Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Wanneer mensen Googlen op je bedrijfsnaam wil je natuurlijk dat je in Google een eigen bedrijvenpagina hebt. (Groot blok aan de rechterkant van het scherm). Dit wordt een Google Mijn Bedrijf pagina genoemd. Wanneer je een Google Mijn Bedrijf pagina hebt ben je automatisch ook te vinden in Google Maps. Een eigen Google Mijn Bedrijf pagina zorgt voor meer bezoekers en meer exposure!

Wil je dat ik voor jou een Google Mijn Bedrijf pagina aanvraag? Neem dan contact met mij op! Wil je het zelf doen? Lees dan verder!

Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Stap 1: Controleren of er al een Google Mijn Bedrijf pagina van je organisatie bestaat

Voordat je een Google Mijn Bedrijf pagina aan wilt vragen adviseer ik jou om eerst te controleren of er niet al een Mijn Bedrijf pagina van jouw organisatie bestaat. Google kan deze automatisch hebben gegenereerd of een collega kan de pagina in het verleden al hebben aangevraagd.

Je kan dit controleren door in Google je bedrijfsnaam in te typen. Zie je aan de rechterkant een groot blok met jouw bedrijfsnaam? Dan bestaat de pagina al! Zie je dit niet, ga dan naar Google Maps en typ daar je bedrijfsnaam in. Sta je daar ook niet tussen? Dan bestaat er nog geen Google Mijn Bedrijf pagina van jouw bedrijf.

Stap 2: Het aanvragen van je eigen Google Mijn Bedrijf pagina

Er zijn meerder manieren om een eigen Google Mijn Bedrijf pagina aan te vragen. Ik ga je nu alleen de makkelijkste en snelste manieren laten zien.

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op ‘Nu starten’
  • Vul je bedrijfsnaam in en klik op ‘Volgende’
  • Vul al je bedrijfsgegevens juist in en klik op ‘Volgende’
  • Geef aan wat voor soort bedrijf je bent (Selecteer de juiste bedrijfscategorie) en klik weer op ‘Volgende’
  • (Optioneel)  Vul je telefoonnummer en je website in en klik op ‘Volgende’
  • Klik op ‘Doorgaan’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Je connectie met dit bedrijf verifiëren’
  • Klik op ‘Per post’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Kies een manier om te verifiëren’

Google Mijn Bedrijf verifiëren

Je Google Mijn Bedrijf pagina is aangevraagd! Maar hij is nog niet live te zien omdat hij nog niet geverifieerd is. Binnen 2 weken wordt er nu een brief gestuurd naar het adres dat je hebt ingevuld. In de brief staat een code, deze code heb je nodig bij het verifiëren.

Stap 3: Google Mijn Bedrijf pagina verifiëren

Om je pagina te verifiëren heb je de code nodig die in de brief staat die Google naar je adres heeft verstuurd. Waar en hoe je de code moet invullen ga ik je nu uitleggen:

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op rechtsboven op ‘Inloggen’
  • Klik op ‘Verificatiecode opgeven’ rechts naast de naam van je organisatie waar je de aanvraag voor hebt gedaan
  • Vul de code en en klik op ‘Verzenden’

Je Google Mijn Bedrijf Pagina is nu geverifieerd! Binnen enkele minuten is je pagina te zien in Google en binnen Google Maps. Vergeet niet om je Google Mijn Bedrijf pagina aan te vullen met foto’s, openingstijden en andere bedrijfsinformatie.

Is het niet gelukt om de aanvraag te doen of is het niet gelukt om je bedrijf te verifiëren? Neem dan contact met mij op!

Recente blogs

24 februari 2021
on page seo complete uitleg hoog socren google

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.
22 februari 2021
statistieken google analytics

De 3 belangrijkste statistieken van Google Analytics

Met Analytics maak je het gedrag van de bezoekers op je website inzichtelijk en dat is ontzettend handig bij het maken van keuzes. De belangrijkste statistieken zijn: bouncepercentage, pagina's per sessie en sessieduur. En waarom zijn deze statistieken het belangrijkst? Dat ga ik je nu uitleggen!
14 februari 2021
kennisbank opzetten

Kennisbank opzetten: alles wat je moet weten

14 februari 2021
overstappen sendinblue activecampaign

Waarom wij van Sendinblue overstappen naar ActiveCampaign

    Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

    1 Comment

    1. winkelwagenmuntje kopen schreef:

      Zeer interessant dank u!

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    [Inclusief kortingscode]
    [Inclusief kortingscode]