Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Wanneer mensen Googlen op je bedrijfsnaam wil je natuurlijk dat je in Google een eigen bedrijvenpagina hebt. (Groot blok aan de rechterkant van het scherm). Dit wordt een Google Mijn Bedrijf pagina genoemd. Wanneer je een Google Mijn Bedrijf pagina hebt ben je automatisch ook te vinden in Google Maps. Een eigen Google Mijn Bedrijf pagina zorgt voor meer bezoekers en meer exposure!

Wil je dat ik voor jou een Google Mijn Bedrijf pagina aanvraag? Neem dan contact met mij op! Wil je het zelf doen? Lees dan verder!

Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Stap 1: Controleren of er al een Google Mijn Bedrijf pagina van je organisatie bestaat

Voordat je een Google Mijn Bedrijf pagina aan wilt vragen adviseer ik jou om eerst te controleren of er niet al een Mijn Bedrijf pagina van jouw organisatie bestaat. Google kan deze automatisch hebben gegenereerd of een collega kan de pagina in het verleden al hebben aangevraagd.

Je kan dit controleren door in Google je bedrijfsnaam in te typen. Zie je aan de rechterkant een groot blok met jouw bedrijfsnaam? Dan bestaat de pagina al! Zie je dit niet, ga dan naar Google Maps en typ daar je bedrijfsnaam in. Sta je daar ook niet tussen? Dan bestaat er nog geen Google Mijn Bedrijf pagina van jouw bedrijf.

Stap 2: Het aanvragen van je eigen Google Mijn Bedrijf pagina

Er zijn meerder manieren om een eigen Google Mijn Bedrijf pagina aan te vragen. Ik ga je nu alleen de makkelijkste en snelste manieren laten zien.

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op ‘Nu starten’
  • Vul je bedrijfsnaam in en klik op ‘Volgende’
  • Vul al je bedrijfsgegevens juist in en klik op ‘Volgende’
  • Geef aan wat voor soort bedrijf je bent (Selecteer de juiste bedrijfscategorie) en klik weer op ‘Volgende’
  • (Optioneel)  Vul je telefoonnummer en je website in en klik op ‘Volgende’
  • Klik op ‘Doorgaan’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Je connectie met dit bedrijf verifiëren’
  • Klik op ‘Per post’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Kies een manier om te verifiëren’

Google Mijn Bedrijf verifiëren

Je Google Mijn Bedrijf pagina is aangevraagd! Maar hij is nog niet live te zien omdat hij nog niet geverifieerd is. Binnen 2 weken wordt er nu een brief gestuurd naar het adres dat je hebt ingevuld. In de brief staat een code, deze code heb je nodig bij het verifiëren.

Stap 3: Google Mijn Bedrijf pagina verifiëren

Om je pagina te verifiëren heb je de code nodig die in de brief staat die Google naar je adres heeft verstuurd. Waar en hoe je de code moet invullen ga ik je nu uitleggen:

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op rechtsboven op ‘Inloggen’
  • Klik op ‘Verificatiecode opgeven’ rechts naast de naam van je organisatie waar je de aanvraag voor hebt gedaan
  • Vul de code en en klik op ‘Verzenden’

Je Google Mijn Bedrijf Pagina is nu geverifieerd! Binnen enkele minuten is je pagina te zien in Google en binnen Google Maps. Vergeet niet om je Google Mijn Bedrijf pagina aan te vullen met foto’s, openingstijden en andere bedrijfsinformatie.

Is het niet gelukt om de aanvraag te doen of is het niet gelukt om je bedrijf te verifiëren? Neem dan contact met mij op!

Recente blogs

18 juli 2019
google site kit is live

Google Site Kit is live: beschikbaarheid, installatie & mogelijkheden

Eind 2018 schreef ik er al een artikel over: Wat is Google Site Kit en waarom ben ik er zo enthousiast over?! Google Site Kit is een plugin van Google die het leven van webmasters/marketeers veel makkelijker maakt, omdat het alle gegevens van Google Analytics, Search Console, Page Speed en AdSense bundelt. Sinds een paar weken is de bètaversie nu dan eindelijk live en dus heb ik de plugin geïnstalleerd op mijn website en ‘m volledig getest. Zodat ik je er alles over kan vertellen en je ‘m zelf niet hoeft te ontdekken.
10 juli 2019
TF-IDF Analyse

TF-IDF Analyse: Sleutelwoorden vinden voor SEO content

De TF-IDF analyse is al jaren een hot topic in SEO-land en toch hoor je er maar weinig over. Dat is best opmerkelijk, want er woedt al tijden een discussie tussen marketeers over het effect van het optimaliseren je teksten op basis van deze analyse. De één zweert erbij en de ander vindt het totaal nutteloos. Die tegenstrijdige berichten helpen jou (de SEO-doe-het-zelver) natuurlijk niet echt vooruit en dus is het tijd dat ik me hoogst persoonlijk in de discussie ga mengen. Ik vertel je graag waarom deze specifieke analyse belangrijk kan zijn voor je SEO kan zijn en hoe je ‘m uit kunt voeren.
8 juli 2019
SEO Powersuite review

SEO Powersuite Review 2019: Ervaringen met de alles-in-1 tool

Ik houd van SEO-software en daarom ook van SEO Powersuite. Aangezien het een hobby van mij is om SEO-tools te testen, te gebruiken en in te zetten, schrijf ik dus ook graag een eerlijke review over mijn ervaringen met SEO Powersuite. Dat scheelt jou een hoop tijd en moeite, want jij hoeft alleen dit artikel te lezen en hoeft niet zelf aan de slag met de tool om alles te ontdekken.
2 juli 2019
10 tools die beter zijn dan de Google Keyword planner

10 tools die beter zijn dan Google Keyword Planner [Gratis & betaald]

De Google Keyword Planner is nu, in 2019, verleden tijd voor veel marketeers. De beperkingen, irritaties en het tonen van onjuiste of onvolledige informatie kunnen echt niet meer. Ondertussen zijn er gelukkig ooktools zijn die wel verschrikkelijk goed en handig zijn in het tonen van zoekwoorden, content ideeën en volumes. Omdat ik zeker weet dat jij ook klaar bent met de Keyword Planner, en omdat je vast en zeker wilt weten welke tools er allemaal te vinden zijn, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan Google Keyword Planner (in willekeurige volgorde).

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

1 Comment

  1. winkelwagenmuntje kopen schreef:

    Zeer interessant dank u!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *