5 manieren om je b2b webshop omzet te boosten

Gastblog: 5 manieren om je B2B webshop omzet te boosten

Gastblog door: Karina Boer (H1.nl)

Je wilt natuurlijk het beste uit je webshop halen. Ook als je verkoopt aan zakelijke klanten via een B2B webshop. Maar hoe geef je je omzet een flinke boost? In deze blogpost vind je 5 manieren om dat te doen!

Search Engine Optimization

Om zoveel mogelijk klanten via Google naar je webshop te krijgen, is het slim om goed gebruik te maken van Search Engine Optimization (SEO). Want al zou je het in eerste instantie misschien niet denken, ook B2B inkopers oriënteren zich via het internet. Wel is dit proces langer en complexer dan in B2C e-commerce, waardoor je zichtbaarheid gedurende dit hele proces nog belangrijker is. Zo kun je je concurrentie voor blijven.

Online marktplaatsen

Door het verkopen via online marktplaatsen kun je in één klap een groot publiek bereiken. Deze mensen kennen de online marktplaats al en komen daar jouw producten tegen. Op deze manier kun je meer bekendheid creëren met je webshop. Bovendien raken klanten vertrouwd met jou als leverancier en zullen in het vervolg mogelijk bij jou bestellen. Dit komt je omzet natuurlijk ten goede.

Sales en e-commerce

Belangrijk is ook om e-commerce goed te integreren binnen je B2B organisatie en strategie. Vaak wordt gezegd dat B2B e-commerce en een traditioneel salesteam niet samen kunnen gaan, maar niets is minder waar. Je salesteam kan juist goed bijdragen aan het succes van je e-commerce en de omzet van je B2B webshop, door een actieve, strategische en adviserende rol te spelen in de verkoop.

Product content

Uitgebreide en up to date productinformatie draagt bij aan het succes van je B2B webshop. Het structureren en automatiseren van deze productinformatie is mogelijk met een PIM (Product Information Management) systeem. Een PIM systeem zorgt er bovendien voor dat de product content op ieder kanaal hetzelfde is. Aantrekkelijke product content onderscheidt je van de concurrent en geeft een professioneel signaal af bij je bezoekers.

Marketing automation

Vaak wordt er in B2B omgevingen gebruik gemaakt van outbound marketing, waarbij de doelgroep actief wordt benaderd. Met inbound marketing kun je ervoor zorgen dat de klant juist naar jou toe komt. Marketing automation is daar een goede tool voor, omdat je door het gebruik van data je doelgroep persoonlijk kunt benaderen. Zo haal je de echt relevante leads binnen, die wellicht bij kunnen dragen aan het boosten van je omzet.

Wil je meer weten over het boosten van je B2B webshop omzet? Neem dan / met ons op.

Recente blogs

15 februari 2020
no cure no pay seo

7 redenen waarom je NOOIT voor No Cure No Pay SEO moet gaan

No cure no pay SEO komt voor mijn gevoel steeds vaker voorbij. Ik zie advertenties op LinkedIn en ook leads vragen vaker of dit mogelijk is. Ik ben van mening dat een écht goede SEO partij nooit no cure no pay SEO kan aanbieden en dat jij nooit in zee moet gaan met een partij die dit aan je probeert te verkopen. En waarom dat zo is? Nou, daarvoor geef ik je 8 redenen.
15 februari 2020
Handmatig Google zoekresultaten verwijderen

Handmatig Google zoekresultaten verwijderen: het kan weer!

Een pagina of URL van je website staat in Google, maar dat wil je helemaal niet. De pagina is verouderd of bevat misschien wel content die niemand nog mag vinden. Vroeger, met de oude Google Search Console, kon je handmatig een zoekresultaat in Google verwijderen. Tot voor kort had je die macht met de nieuwe Search Console over je eigen pagina’s of URL’s niet meer. Maar sinds twee weken is dat wel weer mogelijk. Dus vind ik het tijd voor een blog.
15 februari 2020
seo audit in 1 uur zelf doen

SEO audit in 1 uur: zo doe je dat zelf

Je wilt weten wat er binnen je site beter kan om meer omzet, klanten en bezoekers te behalen. Helaas heb je momenteel niet de middelen om een SEO partij in te huren, je vindt het leuk om het zelf te doen of je bent te eigenwijs om iemand je te laten helpen. Hoe je het ook wendt of keert: je wilt zelf aan de slag. En daar gaat dit artikel je bij helpen, want in 12 simpele stappen laat ik je zien hoe je zelf een SEO audit doet.
6 februari 2020
niet vergeten qr code

Wat je absoluut niet mag vergeten als je met QR codes werkt

De kans is groot dat je zelf nog nooit een QR code hebt gebruikt in je marketing. Dat is ook niet zo heel gek. Maar de kans is wel groot dat je er ooit een hebt gezien of zelf gebruikt. Toen je bijvoorbeeld bij de bushalte stond of op de achterkant van een pak rijst. Maar wat is een QR code eigenlijk? En hoe werkt dat nou precies? Daar ga ik je nu alles over vertellen. Inclusief hét ding wat bijna iedereen die wel werkt met een QR code erg vaak vergeet.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *