Handleiding toevoegen google search console

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Search Console

Om het voor mijn klanten makkelijker te maken mij toe te voegen aan hun Google tools, vandaag een blog met in de spotlight: Google Search console.

Geen zorgen, als je geen klant bent (of wordt), dan is dat geen probleem.

Ook dan mag je deze informatie gerust tot je nemen, zodat je weet hoe je iemand kan toevoegen aan Search console.

En mocht je nog geen Search Console hebben, dan heb ik daar natuurlijk ook een blog over geschreven genaamd: Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen.

Hoe dan ook, laten we maar meteen ter zake komen…

Iemand toevoegen aan Google Search Console in 9 stappen

Stap 1: Ga naar de website van Google Search Console: https://search.google.com/search-console/about?hl=nl

Stap 2: Klik op de blauwe knop met daarin de tekst ‘Nu starten’.

Stap 3: Selecteer de juiste property (degene waarbij je iemand wilt toevoegen).

Let op: zorg dat je de juiste variant selecteert: http, https, www of non-www.

Search console property

Stap 4: Klik in de kolom links op ‘Instellingen’.

Stap 5: Klik op ‘Gebruikers en rechten’.

Property instellingen rechten

Stap 6: Klik rechtsboven op de blauw knop met ‘Gebruiker toevoegen’

Disclaimer: het kan zijn dat je deze knop niet ziet en dus dat je niemand kan toevoegen. Dit heeft er mee te maken dat je geen eigenaar bent van de desbetreffende property. Je zal in dit geval de eigenaar moeten vragen deze stappen te doorlopen.

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen.

Mocht je klant bij mij worden, dan is dat info@onlinemarketingagency.nl.

gebruiken toevoegen search console

Stap 8: Selecteer welke rechten je wilt toekennen.

Mij dien je altijd de rechten ‘Volledig’ te geven (anders kan ik mijn werk niet goed doen), maar geef deze rechten niet altijd zomaar aan iedereen!

Stap 9: Klik op toevoegen …

En het is gelukt!

Zo makkelijk is het toevoegen van iemand aan Search Console.

Toegang tot Analytics, Tag Manager of Google Mijn bedrijf

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

10 april 2020
Dé reden waarom je zomaar backlinks krijgt van startpagina’s

Dé reden waarom je zomaar backlinks krijgt van startpagina’s

In de SEO-tool die je gebruikt zie je er weer een staan: een nieuwe backlink vanaf een startpagina. Je hebt deze niet aangevraagd, je hebt geen links geruild en je vraagt je af waar dit vandaan komt. De reden waarom je deze zomaar krijgt is eigenlijk doodeenvoudig. En die leg ik je in dit artikel uit. Maar eerst even terug naar de basis.
7 april 2020
q1 2020 marktaandeel social media

Q1 2020: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De kou maakt inmiddels plaats voor de eerste warme dagen van het jaar. Knopjes aan de bomen waken langzaam uit hun winterslaap, de bloemetjes steken de kop op en dat betekent twee dingen: we gaan met z’n allen massaal onze tuin opknappen én het is tijd om te kijken hoe het staat met het marktaandeel social media in Nederland en Europa. Wat zijn de verhoudingen in het begin van 2020? En zien we voorzichtig al effecten van de coronacrisis en thuisquarantaine? Let’s find out!
3 april 2020
Google Mijn Bedrijf 8 belangrijkste functionaliteiten 2020

Google Mijn Bedrijf: 8 belangrijkste functionaliteiten op een rijtje [2020]

Google Mijn Bedrijf is een verschrikkelijk belangrijk onderdeel van lokale SEO. Je kan je contactgegevens hier tonen zodat mensen makkelijk contact met je kunnen opnemen, maar je bent hierdoor ook vindbaar in Google Maps. Het gebruik van Google Mijn Bedrijf kent alleen maar voordelen en is voor nagenoeg elke onderneming een must. En aangezien Google de Mijn Bedrijf functie veel aan het doorontwikkelen is, vind ik het tijd om de belangrijkste functionaliteiten anno 2020 voor je op een rijtje te zetten.
31 maart 2020
Kapotte links achterhalen

Kapotte links achterhalen: 3 handige manieren [Gratis]

Een kapotte interne of externe link is voor alle betrokken partijen vervelend. De bezoeker komt ergens uit waar hij niet uit wil komen, Google komt uit op een dood spoor en de pagina waar je naar linkt krijgt de waarde niet meer gestuurd. Oftewel, een kapotte link kent alleen maar verliezers. Maar wat is een kapotte link? Hoe achterhaal je ze en wat moet je er mee doen? Dat leg ik je uit!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]