toevoegen aan google mijn bedrijf

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Mijn Bedrijf [10 stappen]

Google Mijn Bedrijf moet altijd onderdeel zijn van je SEO-strategie.

Met Google Mijn Bedrijf kan je de lokale vindbaarheid van je bedrijf namelijk een boost geven en je bedrijf in z’n algeheel beter zichtbaar maken op het internet.

Wanneer bedrijven klant bij mij worden, dan wil ik natuurlijk toegang tot het Google Mijn Bedrijf account om deze volledig te benutten.

En aangezien ik dan vaak de vraag ‘Hoe doe ik dat?’ krijg, vind ik het tijd voor een handleiding.

Voordat we beginnen

Voordat ik je uit ga leggen hoe je iemand kan toevoegen aan Google Mijn Bedrijf, wil ik je eerst een paar andere Google Mijn Bedrijf gerelateerde blogs van mij aanraden.

Zit je daar nu niet op te wachten en wil je alleen weten hoe je iemand moet toevoegen aan Google Mijn Bedrijf?

Klik dan HIER en dan scroll je automatisch naar het stappenplan.

Terug naar mijn eerder geschreven blogs.

Heb je nog geen Google mijn Bedrijf?

Lees dan mijn blog: In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren.

Wil je meer weten over een aantal van de functies van Google Mijn Bedrijf of wil je weten hoe je de openingstijden moet aanpassen?

Dan heb ik daar ook nog een paar blogs over geschreven:

En nu gaan we door naar het toevoegen van iemand aan Google Mijn Bedrijf!

Iemand toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Stap 1: Ga naar de website van Google Mijn Bedrijf door op de volgende link te klikken: https://www.google.com/intl/nl_nl/business/.

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.

Google Mijn Bedrijf inlog

Stap 3: Login met het juiste Google account (aan dit account moet je Google Mijn Bedrijf gekoppeld zijn).

Stap 4: Klik binnen de lijst met locaties op de naam van de organisatie waarvoor je iemand wilt toevoegen.

GMB iemand toevoegen

Stap 5: Klink vervolgens links op ‘Gebruikers’.

Disclaimer: De volgende stap kan voor jou niet zichtbaar zijn als je niet de juiste rechten hebt. Als je toch iemand wilt toevoegen, dan moet de primaire eigenaar van de Google Mijn Bedrijf dat doen.

Stap 6: Klik rechtsboven in het scherm wat nu te zien is op het ‘plusje’ met het mannetje ernaast.

Rechten beheren Google Mijn Bedrijf

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf account.

Stap 8: Selecteer de juiste rol.

Ken, als het jouw Google Mijn Bedrijf is, nooit de rol eigenaar toe aan anderen.

Met de rol eigenaar kan je namelijk andere gebruikers verwijderen en dus loop je het risico de controle kwijt te raken.

Nieuwe gebruiker toevoegen Mijn Bedrijf

Stap 9: Klik op ‘Uitnodigen’.

Stap 10: De persoon die je hebt uitgelogd krijg een e-mail.

Deze dient hij/zij (of ik ;-)) te accepteren.

Uitnodiging Google Mijn Bedrijf

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

24 februari 2021
on page seo complete uitleg hoog socren google

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.
22 februari 2021
statistieken google analytics

De 3 belangrijkste statistieken van Google Analytics

Met Analytics maak je het gedrag van de bezoekers op je website inzichtelijk en dat is ontzettend handig bij het maken van keuzes. De belangrijkste statistieken zijn: bouncepercentage, pagina's per sessie en sessieduur. En waarom zijn deze statistieken het belangrijkst? Dat ga ik je nu uitleggen!
14 februari 2021
kennisbank opzetten

Kennisbank opzetten: alles wat je moet weten

14 februari 2021
overstappen sendinblue activecampaign

Waarom wij van Sendinblue overstappen naar ActiveCampaign

    Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    [Inclusief kortingscode]
    [Inclusief kortingscode]