Handleiding toevoegen google search console

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Search Console

Om het voor mijn klanten makkelijker te maken mij toe te voegen aan hun Google tools, vandaag een blog met in de spotlight: Google Search console.

Geen zorgen, als je geen klant bent (of wordt), dan is dat geen probleem.

Ook dan mag je deze informatie gerust tot je nemen, zodat je weet hoe je iemand kan toevoegen aan Search console.

En mocht je nog geen Search Console hebben, dan heb ik daar natuurlijk ook een blog over geschreven genaamd: Handleiding: Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen.

Hoe dan ook, laten we maar meteen ter zake komen…

Iemand toevoegen aan Google Search Console in 9 stappen

Stap 1: Ga naar de website van Google Search Console: https://search.google.com/search-console/about?hl=nl

Stap 2: Klik op de blauwe knop met daarin de tekst ‘Nu starten’.

Stap 3: Selecteer de juiste property (degene waarbij je iemand wilt toevoegen).

Let op: zorg dat je de juiste variant selecteert: http, https, www of non-www.

Search console property

Stap 4: Klik in de kolom links op ‘Instellingen’.

Stap 5: Klik op ‘Gebruikers en rechten’.

Property instellingen rechten

Stap 6: Klik rechtsboven op de blauw knop met ‘Gebruiker toevoegen’

Disclaimer: het kan zijn dat je deze knop niet ziet en dus dat je niemand kan toevoegen. Dit heeft er mee te maken dat je geen eigenaar bent van de desbetreffende property. Je zal in dit geval de eigenaar moeten vragen deze stappen te doorlopen.

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen.

Mocht je klant bij mij worden, dan is dat info@onlinemarketingagency.nl.

gebruiken toevoegen search console

Stap 8: Selecteer welke rechten je wilt toekennen.

Mij dien je altijd de rechten ‘Volledig’ te geven (anders kan ik mijn werk niet goed doen), maar geef deze rechten niet altijd zomaar aan iedereen!

Stap 9: Klik op toevoegen …

En het is gelukt!

Zo makkelijk is het toevoegen van iemand aan Search Console.

Toegang tot Analytics, Tag Manager of Google Mijn bedrijf

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

15 februari 2020
no cure no pay seo

7 redenen waarom je NOOIT voor No Cure No Pay SEO moet gaan

No cure no pay SEO komt voor mijn gevoel steeds vaker voorbij. Ik zie advertenties op LinkedIn en ook leads vragen vaker of dit mogelijk is. Ik ben van mening dat een écht goede SEO partij nooit no cure no pay SEO kan aanbieden en dat jij nooit in zee moet gaan met een partij die dit aan je probeert te verkopen. En waarom dat zo is? Nou, daarvoor geef ik je 8 redenen.
15 februari 2020
Handmatig Google zoekresultaten verwijderen

Handmatig Google zoekresultaten verwijderen: het kan weer!

Een pagina of URL van je website staat in Google, maar dat wil je helemaal niet. De pagina is verouderd of bevat misschien wel content die niemand nog mag vinden. Vroeger, met de oude Google Search Console, kon je handmatig een zoekresultaat in Google verwijderen. Tot voor kort had je die macht met de nieuwe Search Console over je eigen pagina’s of URL’s niet meer. Maar sinds twee weken is dat wel weer mogelijk. Dus vind ik het tijd voor een blog.
15 februari 2020
seo audit in 1 uur zelf doen

SEO audit in 1 uur: zo doe je dat zelf

Je wilt weten wat er binnen je site beter kan om meer omzet, klanten en bezoekers te behalen. Helaas heb je momenteel niet de middelen om een SEO partij in te huren, je vindt het leuk om het zelf te doen of je bent te eigenwijs om iemand je te laten helpen. Hoe je het ook wendt of keert: je wilt zelf aan de slag. En daar gaat dit artikel je bij helpen, want in 12 simpele stappen laat ik je zien hoe je zelf een SEO audit doet.
6 februari 2020
niet vergeten qr code

Wat je absoluut niet mag vergeten als je met QR codes werkt

De kans is groot dat je zelf nog nooit een QR code hebt gebruikt in je marketing. Dat is ook niet zo heel gek. Maar de kans is wel groot dat je er ooit een hebt gezien of zelf gebruikt. Toen je bijvoorbeeld bij de bushalte stond of op de achterkant van een pak rijst. Maar wat is een QR code eigenlijk? En hoe werkt dat nou precies? Daar ga ik je nu alles over vertellen. Inclusief hét ding wat bijna iedereen die wel werkt met een QR code erg vaak vergeet.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *