Hyperpersonalisatie
Hyperpersonalisatie is een marketingtechniek die gericht is op het gebruik van klantdata met als doel om de klantervaring te verbeteren en op de meest effectieve manier in te spelen op de individuele wensen van de specifieke klant. De producten, diensten en prijzen die worden aangeboden sluiten precies aan op iemands voorkeuren op dit gebied. De content wordt onder andere aangepast op de stappen die een persoon zet in diens customer journey. Hyperpersonalisatie voorspelt eigenlijk het gedrag van een persoon zodat hij of zij precies de juiste content op het juiste moment voorgeschoteld krijgt. Op deze manier kan de conversie en de betrokkenheid van de klant met het bedrijf verhoogd worden. Daarnaast maakt hyperpersonalisatie het mogelijk om op een zeer efficiënte manier een marketing strategie in te zetten. Hyperpersonalisatie sluit aan op de groeiende wens aan persoonlijke klantervaringen. Veel mensen hechten dusdanig veel waarde aan een persoonlijke klantervaring dat deze factor steeds meer een doorslaggevende waarde wordt. Er zijn diverse tools die gebruikt kunnen worden om hyperpersonalisatie vorm te geven. Hierbij kan gedacht worden aan platformen die gericht zijn op data management, CRM, customer data en marketing orchestration.