Handleiding Google Tag Manager

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Tag Manager

Google Tag Manager is een tool van Google waarmee je heel gemakkelijk scripts als Analytics, Hotjar of bijvoorbeeld de Facebook Pixel kan toevoegen aan je website, zonder dat daar meer dan één script voor nodig is.

En dat is bevorderlijk voor je laadtijd en dus voor je Google ranking.

In dit artikel ga ik er al vanuit dat je Tag Manager op je website hebt geïnstalleerd en alleen iemand wilt toevoegen, want dat is immers waarom je op deze pagina beland bent.

Mocht dat nog niet zo zijn, dan adviseer ik je eerst mijn blog te lezen genaamd ‘Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager’.

Iemand toevoegen aan Google Tag Manager in 8 makkelijke stappen

Stap 1: Ga naar de website van Google Tag Manager (dat kan je doen door te klikken op de volgende link: https://www.google.com/intl/nl/tagmanager/).

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Log in’.

inloggen Tag manager

Stap 3: Ga binnen het scherm wat je nu ziet op zoek naar het account waar je iemand bij wilt toevoegen.

Mocht je maar één account hebben, dan hoef je natuurlijk niet op zoek te gaan.

Dan kan je die gebruiken.

Stap 4: Klik vervolgens helemaal aan de rechterkant op de drie verticale bolletjes en vervolgens op ‘Gebruikers beheren’.

Google gebruikers beheren

Stap 5: Klik rechtsboven op het blauwe rondje met het witte plusje (+) erin en klik op ‘Gebruikers toevoegen’.

Google Tag Manager gebruikers toevoegen

Stap 6: Vul bij ‘Geef e-mailadressen op’ het e-mailadres of de e-mailadressen in van de mensen die je wilt toevoegen.

uitnodiging verzenden

Stap 7: Selecteer het vinkje rechts naast ‘Beheerder’ en klik op ‘Alles instellen’ om vervolgens ook die persoon alle containerrechten te geven.

Tag manager containerrechten

Stap 8: Klik rechtsboven op ‘Gereed’ en vervolgens rechtsboven op ‘Uitnodigen’.

Et voila, zo gemakkelijk is het toevoegen van iemand aan Google Tag Manager.

Is het je niet gelukt of help je hulp nodig, laat het mij dan weten in de reacties.

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

29 mei 2020
10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

De één haat ze en de ander zweert erbij. De één zegt z’n business erop te draaien en de andere ziet het als een conversie killer. We hebben het natuurlijk over exit intent pop-ups. Dat zijn de pop-ups die je voor je neus krijgt als je een website of pagina probeert te verlaten. Mijn visie is dat ze kúnnen werken, mits je ze op de goede manier inzet. Een manier die past bij jou, je business en je klanten. En daar ga ik je vandaag dan ook alles over vertellen.
26 mei 2020
seo scout suggest tool

SEO Scout Suggest: Ontdek nu nog meer nieuwe keywords

We hebben er weer één: een tool die je kan gebruiken voor een extra uitgebreide zoekwoordanalyse. Na AnswerThePublic, AlsoAsked, de zoekwoordentool van Malleo en de Entity Explorer, is de beurt aan de Keyword Suggestion Tool van SEO Scout.
26 mei 2020
verschil landingspagina en blog

Verschil landingspagina en blog: het ultieme antwoord

Het verschil tussen een landingspagina en een blog. Na ontelbare vragen erover, allerlei opmerkingen en het zo’n 348x te hebben uitgelegd (in de afgelopen week), dacht ik: hey, ik schrijf er eens een blog over. Dan is het voor eens en voor altijd duidelijk. En om het ultieme, allesomvattende antwoord daadwerkelijk te geven laat ik ook nog 7 andere SEO fanaten aan het woord. Beter wordt het niet, mensen.
18 mei 2020
youtube kanaal maken

YouTube kanaal maken in 8 simpele stappen [+ bonus tips]

Wist je dat YouTube de derde grootste zoekmachine ter wereld is en daarnaast ook het grootste videokanaal? Nu wel! Voor zowel persoonlijk en op zakelijk gebied is YouTube een krachtig middel. Met video kan je namelijk goed laten zien wie je bent, wat je in huis hebt en je kan er goed vindbaar door zijn in zowel YouTube als Google. Hoog tijd dus om je te vertellen hoe je een eigen YouTube kanaal aanmaakt.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]