Zoekwoord Autocomplete Tool Malleo

Zoekwoord Autocomplete Tool van Malleo: die moet je kennen

Een goede vriend van mij, die overigens ook online marketeer is, stuurde vorige week de Zoekwoorden Autocomplete Tool van Malleo door. Mijn eerste reactie was ‘Nice, daar moet ik snel een blog aan wijden’.

De tool kan je namelijk perfect inzetten voor je SEO strategie, tijdens het doen van een zoekwoordanalyse en ter inspiratie van je Google Ads zoekwoorden.

Oftewel, dit is weer echt zo’n tool die perfect bij mij past en waar ik dan ook wat over wil schrijven. Dus bij deze :).

Wie of wat is Malleo?

Toen ik de tool voor het eerst had gebruikt, was ik ook meteen geïnteresseerd wie dit handige ding heeft opgezet. Ik ging meteen even googelen. Zit er een softwarebedrijf achter? Is dit een leadgenerator van iemand? Of is dit een hobby project?

Na een minuutje zoeken kwam ik erachter. Het is een concullega (een freelance online marketeer), die de tool heeft opgezet.

Fijn dat mensen de tijd nemen om dit soort handige tools op te zetten. En aangezien ik niet heb gedoneerd voor de tool, geef ik Jarno (de bedenker van de tool) graag een backlink naar zijn website. Daar heeft hij dan alsnog wat aan!

Zo krijg je toegang tot de Zoekwoord Autocomplete Tool

Het verkrijgen van toegang is heel gemakkelijk en volledig gratis. De eerste stap die je moet zetten is klikken op het volgende Google Spreadsheet document.

Zoekwoord Autocomplete Spreadsheet document

Dan opent er een nieuw tabblad in je browser waar je de tool ziet. Klik vervolgens linksboven op ‘Bestand’ en vervolgens op ‘Kopie maken’.

Er wordt dat een kopie gemaakt in je eigen Google Drive waarmee jij vervolgens aan de slag kan gaan.

Zoekwoord autocomplete tool

Zo gebruik je toegang tot de Zoekwoord Autocomplete Tool

Het gebruiken van de Zoekwoord Autocomplete Tool is net zo gemakkelijk als het verkrijgen van toegang. Voordat je gaat beginnen, is het belangrijk dat je weet dat er vier tabbladen zijn:

  • Zoekwoord top 10 + longtails
  • Zoekwoord met extra woord
  • Toevoegen aan AdWords
  • Extra toevoegen aan AdWords

Elke tabblad laat andere zoekwoorden zien, maar de naam van het tabblad verklapt eigenlijk al wat je te zien krijgt of wat je moet.

Als je vervolgens de tool wilt gebruiken, moet je twee dingen doen:

  • Zoekwoord toevoegen
  • Taal instellen op de taal die van belang is.

Het zoekwoord kan je aanpassen in cel C2 en de taal kan je aanpassen in cel C3.

Zoekwoord en taal instellen

En nu ik weet hoe ik de tool gebruik, wat moet ik dan doen?

Dit is onafhankelijk van of je wilt scoren in de organische zoekresultaten (SEO) of in de betaalde zoekresultaten (SEA). Je krijgt namelijk ook een hoop zoekwoorden waar je niks mee kan, waar geen volume op zit of die niet relevant zijn.

Aan jou dus eerst de taak om die selectie te maken. Mocht je vervolgens teksten willen schrijven om beter gevonden te worden in Google (SEO), dan zou ik de woorden door een zoekwoordanalyse tool als KWFinder halen.

Dan weet je precies of er überhaupt op die termen wordt gezocht, hoe vaak er dan op geozcht wordt en hoe hevig de concurrentie is.

Wil je aan de slag met SEA? Importeer dan de zoekwoorden in je Google Ads account, monitor je campagnes goed en stuur bij als dat nodig is.

Recente blogs

7 april 2020
q1 2020 marktaandeel social media

Q1 2020: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De kou maakt inmiddels plaats voor de eerste warme dagen van het jaar. Knopjes aan de bomen waken langzaam uit hun winterslaap, de bloemetjes steken de kop op en dat betekent twee dingen: we gaan met z’n allen massaal onze tuin opknappen én het is tijd om te kijken hoe het staat met het marktaandeel social media in Nederland en Europa. Wat zijn de verhoudingen in het begin van 2020? En zien we voorzichtig al effecten van de coronacrisis en thuisquarantaine? Let’s find out!
3 april 2020
Google Mijn Bedrijf 8 belangrijkste functionaliteiten 2020

Google Mijn Bedrijf: 8 belangrijkste functionaliteiten op een rijtje [2020]

Google Mijn Bedrijf is een verschrikkelijk belangrijk onderdeel van lokale SEO. Je kan je contactgegevens hier tonen zodat mensen makkelijk contact met je kunnen opnemen, maar je bent hierdoor ook vindbaar in Google Maps. Het gebruik van Google Mijn Bedrijf kent alleen maar voordelen en is voor nagenoeg elke onderneming een must. En aangezien Google de Mijn Bedrijf functie veel aan het doorontwikkelen is, vind ik het tijd om de belangrijkste functionaliteiten anno 2020 voor je op een rijtje te zetten.
31 maart 2020
Kapotte links achterhalen

Kapotte links achterhalen: 3 handige manieren [Gratis]

Een kapotte interne of externe link is voor alle betrokken partijen vervelend. De bezoeker komt ergens uit waar hij niet uit wil komen, Google komt uit op een dood spoor en de pagina waar je naar linkt krijgt de waarde niet meer gestuurd. Oftewel, een kapotte link kent alleen maar verliezers. Maar wat is een kapotte link? Hoe achterhaal je ze en wat moet je er mee doen? Dat leg ik je uit!
26 maart 2020
Het geheim achter social media engagement Pods

Het geheim achter social media engagement Pods [LinkedIn, Instagram & Facebook]

Om de algoritmes van Facebook, Instagram, LinkedIn en andere social media kanalen om tuin te leiden, zijn social media Pods de laatste jaren steeds meer in opkomst. Het doel? Proberen de algoritmes te slim af te zijn, zodat posts en berichten meer likes, weergaves en reacties gaan krijgen. Nu vraag jij je af: ‘Wat is een social media Pod’? en ‘Is dit interessant voor mij?’. Of misschien heb je wel een aantal andere vragen. Vandaag doe ik m’n best om zoveel mogelijk van die vragen te beantwoorden.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]