seo scout suggest tool

SEO Scout Suggest: Ontdek nu nog meer nieuwe keywords

We hebben er weer één: een tool die je kan gebruiken voor een extra uitgebreide zoekwoordanalyse.

Na AnswerThePublic, AlsoAsked, de zoekwoordentool van Malleo en de Entity Explorer, is de beurt aan de Keyword Suggestion Tool van SEO Scout.

Wie of wat is de SEO Scout?

Ik leerde SEO Scout een maand of 2 geleden kennen door een concullega. Die plaatste er in de grootste SEO Facebookgroep van de Benelux een bericht over.

En natuurlijk, de tooltjesgek die ik ben, dook ik er meteen op.

SEO Scout is eigenlijk net als Mangools of SEMrush een SEO tool. Binnen SEO Scout heb je de volgende functionaliteiten:

  • Tool die on page SEO elementen automatisch aanpast om de CTR zo hoog mogelijk te krijgen
  • 3 soorten zoekwoordenanalyse tools
  • Een rank tracker
  • Een tool die zoekwoordkansen kan achterhalen
  • Een tool waarmee je de best scorende zoekwoorden van een website kan achterhalen
  • En een keyword cannibalization tool.

Naast dat alles heeft SEO Scout ook nog de ‘Scout Suggest’. Een gratis zoekwoordenanalyse tool waar dit artikel verder over gaat.

SEO Scout Suggest

Meer over de gratis zoekwoorden tool van SEO Scout: de Scout Suggest

De SEO Scout Suggest tool is dus een gratis programma dat je kan inzetten bij het achterhalen van zoekwoorden. En ja, achterhalen … niet bepalen!

Je krijgt namelijk geen volumes te zien of bijvoorbeeld een moeilijkheidsgraad zoals bij KWFinder of Ubersuggest.

Het is dus absoluut geen vervanger van je favoriete tools, maar wel een mooie aanvulling op de rest.

Om je verder een beeld te geven wat je allemaal kan met de Scout Suggest, leg ik je aan de hand van een aantal afbeeldingen alles uitl.

Keyword suggestion tool SEO scout

Zoals je kan zien heb ik het zoekwoord ‘loodgieter arnhem’ ingevuld. Vervolgens kan je naast een taal ook een land uitkiezen.

Daaronder heb je verschillende soorten suggesties. Denk aan:

  • Volledige zinnen
  • Vragen
  • Vergelijkingen
  • Onderzoek
  • Van A tot Z
  • En meer!

De verschillende suggesties kan je aan- en uitvinken om meer of minder soorten zoekwoorden of combinaties van zoekwoorden te achterhalen.

Het laatste belangrijke onderdeel van de SEO Scout Suggest tool zijn de tabjes: categories, groups en tekst list.

Binnen het kopje categories worden de verschillende zoekwoorden gegroepeerd. Bijvoorbeeld op alfabetische volgorde, vergelijkingen of vragen.

Bij groups heb je de mogelijkheid om een CSV bestand te downloaden met daarin alle woorden en bij tekst list krijg je een simpele lijst die je vervolgens in KWFinder kan zetten om de volumes en de moeilijkheidsgraad te bepalen.

De text list functie is vergelijkbaar met de Keyword Sheeter en ziet er als volgt uit.

text list seo scout

Hoe werkt de Scout Suggest?

Ook al heb je nul ervaring met online marketing of SEO, dan is de SEO Scout Suggest alsnog makkelijk te gebruiken. Je doet dit als volgt:

Stap 1: klik op de volgende link om naar de website van SEO Scout te gaan: https://seoscout.com/suggest.

Stap 2: vul bij ‘Enter your keyword..’ het zoekwoord in.

Stap 3: selecteer bij de taalfunctie de taal waarin je de zoekwoorden wil achterhalen (deze staat standaard op ‘English’).

Stap 4: kies bij de landenfunctie het land waarin je de zoekwoorden wil achterhalen (deze staat standaard op ‘United States’).

Stap 5: klik op ‘Go’ en laat de tool zijn werk doen!

hoe werkt seo scout

Voor- en nadelen van de Scout Suggest + alternatieven

Het grote voordeel van de SEO Scout Suggest is dat deze volledig gratis te gebruiken is, snel en gemakkelijk werkt en daarmee uitstekend toe te voegen is aan je zoekwoordenonderzoek.

Het nadeel is dat de tool niks nieuws te bieden heeft als we kijken naar de al bestaande concurrenten. Daarbij vind ik zelf dat SEO Scout in de Nederlandse taal vaak minder zoekwoorden en input biedt dan de alternatieven.

Dat is echt een minpunt, want het gros van mijn klanten zitten in Nederland…

De concurrenten van de SEO Scout Suggest noemde ik al in de introductie, maar ik zet ze graag nog een keer voor je op een rijtje. Dan kan je zelf testen welke tool jij het prettigst vindt:

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]