Handleiding toevoegen Google ads

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Google Ads (voorheen Adwords)

Om het voor mijn klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit artikel zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun Google Tools.

En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Google Ads (voorheen Google Adwords).

In 8 stappen iemand toevoegen aan je Google Ads account

Stap 1: Ga naar de website van Google Ads: https://ads.google.com/intl/nl_nl/home/.

Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.

Stap 3: Selecteer (of log in met) het juiste Google account

Stap 4: Klik bovenaan de balk op ‘Tool en instellingen’ en vervolgens op ‘Toegang tot accounts’.

toegang to accounts Google Ads

Stap 5: Mocht je een domeinextensie willen toevoegen die nog niet eerder is toegevoegd aan je Google Ads account, dan moet je eerst de beveiligingsinstelling aanpassen.

Dit doe je door bovenaan op ‘beveiligingsinstellingen’ en vervolgens op ‘toegestane domeinen’ te klikken en daar een domein toe te voegen.

domein toevoegen google ads

Stap 6: Ga terug naar het tabblad ‘Gebruikers’ en klik op het blauwe plusje.

gebruiker toevoegen

Stap 7: Vul het e-mailadres in, selecteer de rol die je die persoon wilt geven en klik op ‘Uitnodiging verzenden’.

Voor de uitnodiging verzenden knop, moet je een stukje scrollen.

Maar let op (!!!): geef iemand alleen een rol die past bij wat die persoon moet gaan doen. Voeg niet iedereen zomaar toe als beheerder, want dat betekent dat ze ook jouw toegang tot het Google Ads account kunnen blokkeren.

Stap 8: De persoon die je hebt toegevoegd krijgt een mail van Google. Vervolgens moet hij of zij deze uitnodiging accepteren, dus daar moet je even op wachten.

toegang tot een nieuw google ads account

Toegang tot Analytics, Search Console, Tag Manager of Google Mijn Bedrijf

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
28 juli 2020
Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.
20 juli 2020
5 online marketing events in Nederland voor ondernemers

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2020

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. … maar niet allemaal! Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]