Handleiding toevoegen Google ads

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Ads (voorheen Adwords)

Om het voor mijn klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit artikel zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun Google Tools.

En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Google Ads (voorheen Google Adwords).

In 8 stappen iemand toevoegen aan je Google Ads account

Stap 1: Ga naar de website van Google Ads: https://ads.google.com/intl/nl_nl/home/.

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.

Stap 3: Selecteer (of log in met) het juiste Google account

Stap 4: Klik bovenaan de balk op ‘Tool en instellingen’ en vervolgens op ‘Toegang tot accounts’.

toegang to accounts Google Ads

Stap 5: Mocht je een domeinextensie willen toevoegen die nog niet eerder is toegevoegd aan je Google Ads account, dan moet je eerst de beveiligingsinstelling aanpassen.

Dit doe je door bovenaan op ‘beveiligingsinstellingen’ en vervolgens op ‘toegestane domeinen’ te klikken en daar een domein toe te voegen.

domein toevoegen google ads

Stap 6: Ga terug naar het tabblad ‘Gebruikers’ en klik op het blauwe plusje.

gebruiker toevoegen

Stap 7: Vul het e-mailadres in, selecteer de rol die je die persoon wilt geven en klik op ‘Uitnodiging verzenden’.

Voor de uitnodiging verzenden knop, moet je een stukje scrollen.

Maar let op (!!!): geef iemand alleen een rol die past bij wat die persoon moet gaan doen. Voeg niet iedereen zomaar toe als beheerder, want dat betekent dat ze ook jouw toegang tot het Google Ads account kunnen blokkeren.

Stap 8: De persoon die je hebt toegevoegd krijgt een mail van Google. Vervolgens moet hij of zij deze uitnodiging accepteren, dus daar moet je even op wachten.

toegang tot een nieuw google ads account

Toegang tot Analytics, Search Console, Tag Manager of Google Mijn Bedrijf

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

23 februari 2020
alternatieven MOZ

5 beste alternatieven voor MOZ [Met gratis trials]

MOZ is één van de meeste bekende SEO-tools op de markt. Ja, MOZ hoort bij de top, maar is zeker niet de beste. Dat zijn in mijn optiek namelijk SEMrush, Mangools en Ahrefs. Mocht je op zoek zijn naar een alternatief of een vervanger voor MOZ, dan mag je deze lijst niet missen. Naast de drie eerdere genoemde beste SEO-tools, heb ik ook nog andere alternatieven voor MOZ die het overwegen waard zijn.
23 februari 2020
Handleiding Zo voeg je iemand toe aan Hotjar

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Hotjar

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Hotjar
23 februari 2020
10 tools die beter zijn dan Google Page Speed

10 tools die beter zijn dan Google Page Speed [Gratis & betaald]

Google Page Speed is de afgelopen jaren flink veranderd en niet iedereen is daar zo positief over. De snelheid analyse software van Google lijkt alleen maar lastiger geworden en je moet er bijna een developer voor zijn om de data te kunnen te begrijpen. Inmiddels zijn er genoeg alternatieven op de markt die ook heel goed zijn in het analyseren van de snelheid en het geven van optimalisatietips. Omdat ik zeker weet dat jij ook niet veel wijzer wordt van Google Page Speed Insights en omdat je vast en zeker wilt weten wat er nog meer op de markt is, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan de Google Page Speed Insights.
15 februari 2020
no cure no pay seo

7 redenen waarom je NOOIT voor No Cure No Pay SEO moet gaan

No cure no pay SEO komt voor mijn gevoel steeds vaker voorbij. Ik zie advertenties op LinkedIn en ook leads vragen vaker of dit mogelijk is. Ik ben van mening dat een écht goede SEO partij nooit no cure no pay SEO kan aanbieden en dat jij nooit in zee moet gaan met een partij die dit aan je probeert te verkopen. En waarom dat zo is? Nou, daarvoor geef ik je 8 redenen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *