WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
5 manieren om je b2b webshop omzet te boosten

Gastblog: 5 manieren om je B2B webshop omzet te boosten

Gastblog door: Karina Boer (H1.nl)

Je wilt natuurlijk het beste uit je webshop halen. Ook als je verkoopt aan zakelijke klanten via een B2B webshop. Maar hoe geef je je omzet een flinke boost? In deze blogpost vind je 5 manieren om dat te doen!

Search Engine Optimization

Om zoveel mogelijk klanten via Google naar je webshop te krijgen, is het slim om goed gebruik te maken van Search Engine Optimization (SEO). Want al zou je het in eerste instantie misschien niet denken, ook B2B inkopers oriënteren zich via het internet. Wel is dit proces langer en complexer dan in B2C e-commerce, waardoor je zichtbaarheid gedurende dit hele proces nog belangrijker is. Zo kun je je concurrentie voor blijven.

Online marktplaatsen

Door het verkopen via online marktplaatsen kun je in één klap een groot publiek bereiken. Deze mensen kennen de online marktplaats al en komen daar jouw producten tegen. Op deze manier kun je meer bekendheid creëren met je webshop. Bovendien raken klanten vertrouwd met jou als leverancier en zullen in het vervolg mogelijk bij jou bestellen. Dit komt je omzet natuurlijk ten goede.

Sales en e-commerce

Belangrijk is ook om e-commerce goed te integreren binnen je B2B organisatie en strategie. Vaak wordt gezegd dat B2B e-commerce en een traditioneel salesteam niet samen kunnen gaan, maar niets is minder waar. Je salesteam kan juist goed bijdragen aan het succes van je e-commerce en de omzet van je B2B webshop, door een actieve, strategische en adviserende rol te spelen in de verkoop.

Product content

Uitgebreide en up to date productinformatie draagt bij aan het succes van je B2B webshop. Het structureren en automatiseren van deze productinformatie is mogelijk met een PIM (Product Information Management) systeem. Een PIM systeem zorgt er bovendien voor dat de product content op ieder kanaal hetzelfde is. Aantrekkelijke product content onderscheidt je van de concurrent en geeft een professioneel signaal af bij je bezoekers.

Marketing automation

Vaak wordt er in B2B omgevingen gebruik gemaakt van outbound marketing, waarbij de doelgroep actief wordt benaderd. Met inbound marketing kun je ervoor zorgen dat de klant juist naar jou toe komt. Marketing automation is daar een goede tool voor, omdat je door het gebruik van data je doelgroep persoonlijk kunt benaderen. Zo haal je de echt relevante leads binnen, die wellicht bij kunnen dragen aan het boosten van je omzet.

Wil je meer weten over het boosten van je B2B webshop omzet? Neem dan / met ons op.

Recente blogs

19 oktober 2018
beter gevonden worden op amazon

Amazon Marketing: Beter gevonden worden op Amazon

Amazon is één van de grootste (misschien wel dé grootste) online retailer ter wereld. In Nederland was er nog relatief weinig te merken van de internetgigant, hoewel het bedrijf met de vertaling van de Duitse webwinkel en de introductie van de eerste Nederlandse Amazon Prime Day inmiddels langzaam de eerste stappen op onze markt zet. Een prima moment om eens te kijken naar jij bedrijven met een beetje Amazon marketing beter gevonden kunnen worden in het online warenhuis en een alvast een voorsprongetje kan nemen op de concurrentie.
19 oktober 2018
Stappenplan GA via GTM

Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager

Als je Google Analytics aan je website toevoegt, dan voeg je in feite een bepaald script aan je website toe. Een bepaald stukje code dat door bezoekers van je website (en Google!) wordt geladen. Hierbij geldt dat hoe meer scripts er gelezen moeten worden, hoe langzamer je website laadt. En hoe langzamer je website laadt, hoe slechter je scoort in Google. Om je website sneller te laten laden (en niet te zakken in Google’s zoekresultaten) ga ik je nu uitleggen hoe je Google Analytics kan installeren via Google Tag Manager.
11 oktober 2018
checklist zakken google

Checklist voor wanneer je zakt of verdwenen bent in Google

Het kan iedereen overkomen. Het is vrijdagmiddag en je bekijkt hoeveel bezoekers en conversies je die week met je website hebt gehaald. Dan blijkt dat het aantal ineens immens gezakt is ten opzichte van vorige weken. Vervolgens probeer je te achterhalen hoe hoog je in Google staat. En wat blijkt? Je bent bijna nergens meer te vinden in Google… Shit! Hoe kan dat? Daar gaan we achter komen. Deze checklist helpt je om te achterhalen wat de oorzaak achter de daling is geweest!
4 oktober 2018
Marktaandeel social media kanalen q3 2018

Marktaandeel social media kanalen Q3 2018

Het is nu echt herfst en dat houdt in dat we weer eens gaan kijken wat de zomer voor impact heeft gehad op de marktaandelen van de verschillende social media kanalen. Welk platform schiet als een kersverse paddestoel uit de grond? En welk kanaal kan zich op gaan maken voor een winterslaap? Laten we gaan kijken!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *