Openingspercentage

Betekenis: Openingspercentage

Ook wel: open rate

Het openingspercentage of open rate is het percentage ontvangers van een e-mailing dat de e-mail daadwerkelijk opent. Om dit te kunnen meten, moet bij het openen van de nieuwsbrief contact worden gelegd met de webserver van de verzender. Hiervoor wordt applicaties voor e-mailmarketing en digitale nieuwsbrieven meestal gebruik gemaakt van een afbeelding die wordt geladen vanaf het web.

Eén factor om het openingspercentage positief te beïnvloeden is het kiezen van een pakkend onderwerp voor de te verzenden e-mail.

Categorieën

ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency