Handleiding Google Tag Manager

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Tag Manager

Google Tag Manager is een tool van Google waarmee je heel gemakkelijk scripts als Analytics, Hotjar of bijvoorbeeld de Facebook Pixel kan toevoegen aan je website, zonder dat daar meer dan één script voor nodig is.

En dat is bevorderlijk voor je laadtijd en dus voor je Google ranking.

In dit artikel ga ik er al vanuit dat je Tag Manager op je website hebt geïnstalleerd en alleen iemand wilt toevoegen, want dat is immers waarom je op deze pagina beland bent.

Mocht dat nog niet zo zijn, dan adviseer ik je eerst mijn blog te lezen genaamd ‘Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager’.

Iemand toevoegen aan Google Tag Manager in 8 makkelijke stappen

Stap 1: Ga naar de website van Google Tag Manager (dat kan je doen door te klikken op de volgende link: https://www.google.com/intl/nl/tagmanager/).

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Log in’.

inloggen Tag manager

Stap 3: Ga binnen het scherm wat je nu ziet op zoek naar het account waar je iemand bij wilt toevoegen.

Mocht je maar één account hebben, dan hoef je natuurlijk niet op zoek te gaan.

Dan kan je die gebruiken.

Stap 4: Klik vervolgens helemaal aan de rechterkant op de drie verticale bolletjes en vervolgens op ‘Gebruikers beheren’.

Google gebruikers beheren

Stap 5: Klik rechtsboven op het blauwe rondje met het witte plusje (+) erin en klik op ‘Gebruikers toevoegen’.

Google Tag Manager gebruikers toevoegen

Stap 6: Vul bij ‘Geef e-mailadressen op’ het e-mailadres of de e-mailadressen in van de mensen die je wilt toevoegen.

uitnodiging verzenden

Stap 7: Selecteer het vinkje rechts naast ‘Beheerder’ en klik op ‘Alles instellen’ om vervolgens ook die persoon alle containerrechten te geven.

Tag manager containerrechten

Stap 8: Klik rechtsboven op ‘Gereed’ en vervolgens rechtsboven op ‘Uitnodigen’.

Et voila, zo gemakkelijk is het toevoegen van iemand aan Google Tag Manager.

Is het je niet gelukt of help je hulp nodig, laat het mij dan weten in de reacties.

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
28 juli 2020
Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.
20 juli 2020
5 online marketing events in Nederland voor ondernemers

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2020

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. … maar niet allemaal! Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]