Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Wanneer mensen Googlen op je bedrijfsnaam wil je natuurlijk dat je in Google een eigen bedrijvenpagina hebt. (Groot blok aan de rechterkant van het scherm). Dit wordt een Google Mijn Bedrijf pagina genoemd. Wanneer je een Google Mijn Bedrijf pagina hebt ben je automatisch ook te vinden in Google Maps. Een eigen Google Mijn Bedrijf pagina zorgt voor meer bezoekers en meer exposure!

Wil je dat ik voor jou een Google Mijn Bedrijf pagina aanvraag? Neem dan contact met mij op! Wil je het zelf doen? Lees dan verder!

Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren

Stap 1: Controleren of er al een Google Mijn Bedrijf pagina van je organisatie bestaat

Voordat je een Google Mijn Bedrijf pagina aan wilt vragen adviseer ik jou om eerst te controleren of er niet al een Mijn Bedrijf pagina van jouw organisatie bestaat. Google kan deze automatisch hebben gegenereerd of een collega kan de pagina in het verleden al hebben aangevraagd.

Je kan dit controleren door in Google je bedrijfsnaam in te typen. Zie je aan de rechterkant een groot blok met jouw bedrijfsnaam? Dan bestaat de pagina al! Zie je dit niet, ga dan naar Google Maps en typ daar je bedrijfsnaam in. Sta je daar ook niet tussen? Dan bestaat er nog geen Google Mijn Bedrijf pagina van jouw bedrijf.

Stap 2: Het aanvragen van je eigen Google Mijn Bedrijf pagina

Er zijn meerder manieren om een eigen Google Mijn Bedrijf pagina aan te vragen. Ik ga je nu alleen de makkelijkste en snelste manieren laten zien.

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op ‘Nu starten’
  • Vul je bedrijfsnaam in en klik op ‘Volgende’
  • Vul al je bedrijfsgegevens juist in en klik op ‘Volgende’
  • Geef aan wat voor soort bedrijf je bent (Selecteer de juiste bedrijfscategorie) en klik weer op ‘Volgende’
  • (Optioneel)  Vul je telefoonnummer en je website in en klik op ‘Volgende’
  • Klik op ‘Doorgaan’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Je connectie met dit bedrijf verifiëren’
  • Klik op ‘Per post’ wanneer je een scherm ziet met als titel: ‘Kies een manier om te verifiëren’

Google Mijn Bedrijf verifiëren

Je Google Mijn Bedrijf pagina is aangevraagd! Maar hij is nog niet live te zien omdat hij nog niet geverifieerd is. Binnen 2 weken wordt er nu een brief gestuurd naar het adres dat je hebt ingevuld. In de brief staat een code, deze code heb je nodig bij het verifiëren.

Stap 3: Google Mijn Bedrijf pagina verifiëren

Om je pagina te verifiëren heb je de code nodig die in de brief staat die Google naar je adres heeft verstuurd. Waar en hoe je de code moet invullen ga ik je nu uitleggen:

  • Ga naar https://www.google.nl/intl/nl/business/ en klik op rechtsboven op ‘Inloggen’
  • Klik op ‘Verificatiecode opgeven’ rechts naast de naam van je organisatie waar je de aanvraag voor hebt gedaan
  • Vul de code en en klik op ‘Verzenden’

Je Google Mijn Bedrijf Pagina is nu geverifieerd! Binnen enkele minuten is je pagina te zien in Google en binnen Google Maps. Vergeet niet om je Google Mijn Bedrijf pagina aan te vullen met foto’s, openingstijden en andere bedrijfsinformatie.

Is het niet gelukt om de aanvraag te doen of is het niet gelukt om je bedrijf te verifiëren? Neem dan contact met mij op!

Recente blogs

26 juni 2020
Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics

Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics (Mollie, Adyen, Multisafepay, etc.)

Je ziet al je omzet in Google Analytics binnenkomen via referral en niet via organic search of paid search. Terwijl je zeker weet dat je juist daar de meeste omzet mee haalt. Je klikt op referral en ziet dat alle omzet toe wordt gekend aan betaalproviders. Hierdoor weet je niet precies welke inspanning wat oplevert. En dat moet dus opgelost worden. In dit artikel ga ik je daar alles over vertellen.
26 juni 2020
Afmelden voor browsermeldingen

Afmelden voor browsermeldingen: stappenplan per browser

Het kan expres zijn gegaan omdat je een website erg tof vindt of per ongeluk in alle enthousiasme: het accepteren van browsermeldingen. Hoe dan ook, nu wil je ervan af en weet je niet precies hoe dat moet. Om je op weg te helpen heb ik per browser een kort stappenplan geschreven waarmee je je snel kan afmelden voor deze meldingen.
23 juni 2020
Waarom een FAQ zo belangrijk is voor webshop

Waarom een FAQ zo belangrijk is voor je webshop [7 redenen]

Als je iets bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer het geleverd wordt en wat er gebeurt als je niet tevreden bent met het geleverde product? En je wilt toch ook weten hoe mensen met je gegevens omgaan? Dat wil jouw klant dus ook! Zelfs als je diensten levert. En daarom is het ontzettend belangrijk om een FAQ (ook wel veel gestelde vragen pagina) te hebben. Vandaag geef ik je 7 redenen waarom je die nu nog moet gaan opzetten.
18 juni 2020
e-book in 4 uur

Zo maak je in 4 uur tijd een e-book van 154 pagina’s [Stappenplan]

Een e-book maken van 154 pagina’s en 22.000+ woorden in 4 uur klinkt onwerkelijk, toch? Toch is het mij gelukt. En hoe dat is gelukt en wat ik daarvoor nodig had, leg ik je in dit artikel uit. Disclaimer: ik heb natuurlijk niet in 4 uur tijd alle pagina’s geschreven. De content in het e-book is gebaseerd op bestaande content.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

1 Comment

  1. winkelwagenmuntje kopen schreef:

    Zeer interessant dank u!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]