toevoegen aan google mijn bedrijf

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Mijn Bedrijf [10 stappen]

Google Mijn Bedrijf moet altijd onderdeel zijn van je SEO-strategie.

Met Google Mijn Bedrijf kan je de lokale vindbaarheid van je bedrijf namelijk een boost geven en je bedrijf in z’n algeheel beter zichtbaar maken op het internet.

Wanneer bedrijven klant bij mij worden, dan wil ik natuurlijk toegang tot het Google Mijn Bedrijf account om deze volledig te benutten.

En aangezien ik dan vaak de vraag ‘Hoe doe ik dat?’ krijg, vind ik het tijd voor een handleiding.

Voordat we beginnen

Voordat ik je uit ga leggen hoe je iemand kan toevoegen aan Google Mijn Bedrijf, wil ik je eerst een paar andere Google Mijn Bedrijf gerelateerde blogs van mij aanraden.

Zit je daar nu niet op te wachten en wil je alleen weten hoe je iemand moet toevoegen aan Google Mijn Bedrijf?

Klik dan HIER en dan scroll je automatisch naar het stappenplan.

Terug naar mijn eerder geschreven blogs.

Heb je nog geen Google mijn Bedrijf?

Lees dan mijn blog: In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren.

Wil je meer weten over een aantal van de functies van Google Mijn Bedrijf of wil je weten hoe je de openingstijden moet aanpassen?

Dan heb ik daar ook nog een paar blogs over geschreven:

En nu gaan we door naar het toevoegen van iemand aan Google Mijn Bedrijf!

Iemand toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Stap 1: Ga naar de website van Google Mijn Bedrijf door op de volgende link te klikken: https://www.google.com/intl/nl_nl/business/.

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.

Google Mijn Bedrijf inlog

Stap 3: Login met het juiste Google account (aan dit account moet je Google Mijn Bedrijf gekoppeld zijn).

Stap 4: Klik binnen de lijst met locaties op de naam van de organisatie waarvoor je iemand wilt toevoegen.

GMB iemand toevoegen

Stap 5: Klink vervolgens links op ‘Gebruikers’.

Disclaimer: De volgende stap kan voor jou niet zichtbaar zijn als je niet de juiste rechten hebt. Als je toch iemand wilt toevoegen, dan moet de primaire eigenaar van de Google Mijn Bedrijf dat doen.

Stap 6: Klik rechtsboven in het scherm wat nu te zien is op het ‘plusje’ met het mannetje ernaast.

Rechten beheren Google Mijn Bedrijf

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf account.

Stap 8: Selecteer de juiste rol.

Ken, als het jouw Google Mijn Bedrijf is, nooit de rol eigenaar toe aan anderen.

Met de rol eigenaar kan je namelijk andere gebruikers verwijderen en dus loop je het risico de controle kwijt te raken.

Nieuwe gebruiker toevoegen Mijn Bedrijf

Stap 9: Klik op ‘Uitnodigen’.

Stap 10: De persoon die je hebt uitgelogd krijg een e-mail.

Deze dient hij/zij (of ik ;-)) te accepteren.

Uitnodiging Google Mijn Bedrijf

Zo gemakkelijk is het toevoegen van iemand aan Google Mijn Bedrijf.

Mocht je er toch niet uitkomen, laat je het mij dan weten door hieronder te reageren of mij een e-mail te sturen?

Recente blogs

12 december 2019
Also Asked- een veelbelovende tool op het gebied van content

Also Asked: een veelbelovende tool op het gebied van content

De kans is groot dat, wanneer je met het creëren van content bezig bent, je Answer The Public wel kent. Klopt dat? Als je antwoord ‘Ja, dat vind ik een fijne tool’ is, dan moet je Also Asked ook absoluut kennen. Is het antwoord ‘Nee, wat is dat?’, dan moet je overigens ook zeker eens kennismaken met deze tool! Waarom dat zo is, wat Also Asked is en hoe je de tool gebruikt vertel ik je hieronder.
9 december 2019
15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

Het doen van een zoekwoorden onderzoek staat of valt met de technieken en de tools die je gebruikt. Mocht je die technieken niet eigen zijn of niet over de juiste tools beschikken, dan kan het maar net zo zijn dat je geen juiste data krijgt, niet de beste zoekwoorden achterhaalt of misschien wel helemaal geen termen vindt. En omdat ik zeker weet dat jij heel benieuwd bent welke zoekwoorden onderzoek tools er allemaal te vinden zijn, heb ik de 15 beste gratis en betaalde programmaatjes voor je op een rijtje gezet. In willekeurige volgorde.
2 december 2019
pitchground review

Pitchground review: levenslange software deals met hoge kortingen?

Van kortingen houden we allemaal. Zeker als de kortingen kunnen oplopen tot wel 95%! En helemaal als je het product dan twee weken mag testen en het vervolgens zonder reden mag retourneren. Nou, als dat je interessant lijkt … dan moet je Pitchground eens proberen. Met Pitchground kan je software en tools aanschaffen met extreme kortingen. Pitchground is de grootste concurrent van dealtjessite AppSumo. Daar heb ik al eerder een review over geschreven. Hoog tijd om je ook alles te vertellen op Pitchground in deze review. Appsumo heb ik al eerder onder de loep gelegd, dus het is ook hoog tijd dat ik ook Pitchground review en je alles vertel over het platform!
2 december 2019
Handleiding klikken op mailadres meten

Handleiding: Klikken op e-mailadres meten als conversie in Google Analytics

Het meten van het succes van je website of webshop staat of valt met de conversies. Dat kan een verkoop zijn, het downloaden van een e-book, maar ook contact met je opnemen. En dat contact opnemen kan op een aantal manieren. Door bijvoorbeeld op het telefoonnummer binnen je website te klikken of door op het e-mailadres te klikken binnen je website. Dit blog gaat over die laatste, want ik ga je laten zien hoe je met behulp van Google Tag Manager en Google Analytics dit kan doen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *