Late Majority

Betekenis: Late Majority

De Late Majority is de groep die volgens de innovatietheorie van Rogers komt na de Early Majority en is daarmee de tweede grote groep die een innovatie omarmt. Dit is een groep die pas laat overgaat tot aanschaf van een nieuw product. Na de Late Majority komen nog de laggards en dan nadert het einde van de product life cycle. 

De mensen in de Late Majority laten zich kenmerken door veel scepticisme richting nieuwe innovaties, hebben een benenedegemiddelde sociale status, geen goede financiële basis en eigenlijk vooral contact met andere mensen in de Late Majority of de Early Majority. Bovendien zijn zij geen mening vormer en wachten ze tot de meerderheid van de mensen hun vertrouwen uit heeft gesproken alvorens ze tot aanschaf over gaan.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2022 - Online Marketing Agency

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]