Micro-influencers
Micro-influencers zijn mensen met een lager volgersaantal dan standaard influencers. Je kunt uitgaan van enkele duizenden tot tienduizenden volgers. Vaak zijn deze volgers om die reden homogener dan de volgers van een grotere influencer. Bij micro-influencers gaat het daarom niet om het creëren van extreem veel bereik maar juist om engagement. Omdat de volgers van een micro-influencer meer op elkaar lijken, kun je heel specifieke groep bereiken met je marketing. Ook kleven er nog meer voordelen aan micro-influencers.
Zo hebben ze gemiddeld een stuk hogere engagement, tot wel 4 × zoveel als een influencer met meer dan 100.000 volgers. Ook dragen de micro-influencers meer authenticiteit met zich mee. Ze zijn immers kleinschalig en nog relatief benaderbaar, in tegenstelling tot een influencer met miljoenen volgers. Het derde voordeel van micro-influencers is dat ze goedkoper zijn dan grote influencers. Het grote nadeel is uiteraard dat je een hoop influencers nodig hebt om uiteindelijk toch een groot bereik te creëren.