Google shopping. Op deze manier wordt er op een overwogen manier gebruik gemaakt van facebook feed om meer relevant verkeer naar bijvoorbeeld een webwinkel te krijgen. Het is goed om hierbij voor de volledigheid te vermelden dat dit geen techniek is dat betrekking heeft op zoekmachineoptimalisatie maar dat dit wel op een indirecte manier een positieve bijdrage hieraan kan leveren. Er liggen zeker kansen waarvan gebruik gemaakt kan worden