Handleiding Google Tag Manager

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Tag Manager

Google Tag Manager is een tool van Google waarmee je heel gemakkelijk scripts als Analytics, Hotjar of bijvoorbeeld de Facebook Pixel kan toevoegen aan je website, zonder dat daar meer dan één script voor nodig is.

En dat is bevorderlijk voor je laadtijd en dus voor je Google ranking.

In dit artikel ga ik er al vanuit dat je Tag Manager op je website hebt geïnstalleerd en alleen iemand wilt toevoegen, want dat is immers waarom je op deze pagina beland bent.

Mocht dat nog niet zo zijn, dan adviseer ik je eerst mijn blog te lezen genaamd ‘Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager’.

Iemand toevoegen aan Google Tag Manager in 8 makkelijke stappen

Stap 1: Ga naar de website van Google Tag Manager (dat kan je doen door te klikken op de volgende link: https://www.google.com/intl/nl/tagmanager/).

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Log in’.

inloggen Tag manager

Stap 3: Ga binnen het scherm wat je nu ziet op zoek naar het account waar je iemand bij wilt toevoegen.

Mocht je maar één account hebben, dan hoef je natuurlijk niet op zoek te gaan.

Dan kan je die gebruiken.

Stap 4: Klik vervolgens helemaal aan de rechterkant op de drie verticale bolletjes en vervolgens op ‘Gebruikers beheren’.

Google gebruikers beheren

Stap 5: Klik rechtsboven op het blauwe rondje met het witte plusje (+) erin en klik op ‘Gebruikers toevoegen’.

Google Tag Manager gebruikers toevoegen

Stap 6: Vul bij ‘Geef e-mailadressen op’ het e-mailadres of de e-mailadressen in van de mensen die je wilt toevoegen.

uitnodiging verzenden

Stap 7: Selecteer het vinkje rechts naast ‘Beheerder’ en klik op ‘Alles instellen’ om vervolgens ook die persoon alle containerrechten te geven.

Tag manager containerrechten

Stap 8: Klik rechtsboven op ‘Gereed’ en vervolgens rechtsboven op ‘Uitnodigen’.

Et voila, zo gemakkelijk is het toevoegen van iemand aan Google Tag Manager.

Is het je niet gelukt of help je hulp nodig, laat het mij dan weten in de reacties.

En als je meer met Tag Manager wilt gaan doen, dan heb ik nog twee bijpassende blogs voor je:

Recente blogs

17 november 2019
45 SEO Software tools op een rijtje Gratis & betaald

45 SEO Software tools op een rijtje [Gratis & betaald]

Je herkent het vast wel: je wilt de volgende stap zetten op het gebied van SEO, maar je weet niet welke tools je hiervoor allemaal kan gebruiken. Met deze tools is het binnenslepen van meer bezoekers, nummer 1 posities en omzet weliswaar een stuk gemakkelijker, maar inmiddels is het aanbod zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Na jaren veel SEO-software en SEO tools te hebben uitgeprobeerd, kan ik je nu wel de ultieme lijst voorschotelen. Een lijst vol met handige programma’s, zowel gratis als betaald. Mijn advies op voorhand? Lees dit blog en ontdek je nieuwe favorieten, vraag een aantal trials aan en ervaar de tools zelf.
7 november 2019
Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Een van je marketingbureaus of marketingmedewerkers heeft in een ver verleden je Google Mijn Bedrijf pagina (GMB) opgezet. Zelf blijk je geen toegang te hebben en door de jaren heen weet je niet meer wie dat eigenlijk wél heeft. Inmiddels heb je besloten om dan maar nog een Google Mijn Bedrijf aan te maken. Wat blijkt? Google blijft de eerste tonen. En aangezien het hebben van een dubbele Google Mijn Bedrijf een echte NO-GO is en je gewoon toegang moet hebben tot je originele account, vind ik het tijd om je eens mee te nemen in het proces dat ik doorloop op dit probleem op te lossen.
7 november 2019
Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Je hebt een paar nieuwe conversies binnengehaald via Google (YES!). Eindelijk werpt zoekmachine optimalisatie zijn vruchten af. Maar weet je wel welke zoekwoorden nou daadwerkelijk hebben gezorgd voor die conversie en welke zoekwoorden totaal niet scoren? Het antwoord op die vraag is hoogstwaarschijnlijk ‘Nee’. En in dit artikel laat ik je zien hoe je daarachter komt.
7 november 2019
Waarom blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Waarom je blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Je hebt uren zitten ploeteren voor je blog. De tekst is geschreven op basis van een goed zoekwoord, de afbeeldingen staan er mooi in, de meta omschrijving is goed en je bent zo trots als een pauw. Vervolgens klik je op ‘Publiceren’ en je gaat snel in Google op zoek of je blog er al tussen staat. Wat blijkt? Zelf op pagina 8 is hij niet te vinden… Hoe kan dat? Dat leg ik je in dit blog uit!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *