WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Wanneer mensen Googlen op je bedrijfsnaam wil je natuurlijk dat je in Google een eigen bedrijvenpagina hebt. (Groot blok aan de rechterkant van het scherm). Dit wordt een Google Mijn Bedrijf pagina genoemd. Wanneer je een Google Mijn Bedrijf pagina hebt ben je automatisch ook te vinden in Google Maps. Een eigen Google Mijn Bedrijf pagina zorgt voor meer bezoekers en meer exposure!

Wil je dat ik voor jou een Google Mijn Bedrijf pagina aanvraag? Neem dan contact met mij op! Wil je het zelf doen? Lees dan verder!

Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Stap 1: Controleren of er al een Google Mijn Bedrijf pagina van je organisatie bestaat

Voordat je een Google Mijn Bedrijf pagina aan wilt vragen adviseer ik jou om eerst te controleren of er niet al een Mijn Bedrijf pagina van jouw organisatie bestaat. Google kan deze automatisch hebben gegenereerd of een collega kan de pagina in het verleden al hebben aangevraagd.

Je kan dit controleren door in Google je bedrijfsnaam in te typen. Zie je aan de rechterkant een groot blok met jouw bedrijfsnaam? Dan bestaat de pagina al! Zie je dit niet, ga dan naar Google Maps en typ daar je bedrijfsnaam in. Sta je daar ook niet tussen? Dan bestaat er nog geen Google Mijn Bedrijf pagina van jouw bedrijf.

Stap 2: Het aanvragen van je eigen Google Mijn Bedrijf pagina

Er zijn meerder manieren om een eigen Google Mijn Bedrijf pagina aan te vragen. Ik ga je nu alleen de makkelijkste en snelste manieren laten zien.

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op ‘Nu starten’
  • Vul je bedrijfsnaam in en klik op ‘Volgende’
  • Vul al je bedrijfsgegevens juist in en klik op ‘Volgende’
  • Geef aan wat voor soort bedrijf je bent (Selecteer de juiste bedrijfscategorie) en klik weer op ‘Volgende’
  • (Optioneel)  Vul je telefoonnummer en je website in en klik op ‘Volgende’
  • Klik op ‘Doorgaan’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Je connectie met dit bedrijf verifiëren’
  • Klik op ‘Per post’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Kies een manier om te verifiëren’

Google Mijn Bedrijf verifiëren

Je Google Mijn Bedrijf pagina is aangevraagd! Maar hij is nog niet live te zien omdat hij nog niet geverifieerd is. Binnen 2 weken wordt er nu een brief gestuurd naar het adres dat je hebt ingevuld. In de brief staat een code, deze code heb je nodig bij het verifiëren.

Stap 3: Google Mijn Bedrijf pagina verifiëren

Om je pagina te verifiëren heb je de code nodig die in de brief staat die Google naar je adres heeft verstuurd. Waar en hoe je de code moet invullen ga ik je nu uitleggen:

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op rechtsboven op ‘Inloggen’
  • Klik op ‘Verificatiecode opgeven’ rechts naast de naam van je organisatie waar je de aanvraag voor hebt gedaan
  • Vul de code en en klik op ‘Verzenden’

Je Google Mijn Bedrijf Pagina is nu geverifieerd! Binnen enkele minuten is je pagina te zien in Google en binnen Google Maps. Vergeet niet om je Google Mijn Bedrijf pagina aan te vullen met foto’s, openingstijden en andere bedrijfsinformatie.

Is het niet gelukt om de aanvraag te doen of is het niet gelukt om je bedrijf te verifiëren? Neem dan contact met mij op!

Recente blogs

13 maart 2019
Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Ken je dat? Dat je op kerstavond de fiets op springt om in de kou nog snel een kerstcadeau te gaan halen en dat de winkel gesloten is terwijl er in Google toch echt stond dat de winkel de hele dag open was? Of dat je met eerste paasdag voor een gesloten deur staat bij de bakker, terwijl er hier ook in Google stond dat hij de hele dag open zo zijn? Flinke teleurstelling… Daar had de eigenaar wat aan kunnen doen. Namelijk: de aangepaste openingstijden toevoegen in Google Mijn Bedrijf. Ik leg je uit hoe je dat doet, waarom het belangrijk is en waar je allemaal op moet letten.
6 maart 2019
beste afmetingen afbeeldingen op social media 2019

De beste afmetingen van afbeeldingen en foto’s op social media in 2019

Social media speelt een belangrijke rol in de wereld van online marketing. Want het stelt je in staat om op een laagdrempelige manier te communiceren met je doelgroep. Er is alleen veel concurrentie op de tijdlijn van je doelgroep. Veel nieuwsberichten van vrienden of familie en andere organisaties die je doelgroep bestoken met content. Dus snap je dat je alles uit de kast moet halen om het ideale bericht te creëren. Eerder schreef ik al over de ideale lengte van die berichten en over het beste tijdstip om je post te publiceren. Maar daar hoort eigenlijk nog iets over de afbeeldingen bij. Specifieker, de social media formaten van afbeeldingen en foto’s in 2019. En wat die formaten precies zijn, ga ik je nu vertellen!
27 februari 2019
aandeel van zoekmachines in nederland

Het aandeel van zoekmachines in Nederland: vroeger, nu en in de toekomst

Even inbellen … Joehoe, ik ben online. Even naar Altavista, Lycos of Yahoo om iets op te zoeken over Seinfeld.. Of kan ik dat beter vinden via MSN? Ah, die goeie ouwe tijd. Maar wie kent die zoekmachines nog? Voor de één zijn ze een feest der herkenning, maar voor de ander hooguit een fronsende wenkbrauw. Omdat ze alleen Google kennen. Niet gek ook, als je bedenkt dat Google al decennialang de grootste, meest gebruikte zoekmachine in Nederland is. Maar dat is niet altijd zo geweest. En de vraag is ook maar of dat altijd zo zou blijven. Laten we eens kijken.
20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

1 Comment

  1. winkelwagenmuntje kopen schreef:

    Zeer interessant dank u!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *