Handleiding toevoegen google search console

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Search Console

Om het voor mijn klanten makkelijker te maken mij toe te voegen aan hun Google tools, vandaag een blog met in de spotlight: Google Search console.

Geen zorgen, als je geen klant bent (of wordt), dan is dat geen probleem.

Ook dan mag je deze informatie gerust tot je nemen, zodat je weet hoe je iemand kan toevoegen aan Search console.

En mocht je nog geen Search Console hebben, dan heb ik daar natuurlijk ook een blog over geschreven genaamd: Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen.

Hoe dan ook, laten we maar meteen ter zake komen…

Iemand toevoegen aan Google Search Console in 9 stappen

Stap 1: Ga naar de website van Google Search Console: https://search.google.com/search-console/about?hl=nl

Stap 2: Klik op de blauwe knop met daarin de tekst ‘Nu starten’.

Stap 3: Selecteer de juiste property (degene waarbij je iemand wilt toevoegen).

Let op: zorg dat je de juiste variant selecteert: http, https, www of non-www.

Search console property

Stap 4: Klik in de kolom links op ‘Instellingen’.

Stap 5: Klik op ‘Gebruikers en rechten’.

Property instellingen rechten

Stap 6: Klik rechtsboven op de blauw knop met ‘Gebruiker toevoegen’

Disclaimer: het kan zijn dat je deze knop niet ziet en dus dat je niemand kan toevoegen. Dit heeft er mee te maken dat je geen eigenaar bent van de desbetreffende property. Je zal in dit geval de eigenaar moeten vragen deze stappen te doorlopen.

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen.

Mocht je klant bij mij worden, dan is dat info@onlinemarketingagency.nl.

gebruiken toevoegen search console

Stap 8: Selecteer welke rechten je wilt toekennen.

Mij dien je altijd de rechten ‘Volledig’ te geven (anders kan ik mijn werk niet goed doen), maar geef deze rechten niet altijd zomaar aan iedereen!

Stap 9: Klik op toevoegen …

En het is gelukt!

Zo makkelijk is het toevoegen van iemand aan Search Console.

Toegang tot Analytics, Tag Manager of Google Mijn bedrijf

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]