5 manieren om je B2B webshop omzet te boosten

Geplaatst op 9 augustus 2018 door Daniël Kuipers

Je wilt natuurlijk het beste uit je webshop halen. Ook als je verkoopt aan zakelijke klanten via een B2B webshop. Maar hoe geef je je omzet een flinke boost? In deze blogpost vind je 5 manieren om dat te doen!

Search Engine Optimization

Om zoveel mogelijk klanten via Google naar je webshop te krijgen, is het slim om goed gebruik te maken van Search Engine Optimization (SEO). Want al zou je het in eerste instantie misschien niet denken, ook B2B inkopers oriënteren zich via het internet. Wel is dit proces langer en complexer dan in B2C e-commerce, waardoor je zichtbaarheid gedurende dit hele proces nog belangrijker is. Zo kun je je concurrentie voor blijven.

Online marktplaatsen

Door het verkopen via online marktplaatsen kun je in één klap een groot publiek bereiken. Deze mensen kennen de online marktplaats al en komen daar jouw producten tegen. Op deze manier kun je meer bekendheid creëren met je webshop. Bovendien raken klanten vertrouwd met jou als leverancier en zullen in het vervolg mogelijk bij jou bestellen. Dit komt je omzet natuurlijk ten goede.

Sales en e-commerce

Belangrijk is ook om e-commerce goed te integreren binnen je B2B organisatie en strategie. Vaak wordt gezegd dat B2B e-commerce en een traditioneel salesteam niet samen kunnen gaan, maar niets is minder waar. Je salesteam kan juist goed bijdragen aan het succes van je e-commerce en de omzet van je B2B webshop, door een actieve, strategische en adviserende rol te spelen in de verkoop.

Product content

Uitgebreide en up to date productinformatie draagt bij aan het succes van je B2B webshop. Het structureren en automatiseren van deze productinformatie is mogelijk met een PIM (Product Information Management) systeem. Een PIM systeem zorgt er bovendien voor dat de product content op ieder kanaal hetzelfde is. Aantrekkelijke product content onderscheidt je van de concurrent en geeft een professioneel signaal af bij je bezoekers.

Marketing automation

Vaak wordt er in B2B omgevingen gebruik gemaakt van outbound marketing, waarbij de doelgroep actief wordt benaderd. Met inbound marketing kun je ervoor zorgen dat de klant juist naar jou toe komt. Marketing automation is daar een goede tool voor, omdat je door het gebruik van data je doelgroep persoonlijk kunt benaderen. Zo haal je de echt relevante leads binnen, die wellicht bij kunnen dragen aan het boosten van je omzet.

Wil je meer weten over het boosten van je B2B webshop omzet? Neem dan contact met ons op.

Geschreven door: Daniël Kuipers Daniël is oprichter van Online Marketing Agency. Hij speurt het internet continu af naar de nieuwste snufjes en tactieken en blogt erover in begrijpelijke taal. Nou ja, soms dan.
ebook

Download gratis E-books!

Ga naar de E-books

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde blogs

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2021 - Online Marketing Agency

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]