toevoegen aan google mijn bedrijf

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Mijn Bedrijf [10 stappen]

Google Mijn Bedrijf moet altijd onderdeel zijn van je SEO-strategie.

Met Google Mijn Bedrijf kan je de lokale vindbaarheid van je bedrijf namelijk een boost geven en je bedrijf in z’n algeheel beter zichtbaar maken op het internet.

Wanneer bedrijven klant bij mij worden, dan wil ik natuurlijk toegang tot het Google Mijn Bedrijf account om deze volledig te benutten.

En aangezien ik dan vaak de vraag ‘Hoe doe ik dat?’ krijg, vind ik het tijd voor een handleiding.

Voordat we beginnen

Voordat ik je uit ga leggen hoe je iemand kan toevoegen aan Google Mijn Bedrijf, wil ik je eerst een paar andere Google Mijn Bedrijf gerelateerde blogs van mij aanraden.

Zit je daar nu niet op te wachten en wil je alleen weten hoe je iemand moet toevoegen aan Google Mijn Bedrijf?

Klik dan HIER en dan scroll je automatisch naar het stappenplan.

Terug naar mijn eerder geschreven blogs.

Heb je nog geen Google mijn Bedrijf?

Lees dan mijn blog: In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren.

Wil je meer weten over een aantal van de functies van Google Mijn Bedrijf of wil je weten hoe je de openingstijden moet aanpassen?

Dan heb ik daar ook nog een paar blogs over geschreven:

En nu gaan we door naar het toevoegen van iemand aan Google Mijn Bedrijf!

Iemand toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Stap 1: Ga naar de website van Google Mijn Bedrijf door op de volgende link te klikken: https://www.google.com/intl/nl_nl/business/.

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.

Google Mijn Bedrijf inlog

Stap 3: Login met het juiste Google account (aan dit account moet je Google Mijn Bedrijf gekoppeld zijn).

Stap 4: Klik binnen de lijst met locaties op de naam van de organisatie waarvoor je iemand wilt toevoegen.

GMB iemand toevoegen

Stap 5: Klink vervolgens links op ‘Gebruikers’.

Disclaimer: De volgende stap kan voor jou niet zichtbaar zijn als je niet de juiste rechten hebt. Als je toch iemand wilt toevoegen, dan moet de primaire eigenaar van de Google Mijn Bedrijf dat doen.

Stap 6: Klik rechtsboven in het scherm wat nu te zien is op het ‘plusje’ met het mannetje ernaast.

Rechten beheren Google Mijn Bedrijf

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf account.

Stap 8: Selecteer de juiste rol.

Ken, als het jouw Google Mijn Bedrijf is, nooit de rol eigenaar toe aan anderen.

Met de rol eigenaar kan je namelijk andere gebruikers verwijderen en dus loop je het risico de controle kwijt te raken.

Nieuwe gebruiker toevoegen Mijn Bedrijf

Stap 9: Klik op ‘Uitnodigen’.

Stap 10: De persoon die je hebt uitgelogd krijg een e-mail.

Deze dient hij/zij (of ik ;-)) te accepteren.

Uitnodiging Google Mijn Bedrijf

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

15 februari 2020
no cure no pay seo

7 redenen waarom je NOOIT voor No Cure No Pay SEO moet gaan

No cure no pay SEO komt voor mijn gevoel steeds vaker voorbij. Ik zie advertenties op LinkedIn en ook leads vragen vaker of dit mogelijk is. Ik ben van mening dat een écht goede SEO partij nooit no cure no pay SEO kan aanbieden en dat jij nooit in zee moet gaan met een partij die dit aan je probeert te verkopen. En waarom dat zo is? Nou, daarvoor geef ik je 8 redenen.
15 februari 2020
Handmatig Google zoekresultaten verwijderen

Handmatig Google zoekresultaten verwijderen: het kan weer!

Een pagina of URL van je website staat in Google, maar dat wil je helemaal niet. De pagina is verouderd of bevat misschien wel content die niemand nog mag vinden. Vroeger, met de oude Google Search Console, kon je handmatig een zoekresultaat in Google verwijderen. Tot voor kort had je die macht met de nieuwe Search Console over je eigen pagina’s of URL’s niet meer. Maar sinds twee weken is dat wel weer mogelijk. Dus vind ik het tijd voor een blog.
15 februari 2020
seo audit in 1 uur zelf doen

SEO audit in 1 uur: zo doe je dat zelf

Je wilt weten wat er binnen je site beter kan om meer omzet, klanten en bezoekers te behalen. Helaas heb je momenteel niet de middelen om een SEO partij in te huren, je vindt het leuk om het zelf te doen of je bent te eigenwijs om iemand je te laten helpen. Hoe je het ook wendt of keert: je wilt zelf aan de slag. En daar gaat dit artikel je bij helpen, want in 12 simpele stappen laat ik je zien hoe je zelf een SEO audit doet.
6 februari 2020
niet vergeten qr code

Wat je absoluut niet mag vergeten als je met QR codes werkt

De kans is groot dat je zelf nog nooit een QR code hebt gebruikt in je marketing. Dat is ook niet zo heel gek. Maar de kans is wel groot dat je er ooit een hebt gezien of zelf gebruikt. Toen je bijvoorbeeld bij de bushalte stond of op de achterkant van een pak rijst. Maar wat is een QR code eigenlijk? En hoe werkt dat nou precies? Daar ga ik je nu alles over vertellen. Inclusief hét ding wat bijna iedereen die wel werkt met een QR code erg vaak vergeet.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *