Radio en televisie

Betekenis: Radio en televisie

Ook wel: rtv

In de marketingwereld worden televisie en radio vaak in één adem genoemd. Beide media zijn voorbeelden van above the line communicatie, waarmee in beperkte tijd veel bekendheid kan worden gecreëerd voor een merk, product of een specifieke aanbieding. Het vakgebied dat zich bezighoudt met rtv-reclame wordt ook wel rtv-marketing genoemd.

Commerciële boodschappen op radio en televisie hebben over het algemeen de vorm van een commercial, uitgezonden tijdens een reclameblok. Ze kunnen ook onderdeel zijn van een reguliere uitzending. In dit geval kan dit bijvoorbeeld in de vorm van product placement of een home shopping-programma zijn.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency