Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Wanneer mensen Googlen op je bedrijfsnaam wil je natuurlijk dat je in Google een eigen bedrijvenpagina hebt. (Groot blok aan de rechterkant van het scherm). Dit wordt een Google Mijn Bedrijf pagina genoemd. Wanneer je een Google Mijn Bedrijf pagina hebt ben je automatisch ook te vinden in Google Maps. Een eigen Google Mijn Bedrijf pagina zorgt voor meer bezoekers en meer exposure!

Wil je dat ik voor jou een Google Mijn Bedrijf pagina aanvraag? Neem dan contact met mij op! Wil je het zelf doen? Lees dan verder!

Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Stap 1: Controleren of er al een Google Mijn Bedrijf pagina van je organisatie bestaat

Voordat je een Google Mijn Bedrijf pagina aan wilt vragen adviseer ik jou om eerst te controleren of er niet al een Mijn Bedrijf pagina van jouw organisatie bestaat. Google kan deze automatisch hebben gegenereerd of een collega kan de pagina in het verleden al hebben aangevraagd.

Je kan dit controleren door in Google je bedrijfsnaam in te typen. Zie je aan de rechterkant een groot blok met jouw bedrijfsnaam? Dan bestaat de pagina al! Zie je dit niet, ga dan naar Google Maps en typ daar je bedrijfsnaam in. Sta je daar ook niet tussen? Dan bestaat er nog geen Google Mijn Bedrijf pagina van jouw bedrijf.

Stap 2: Het aanvragen van je eigen Google Mijn Bedrijf pagina

Er zijn meerder manieren om een eigen Google Mijn Bedrijf pagina aan te vragen. Ik ga je nu alleen de makkelijkste en snelste manieren laten zien.

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op ‘Nu starten’
  • Vul je bedrijfsnaam in en klik op ‘Volgende’
  • Vul al je bedrijfsgegevens juist in en klik op ‘Volgende’
  • Geef aan wat voor soort bedrijf je bent (Selecteer de juiste bedrijfscategorie) en klik weer op ‘Volgende’
  • (Optioneel)  Vul je telefoonnummer en je website in en klik op ‘Volgende’
  • Klik op ‘Doorgaan’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Je connectie met dit bedrijf verifiëren’
  • Klik op ‘Per post’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Kies een manier om te verifiëren’

Google Mijn Bedrijf verifiëren

Je Google Mijn Bedrijf pagina is aangevraagd! Maar hij is nog niet live te zien omdat hij nog niet geverifieerd is. Binnen 2 weken wordt er nu een brief gestuurd naar het adres dat je hebt ingevuld. In de brief staat een code, deze code heb je nodig bij het verifiëren.

Stap 3: Google Mijn Bedrijf pagina verifiëren

Om je pagina te verifiëren heb je de code nodig die in de brief staat die Google naar je adres heeft verstuurd. Waar en hoe je de code moet invullen ga ik je nu uitleggen:

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op rechtsboven op ‘Inloggen’
  • Klik op ‘Verificatiecode opgeven’ rechts naast de naam van je organisatie waar je de aanvraag voor hebt gedaan
  • Vul de code en en klik op ‘Verzenden’

Je Google Mijn Bedrijf Pagina is nu geverifieerd! Binnen enkele minuten is je pagina te zien in Google en binnen Google Maps. Vergeet niet om je Google Mijn Bedrijf pagina aan te vullen met foto’s, openingstijden en andere bedrijfsinformatie.

Is het niet gelukt om de aanvraag te doen of is het niet gelukt om je bedrijf te verifiëren? Neem dan contact met mij op!

Recente blogs

21 mei 2019
Lokale SEO 5tips betere vindbaarheid

Lokale SEO: 5 Makkelijke tips voor meer lokale vindbaarheid

Veel ondernemingen hebben een fysieke locatie in een bepaalde stad of regio. Winkels, restaurants en kantoren waar (potentiële) klanten daadwerkelijk heen moeten, bijvoorbeeld. In real life. Maar ook schilders en loodgieters hebben een bepaald werkgebied. Het zijn dan ook vooral ZZP’ers en het MKB die zich focussen op een doelgroep uit dezelfde streek als waar het bedrijf gevestigd is. Logisch dat je dan ook online gevonden wilt worden door mensen uit die regio. En dat is precies wat je met lokale SEO kunt bereiken.
13 mei 2019
SEO getallen nieuw

Is SEO nieuw voor jou? Deze 10 belangrijke SEO-getallen moet je kennen!

SEO en Google kunnen overrompelend zijn. Je moet op zoveel dingen letten en met zoveel dingen rekening houden. Beginnen met SEO kan dan ook erg lastig zijn. Maar om het voor jou als beginnende SEO’er zo makkelijk mogelijk te maken, heb ik 10 belangrijke waardes en getallen die je zeker moet kennen. Let’s do this.
27 april 2019
kwfinder review

KWFinder Review: Officieel mijn favoriete zoekwoorden tool!

Sinds ik KWFinder heb gevonden, is de zoekwoordplanner voor mij van Google verleden tijd. Want wat is dat eigenlijk een beperkt programma. Altijd maar het opnieuw inloggen op Google Ads, de verschillende fouten en een maximaal aantal keywords … daar was ik wel klaar mee. Gelukkig hoort dat nu dus tot het verleden, want ik heb namelijk mijn nieuwe favoriete zoekwoorden tool ontdekt: KWFinder! Betaalbaar, makkelijk in gebruik en het geeft accurate cijfers! In dit artikel vertel ik je alles over deze tool en geef ik je er mijn mening over.
23 april 2019
orphan pages vinden en fixen

Orphan pages vinden en oplossen: een praktische handleiding

Als je ook maar een beetje met SEO bezig bent, weet je het: sommige pagina’s ranken niet of nauwelijks. Dat kan een heleboel redenen hebben. Dingen als een hoge concurrentie, onbenutte kansen op het gebied van on-page optimalisatie of te weinig linkbuilding, bijvoorbeeld. Maar soms ligt de oorzaak van het probleem recht voor je neus en wordt het desondanks vaker vergeten dan je zou denken: orphan pages.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

1 Comment

  1. winkelwagenmuntje kopen schreef:

    Zeer interessant dank u!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *