5 manieren om je b2b webshop omzet te boosten

Gastblog: 5 manieren om je B2B webshop omzet te boosten

Gastblog door: Karina Boer (H1.nl)

Je wilt natuurlijk het beste uit je webshop halen. Ook als je verkoopt aan zakelijke klanten via een B2B webshop. Maar hoe geef je je omzet een flinke boost? In deze blogpost vind je 5 manieren om dat te doen!

Search Engine Optimization

Om zoveel mogelijk klanten via Google naar je webshop te krijgen, is het slim om goed gebruik te maken van Search Engine Optimization (SEO). Want al zou je het in eerste instantie misschien niet denken, ook B2B inkopers oriënteren zich via het internet. Wel is dit proces langer en complexer dan in B2C e-commerce, waardoor je zichtbaarheid gedurende dit hele proces nog belangrijker is. Zo kun je je concurrentie voor blijven.

Online marktplaatsen

Door het verkopen via online marktplaatsen kun je in één klap een groot publiek bereiken. Deze mensen kennen de online marktplaats al en komen daar jouw producten tegen. Op deze manier kun je meer bekendheid creëren met je webshop. Bovendien raken klanten vertrouwd met jou als leverancier en zullen in het vervolg mogelijk bij jou bestellen. Dit komt je omzet natuurlijk ten goede.

Sales en e-commerce

Belangrijk is ook om e-commerce goed te integreren binnen je B2B organisatie en strategie. Vaak wordt gezegd dat B2B e-commerce en een traditioneel salesteam niet samen kunnen gaan, maar niets is minder waar. Je salesteam kan juist goed bijdragen aan het succes van je e-commerce en de omzet van je B2B webshop, door een actieve, strategische en adviserende rol te spelen in de verkoop.

Product content

Uitgebreide en up to date productinformatie draagt bij aan het succes van je B2B webshop. Het structureren en automatiseren van deze productinformatie is mogelijk met een PIM (Product Information Management) systeem. Een PIM systeem zorgt er bovendien voor dat de product content op ieder kanaal hetzelfde is. Aantrekkelijke product content onderscheidt je van de concurrent en geeft een professioneel signaal af bij je bezoekers.

Marketing automation

Vaak wordt er in B2B omgevingen gebruik gemaakt van outbound marketing, waarbij de doelgroep actief wordt benaderd. Met inbound marketing kun je ervoor zorgen dat de klant juist naar jou toe komt. Marketing automation is daar een goede tool voor, omdat je door het gebruik van data je doelgroep persoonlijk kunt benaderen. Zo haal je de echt relevante leads binnen, die wellicht bij kunnen dragen aan het boosten van je omzet.

Wil je meer weten over het boosten van je B2B webshop omzet? Neem dan / met ons op.

Recente blogs

12 december 2019
Also Asked- een veelbelovende tool op het gebied van content

Also Asked: een veelbelovende tool op het gebied van content

De kans is groot dat, wanneer je met het creëren van content bezig bent, je Answer The Public wel kent. Klopt dat? Als je antwoord ‘Ja, dat vind ik een fijne tool’ is, dan moet je Also Asked ook absoluut kennen. Is het antwoord ‘Nee, wat is dat?’, dan moet je overigens ook zeker eens kennismaken met deze tool! Waarom dat zo is, wat Also Asked is en hoe je de tool gebruikt vertel ik je hieronder.
9 december 2019
15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

15 beste zoekwoorden onderzoek tools [Gratis + betaald]

Het doen van een zoekwoorden onderzoek staat of valt met de technieken en de tools die je gebruikt. Mocht je die technieken niet eigen zijn of niet over de juiste tools beschikken, dan kan het maar net zo zijn dat je geen juiste data krijgt, niet de beste zoekwoorden achterhaalt of misschien wel helemaal geen termen vindt. En omdat ik zeker weet dat jij heel benieuwd bent welke zoekwoorden onderzoek tools er allemaal te vinden zijn, heb ik de 15 beste gratis en betaalde programmaatjes voor je op een rijtje gezet. In willekeurige volgorde.
2 december 2019
pitchground review

Pitchground review: levenslange software deals met hoge kortingen?

Van kortingen houden we allemaal. Zeker als de kortingen kunnen oplopen tot wel 95%! En helemaal als je het product dan twee weken mag testen en het vervolgens zonder reden mag retourneren. Nou, als dat je interessant lijkt … dan moet je Pitchground eens proberen. Met Pitchground kan je software en tools aanschaffen met extreme kortingen. Pitchground is de grootste concurrent van dealtjessite AppSumo. Daar heb ik al eerder een review over geschreven. Hoog tijd om je ook alles te vertellen op Pitchground in deze review. Appsumo heb ik al eerder onder de loep gelegd, dus het is ook hoog tijd dat ik ook Pitchground review en je alles vertel over het platform!
2 december 2019
Handleiding klikken op mailadres meten

Handleiding: Klikken op e-mailadres meten als conversie in Google Analytics

Het meten van het succes van je website of webshop staat of valt met de conversies. Dat kan een verkoop zijn, het downloaden van een e-book, maar ook contact met je opnemen. En dat contact opnemen kan op een aantal manieren. Door bijvoorbeeld op het telefoonnummer binnen je website te klikken of door op het e-mailadres te klikken binnen je website. Dit blog gaat over die laatste, want ik ga je laten zien hoe je met behulp van Google Tag Manager en Google Analytics dit kan doen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *