handleiding iemand toevoegen aan google mijn bedrijf

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Mijn Bedrijf [10 stappen]

Google Mijn Bedrijf moet altijd onderdeel zijn van je SEO-strategie.

Met Google Mijn Bedrijf kan je de lokale vindbaarheid van je bedrijf namelijk een boost geven en je bedrijf in z’n algeheel beter zichtbaar maken op het internet.

Wanneer bedrijven klant bij mij worden, dan wil ik natuurlijk toegang tot het Google Mijn Bedrijf account om deze volledig te benutten.

En aangezien ik dan vaak de vraag ‘Hoe doe ik dat?’ krijg, vind ik het tijd voor een handleiding.

Voordat we beginnen

Voordat ik je uit ga leggen hoe je iemand kan toevoegen aan Google Mijn Bedrijf, wil ik je eerst een paar andere Google Mijn Bedrijf gerelateerde blogs van mij aanraden.

Zit je daar nu niet op te wachten en wil je alleen weten hoe je iemand moet toevoegen aan Google Mijn Bedrijf?

Klik dan HIER en dan scroll je automatisch naar het stappenplan.

Terug naar mijn eerder geschreven blogs.

Heb je nog geen Google mijn Bedrijf?

Lees dan mijn blog: In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren.

Wil je meer weten over een aantal van de functies van Google Mijn Bedrijf of wil je weten hoe je de openingstijden moet aanpassen?

Dan heb ik daar ook nog een paar blogs over geschreven:

En nu gaan we door naar het toevoegen van iemand aan Google Mijn Bedrijf!

Iemand toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Stap 1: Ga naar de website van Google Mijn Bedrijf door op de volgende link te klikken: https://www.google.com/intl/nl_nl/business/.

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.

Google Mijn Bedrijf inlog

Stap 3: Login met het juiste Google account (aan dit account moet je Google Mijn Bedrijf gekoppeld zijn).

Stap 4: Klik binnen de lijst met locaties op de naam van de organisatie waarvoor je iemand wilt toevoegen.

GMB iemand toevoegen

Stap 5: Klink vervolgens links op ‘Gebruikers’.

Disclaimer: De volgende stap kan voor jou niet zichtbaar zijn als je niet de juiste rechten hebt. Als je toch iemand wilt toevoegen, dan moet de primaire eigenaar van de Google Mijn Bedrijf dat doen.

Stap 6: Klik rechtsboven in het scherm wat nu te zien is op het ‘plusje’ met het mannetje ernaast.

Rechten beheren Google Mijn Bedrijf

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf account.

Stap 8: Selecteer de juiste rol.

Ken, als het jouw Google Mijn Bedrijf is, nooit de rol eigenaar toe aan anderen.

Met de rol eigenaar kan je namelijk andere gebruikers verwijderen en dus loop je het risico de controle kwijt te raken.

Nieuwe gebruiker toevoegen Mijn Bedrijf

Stap 9: Klik op ‘Uitnodigen’.

Stap 10: De persoon die je hebt uitgelogd krijg een e-mail.

Deze dient hij/zij (of ik ;-)) te accepteren.

Uitnodiging Google Mijn Bedrijf

Zo gemakkelijk is het toevoegen van iemand aan Google Mijn Bedrijf.

Mocht je er toch niet uitkomen, laat je het mij dan weten door hieronder te reageren of mij een e-mail te sturen?

Recente blogs

14 oktober 2019
online concurrenten achterhalen

7 manieren om je online concurrenten te achterhalen

Ondernemers weten eigenlijk altijd wel wie hun offline concurrenten zijn. Maar een deel van deze concurrenten is vaak niet erg actief online en als ik de vraag stel: ‘Wie zijn je online concurrenten?’ dan merk ik dat ze het meestal niet (goed) weten. Daarom heb ik een 7 manieren en tools voor je op een rijtje gezet, zodat jij precies weet wie je online in de gaten moet houden en wie je moet verslaan.
10 oktober 2019
ahrefs review

Ahrefs review: De beste tool op het gebied van content / linkbuilding

Als ik de rest van mijn leven nog maar één SEO-tool mag gebruiken, dan zou dat absoluut Ahrefs zijn. Zonder twijfel. Ahrefs gebruik ik inmiddels meer dan 1,5 jaar en er is geen ander programma dat mij zoveel inzichten heeft gegeven en zoveel tijd heeft bespaard. En omdat ik vind dat je ‘m eigenlijk ook een keer moet hebben geprobeerd, is het hoog tijd voor een Ahrefs review!
9 oktober 2019
checklist blog schrijven en plaatsen

Deze checklist moet je afgaan voordat je een blog schrijft en plaatst

Bloggen is een ontzettend krachtig middel en als je het goed doet kan het je veel leads, omzet en bezoekers opleveren. Maar waar moet je op letten tijdens het bloggen? En wat moet je absoluut niet vergeten om te doen? Daar gaat deze handige checklist, die opgedeeld is in drie fases, je bij helpen.
4 oktober 2019
q3 2019 marktaandeel social media

Q3 2019: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De warme temperaturen hebben langzaam plaats gemaakt voor koud en regenachtig weer. De bladeren kleuren bruin en vallen langzaam van de boom. Wanneer je langs de huizen loopt wordt je bedwelmd door de geur van stoofvlees. Kortom, de herfst van 2019 is begonnen. En dat betekent vooral ook dat het tijd is om te kijken hoe het staat met het marktaandeel van de sociale media kanalen in Nederland, Duitsland, Belgie en in heel Europa. Welke platformen leveren wat in? En wie wint er juist wat? Time to find out!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *