Handleiding toevoegen google search console

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Search Console

Om het voor mijn klanten makkelijker te maken mij toe te voegen aan hun Google tools, vandaag een blog met in de spotlight: Google Search console.

Geen zorgen, als je geen klant bent (of wordt), dan is dat geen probleem.

Ook dan mag je deze informatie gerust tot je nemen, zodat je weet hoe je iemand kan toevoegen aan Search console.

En mocht je nog geen Search Console hebben, dan heb ik daar natuurlijk ook een blog over geschreven genaamd: Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen.

Hoe dan ook, laten we maar meteen ter zake komen…

Iemand toevoegen aan Google Search Console in 9 stappen

Stap 1: Ga naar de website van Google Search Console: https://search.google.com/search-console/about?hl=nl

Stap 2: Klik op de blauwe knop met daarin de tekst ‘Nu starten’.

Stap 3: Selecteer de juiste property (degene waarbij je iemand wilt toevoegen).

Let op: zorg dat je de juiste variant selecteert: http, https, www of non-www.

Search console property

Stap 4: Klik in de kolom links op ‘Instellingen’.

Stap 5: Klik op ‘Gebruikers en rechten’.

Property instellingen rechten

Stap 6: Klik rechtsboven op de blauw knop met ‘Gebruiker toevoegen’

Disclaimer: het kan zijn dat je deze knop niet ziet en dus dat je niemand kan toevoegen. Dit heeft er mee te maken dat je geen eigenaar bent van de desbetreffende property. Je zal in dit geval de eigenaar moeten vragen deze stappen te doorlopen.

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen.

Mocht je klant bij mij worden, dan is dat info@onlinemarketingagency.nl.

gebruiken toevoegen search console

Stap 8: Selecteer welke rechten je wilt toekennen.

Mij dien je altijd de rechten ‘Volledig’ te geven (anders kan ik mijn werk niet goed doen), maar geef deze rechten niet altijd zomaar aan iedereen!

Stap 9: Klik op toevoegen …

En het is gelukt!

Zo makkelijk is het toevoegen van iemand aan Search Console.

Toegang tot Analytics, Tag Manager of Google Mijn bedrijf

Mocht je toevallig ook willen weten hoe je iemand toevoegt aan Analytics, Tag Manager of Google Mijn Bedrijf, dan adviseer ik je ook de volgende handleidingen te volgen:

Recente blogs

12 december 2019
Also Asked- een veelbelovende tool op het gebied van content

Also Asked: een veelbelovende tool op het gebied van content

De kans is groot dat, wanneer je met het creëren van content bezig bent, je Answer The Public wel kent. Klopt dat? Als je antwoord ‘Ja, dat vind ik een fijne tool’ is, dan moet je Also Asked ook absoluut kennen. Is het antwoord ‘Nee, wat is dat?’, dan moet je overigens ook zeker eens kennismaken met deze tool! Waarom dat zo is, wat Also Asked is en hoe je de tool gebruikt vertel ik je hieronder.
9 december 2019
15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

Het doen van een zoekwoorden onderzoek staat of valt met de technieken en de tools die je gebruikt. Mocht je die technieken niet eigen zijn of niet over de juiste tools beschikken, dan kan het maar net zo zijn dat je geen juiste data krijgt, niet de beste zoekwoorden achterhaalt of misschien wel helemaal geen termen vindt. En omdat ik zeker weet dat jij heel benieuwd bent welke zoekwoorden onderzoek tools er allemaal te vinden zijn, heb ik de 15 beste gratis en betaalde programmaatjes voor je op een rijtje gezet. In willekeurige volgorde.
2 december 2019
pitchground review

Pitchground review: levenslange software deals met hoge kortingen?

Van kortingen houden we allemaal. Zeker als de kortingen kunnen oplopen tot wel 95%! En helemaal als je het product dan twee weken mag testen en het vervolgens zonder reden mag retourneren. Nou, als dat je interessant lijkt … dan moet je Pitchground eens proberen. Met Pitchground kan je software en tools aanschaffen met extreme kortingen. Pitchground is de grootste concurrent van dealtjessite AppSumo. Daar heb ik al eerder een review over geschreven. Hoog tijd om je ook alles te vertellen op Pitchground in deze review. Appsumo heb ik al eerder onder de loep gelegd, dus het is ook hoog tijd dat ik ook Pitchground review en je alles vertel over het platform!
2 december 2019
Handleiding klikken op mailadres meten

Handleiding: Klikken op e-mailadres meten als conversie in Google Analytics

Het meten van het succes van je website of webshop staat of valt met de conversies. Dat kan een verkoop zijn, het downloaden van een e-book, maar ook contact met je opnemen. En dat contact opnemen kan op een aantal manieren. Door bijvoorbeeld op het telefoonnummer binnen je website te klikken of door op het e-mailadres te klikken binnen je website. Dit blog gaat over die laatste, want ik ga je laten zien hoe je met behulp van Google Tag Manager en Google Analytics dit kan doen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *