toevoegen aan google mijn bedrijf

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Mijn Bedrijf [10 stappen]

Google Mijn Bedrijf moet altijd onderdeel zijn van je SEO-strategie.

Met Google Mijn Bedrijf kan je de lokale vindbaarheid van je bedrijf namelijk een boost geven en je bedrijf in z’n algeheel beter zichtbaar maken op het internet.

Wanneer bedrijven klant bij mij worden, dan wil ik natuurlijk toegang tot het Google Mijn Bedrijf account om deze volledig te benutten.

En aangezien ik dan vaak de vraag ‘Hoe doe ik dat?’ krijg, vind ik het tijd voor een handleiding.

Voordat we beginnen

Voordat ik je uit ga leggen hoe je iemand kan toevoegen aan Google Mijn Bedrijf, wil ik je eerst een paar andere Google Mijn Bedrijf gerelateerde blogs van mij aanraden.

Zit je daar nu niet op te wachten en wil je alleen weten hoe je iemand moet toevoegen aan Google Mijn Bedrijf?

Klik dan HIER en dan scroll je automatisch naar het stappenplan.

Terug naar mijn eerder geschreven blogs.

Heb je nog geen Google mijn Bedrijf?

Lees dan mijn blog: In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren.

Wil je meer weten over een aantal van de functies van Google Mijn Bedrijf of wil je weten hoe je de openingstijden moet aanpassen?

Dan heb ik daar ook nog een paar blogs over geschreven:

En nu gaan we door naar het toevoegen van iemand aan Google Mijn Bedrijf!

Iemand toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Stap 1: Ga naar de website van Google Mijn Bedrijf door op de volgende link te klikken: https://www.google.com/intl/nl_nl/business/.

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.

Google Mijn Bedrijf inlog

Stap 3: Login met het juiste Google account (aan dit account moet je Google Mijn Bedrijf gekoppeld zijn).

Stap 4: Klik binnen de lijst met locaties op de naam van de organisatie waarvoor je iemand wilt toevoegen.

GMB iemand toevoegen

Stap 5: Klink vervolgens links op ‘Gebruikers’.

Disclaimer: De volgende stap kan voor jou niet zichtbaar zijn als je niet de juiste rechten hebt. Als je toch iemand wilt toevoegen, dan moet de primaire eigenaar van de Google Mijn Bedrijf dat doen.

Stap 6: Klik rechtsboven in het scherm wat nu te zien is op het ‘plusje’ met het mannetje ernaast.

Rechten beheren Google Mijn Bedrijf

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf account.

Stap 8: Selecteer de juiste rol.

Ken, als het jouw Google Mijn Bedrijf is, nooit de rol eigenaar toe aan anderen.

Met de rol eigenaar kan je namelijk andere gebruikers verwijderen en dus loop je het risico de controle kwijt te raken.

Nieuwe gebruiker toevoegen Mijn Bedrijf

Stap 9: Klik op ‘Uitnodigen’.

Stap 10: De persoon die je hebt uitgelogd krijg een e-mail.

Deze dient hij/zij (of ik ;-)) te accepteren.

Uitnodiging Google Mijn Bedrijf

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

13 juli 2020
Zoekwoordenonderzoek- zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

Zoekwoordenonderzoek: zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

In al het online marketinggeweld van tegenwoordig sneeuwt het nog wel eens onder: het zoekwoordenonderzoek. En dat is op z’n minst opmerkelijk, want het vormt de basis van in ieder geval je SEO strategie. Met zo’n onderzoek ontdek je namelijk welke zoektermen mensen gebruiken om bedrijven zoals de jouwe te vinden. Op welke termen je gevonden wilt worden, dus. Maar hoe vind je nu precies die zoekwoorden? En hoe kun je voor jezelf de beste zoekwoorden bepalen?
13 juli 2020
Handleiding- Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Handleiding: Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Een zakelijk Instagram account zorgt ervoor dat je meer inzichten, meer functionaliteiten en meer advertentiemogelijkheden krijgt. Wil je zien hoe vaak je profiel is bekeken? Wil je advertenties in de Stories kunnen plaatsen? En wil je ook een contactknop in je Instagramprofiel? Dan ga ik je nu laten zien hoe je dat voor elkaar krijgt door van je persoonlijke profiel een zakelijk Instagram account te maken!
13 juli 2020
Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

De contentkalender. Als je voor je bedrijf ook maar iets met social media, bloggen of e-mail marketing doet, heb je er vast wel eens van gehoord. Dat is ook niet gek, want de contentkalender is hartstikke handig. Althans, dat vinden wij. En jij ook, als je dit blog gelezen hebt.
13 juli 2020
8 Tips voor het schrijven van een goede over ons pagina

8 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

De bekende ‘over ons’ pagina. We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook. Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en … waar je conversies mee kunt behalen. Veel conversies. Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen? Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier? Lastige vragen, maar met deze 8 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]