WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
5 manieren om je b2b webshop omzet te boosten

Gastblog: 5 manieren om je B2B webshop omzet te boosten

Gastblog door: Karina Boer (H1.nl)

Je wilt natuurlijk het beste uit je webshop halen. Ook als je verkoopt aan zakelijke klanten via een B2B webshop. Maar hoe geef je je omzet een flinke boost? In deze blogpost vind je 5 manieren om dat te doen!

Search Engine Optimization

Om zoveel mogelijk klanten via Google naar je webshop te krijgen, is het slim om goed gebruik te maken van Search Engine Optimization (SEO). Want al zou je het in eerste instantie misschien niet denken, ook B2B inkopers oriënteren zich via het internet. Wel is dit proces langer en complexer dan in B2C e-commerce, waardoor je zichtbaarheid gedurende dit hele proces nog belangrijker is. Zo kun je je concurrentie voor blijven.

Online marktplaatsen

Door het verkopen via online marktplaatsen kun je in één klap een groot publiek bereiken. Deze mensen kennen de online marktplaats al en komen daar jouw producten tegen. Op deze manier kun je meer bekendheid creëren met je webshop. Bovendien raken klanten vertrouwd met jou als leverancier en zullen in het vervolg mogelijk bij jou bestellen. Dit komt je omzet natuurlijk ten goede.

Sales en e-commerce

Belangrijk is ook om e-commerce goed te integreren binnen je B2B organisatie en strategie. Vaak wordt gezegd dat B2B e-commerce en een traditioneel salesteam niet samen kunnen gaan, maar niets is minder waar. Je salesteam kan juist goed bijdragen aan het succes van je e-commerce en de omzet van je B2B webshop, door een actieve, strategische en adviserende rol te spelen in de verkoop.

Product content

Uitgebreide en up to date productinformatie draagt bij aan het succes van je B2B webshop. Het structureren en automatiseren van deze productinformatie is mogelijk met een PIM (Product Information Management) systeem. Een PIM systeem zorgt er bovendien voor dat de product content op ieder kanaal hetzelfde is. Aantrekkelijke product content onderscheidt je van de concurrent en geeft een professioneel signaal af bij je bezoekers.

Marketing automation

Vaak wordt er in B2B omgevingen gebruik gemaakt van outbound marketing, waarbij de doelgroep actief wordt benaderd. Met inbound marketing kun je ervoor zorgen dat de klant juist naar jou toe komt. Marketing automation is daar een goede tool voor, omdat je door het gebruik van data je doelgroep persoonlijk kunt benaderen. Zo haal je de echt relevante leads binnen, die wellicht bij kunnen dragen aan het boosten van je omzet.

Wil je meer weten over het boosten van je B2B webshop omzet? Neem dan / met ons op.

Recente blogs

14 augustus 2018
handleiding search console aanmaken en website toevoegen

Handleiding: Google Search Google aanmaken en je website juist toevoegen

Google Search Console is een programma van Google waarmee je de aanwezigheid van je website in Google kan bekijken en bijhouden. Oftewel: je kan er precies zien wanneer er iets goed of fout gaat. Je kunt daar dan op anticiperen om te zorgen dat jouw website nog beter gevonden wordt en je concurrenten verslaat. En om die reden is de Search Console een cruciale tool die je moet gebruiken als je aan de slag gaat met jouw online aanwezigheid!
9 augustus 2018
5 manieren om je b2b webshop omzet te boosten

5 manieren om je B2B webshop omzet te boosten

Je wilt natuurlijk het beste uit je webshop halen. Ook als je verkoopt aan zakelijke klanten via een B2B webshop. Maar hoe geef je je omzet een flinke boost? In deze blogpost vind je 5 manieren om dat te doen! Namelijk: Search Engine Optimization, online marktplaatsen, sales en e-commerce, product content en marketing automation.
7 augustus 2018
Wat is een sitemap? Hoe indienen bij Google?

Wat is een sitemap en hoezo moet ik die indienen bij Google?

Een sitemap moet je zien als de plattegrond van je website waarmee je aan de zoekmachines (lees: Google) vertelt uit welke onderdelen je website bestaat. Deze onderdelen kunnen onder andere zijn: pagina’s, blogberichten, categorieën en auteurs. Maar waarom is een sitemap nodig en hoezo moet je deze indienen bij Google? Daar lees je hieronder alles over!
2 augustus 2018
webdesign en SEO. Hier moet je op letten!

Website laten maken: hier moet je op letten vanuit SEO oogpunt

Veel ondernemers vinden het lastig om een website te laten maken. Althans, om te bedenken waar die website aan moet voldoen. Van onderwerpen als kosten, functionaliteiten, systeem, inhoud, techniek en nog honderd andere facetten heb jij als ondernemer geen digitale kaas gegeten. Maar dat is helemaal niet erg. Want dit artikel bespreekt namelijk de punten waar je op moet letten als je vanuit SEO oogpunt een website wil laten maken. Een website die goed gevonden kan worden, dus.

Laat je e-mailadres achter en wij houden jou op de hoogte!

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *