Handleiding Google Tag Manager

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Tag Manager

Google Tag Manager is een tool van Google waarmee je heel gemakkelijk scripts als Analytics, Hotjar of bijvoorbeeld de Facebook Pixel kan toevoegen aan je website, zonder dat daar meer dan één script voor nodig is.

En dat is bevorderlijk voor je laadtijd en dus voor je Google ranking.

In dit artikel ga ik er al vanuit dat je Tag Manager op je website hebt geïnstalleerd en alleen iemand wilt toevoegen, want dat is immers waarom je op deze pagina beland bent.

Mocht dat nog niet zo zijn, dan adviseer ik je eerst mijn blog te lezen genaamd ‘Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager’.

Iemand toevoegen aan Google Tag Manager in 8 makkelijke stappen

Stap 1: Ga naar de website van Google Tag Manager (dat kan je doen door te klikken op de volgende link: https://www.google.com/intl/nl/tagmanager/).

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Log in’.

inloggen Tag manager

Stap 3: Ga binnen het scherm wat je nu ziet op zoek naar het account waar je iemand bij wilt toevoegen.

Mocht je maar één account hebben, dan hoef je natuurlijk niet op zoek te gaan.

Dan kan je die gebruiken.

Stap 4: Klik vervolgens helemaal aan de rechterkant op de drie verticale bolletjes en vervolgens op ‘Gebruikers beheren’.

Google gebruikers beheren

Stap 5: Klik rechtsboven op het blauwe rondje met het witte plusje (+) erin en klik op ‘Gebruikers toevoegen’.

Google Tag Manager gebruikers toevoegen

Stap 6: Vul bij ‘Geef e-mailadressen op’ het e-mailadres of de e-mailadressen in van de mensen die je wilt toevoegen.

uitnodiging verzenden

Stap 7: Selecteer het vinkje rechts naast ‘Beheerder’ en klik op ‘Alles instellen’ om vervolgens ook die persoon alle containerrechten te geven.

Tag manager containerrechten

Stap 8: Klik rechtsboven op ‘Gereed’ en vervolgens rechtsboven op ‘Uitnodigen’.

Et voila, zo gemakkelijk is het toevoegen van iemand aan Google Tag Manager.

Is het je niet gelukt of help je hulp nodig, laat het mij dan weten in de reacties.

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

23 februari 2020
alternatieven MOZ

5 beste alternatieven voor MOZ [Met gratis trials]

MOZ is één van de meeste bekende SEO-tools op de markt. Ja, MOZ hoort bij de top, maar is zeker niet de beste. Dat zijn in mijn optiek namelijk SEMrush, Mangools en Ahrefs. Mocht je op zoek zijn naar een alternatief of een vervanger voor MOZ, dan mag je deze lijst niet missen. Naast de drie eerdere genoemde beste SEO-tools, heb ik ook nog andere alternatieven voor MOZ die het overwegen waard zijn.
23 februari 2020
Handleiding Zo voeg je iemand toe aan Hotjar

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Hotjar

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Hotjar
23 februari 2020
10 tools die beter zijn dan Google Page Speed

10 tools die beter zijn dan Google Page Speed [Gratis & betaald]

Google Page Speed is de afgelopen jaren flink veranderd en niet iedereen is daar zo positief over. De snelheid analyse software van Google lijkt alleen maar lastiger geworden en je moet er bijna een developer voor zijn om de data te kunnen te begrijpen. Inmiddels zijn er genoeg alternatieven op de markt die ook heel goed zijn in het analyseren van de snelheid en het geven van optimalisatietips. Omdat ik zeker weet dat jij ook niet veel wijzer wordt van Google Page Speed Insights en omdat je vast en zeker wilt weten wat er nog meer op de markt is, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan de Google Page Speed Insights.
15 februari 2020
no cure no pay seo

7 redenen waarom je NOOIT voor No Cure No Pay SEO moet gaan

No cure no pay SEO komt voor mijn gevoel steeds vaker voorbij. Ik zie advertenties op LinkedIn en ook leads vragen vaker of dit mogelijk is. Ik ben van mening dat een écht goede SEO partij nooit no cure no pay SEO kan aanbieden en dat jij nooit in zee moet gaan met een partij die dit aan je probeert te verkopen. En waarom dat zo is? Nou, daarvoor geef ik je 8 redenen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *