Zoekwoord Autocomplete Tool Malleo

Zoekwoord Autocomplete Tool van Malleo: die moet je kennen

Een goede vriend van mij, die overigens ook online marketeer is, stuurde vorige week de Zoekwoorden Autocomplete Tool van Malleo door. Mijn eerste reactie was ‘Nice, daar moet ik snel een blog aan wijden’.

De tool kan je namelijk perfect inzetten voor je SEO strategie, tijdens het doen van een zoekwoordanalyse en ter inspiratie van je Google Ads zoekwoorden.

Oftewel, dit is weer echt zo’n tool die perfect bij mij past en waar ik dan ook wat over wil schrijven. Dus bij deze :).

Wie of wat is Malleo?

Toen ik de tool voor het eerst had gebruikt, was ik ook meteen geïnteresseerd wie dit handige ding heeft opgezet. Ik ging meteen even googelen. Zit er een softwarebedrijf achter? Is dit een leadgenerator van iemand? Of is dit een hobby project?

Na een minuutje zoeken kwam ik erachter. Het is een concullega (een freelance online marketeer), die de tool heeft opgezet.

Fijn dat mensen de tijd nemen om dit soort handige tools op te zetten. En aangezien ik niet heb gedoneerd voor de tool, geef ik Jarno (de bedenker van de tool) graag een backlink naar zijn website. Daar heeft hij dan alsnog wat aan!

Zo krijg je toegang tot de Zoekwoord Autocomplete Tool

Het verkrijgen van toegang is heel gemakkelijk en volledig gratis. De eerste stap die je moet zetten is klikken op het volgende Google Spreadsheet document.

Zoekwoord Autocomplete Spreadsheet document

Dan opent er een nieuw tabblad in je browser waar je de tool ziet. Klik vervolgens linksboven op ‘Bestand’ en vervolgens op ‘Kopie maken’.

Er wordt dat een kopie gemaakt in je eigen Google Drive waarmee jij vervolgens aan de slag kan gaan.

Zoekwoord autocomplete tool

Zo gebruik je toegang tot de Zoekwoord Autocomplete Tool

Het gebruiken van de Zoekwoord Autocomplete Tool is net zo gemakkelijk als het verkrijgen van toegang. Voordat je gaat beginnen, is het belangrijk dat je weet dat er vier tabbladen zijn:

  • Zoekwoord top 10 + longtails
  • Zoekwoord met extra woord
  • Toevoegen aan AdWords
  • Extra toevoegen aan AdWords

Elke tabblad laat andere zoekwoorden zien, maar de naam van het tabblad verklapt eigenlijk al wat je te zien krijgt of wat je moet.

Als je vervolgens de tool wilt gebruiken, moet je twee dingen doen:

  • Zoekwoord toevoegen
  • Taal instellen op de taal die van belang is.

Het zoekwoord kan je aanpassen in cel C2 en de taal kan je aanpassen in cel C3.

Zoekwoord en taal instellen

En nu ik weet hoe ik de tool gebruik, wat moet ik dan doen?

Dit is onafhankelijk van of je wilt scoren in de organische zoekresultaten (SEO) of in de betaalde zoekresultaten (SEA). Je krijgt namelijk ook een hoop zoekwoorden waar je niks mee kan, waar geen volume op zit of die niet relevant zijn.

Aan jou dus eerst de taak om die selectie te maken. Mocht je vervolgens teksten willen schrijven om beter gevonden te worden in Google (SEO), dan zou ik de woorden door een zoekwoordanalyse tool als KWFinder halen.

Dan weet je precies of er überhaupt op die termen wordt gezocht, hoe vaak er dan op geozcht wordt en hoe hevig de concurrentie is.

Wil je aan de slag met SEA? Importeer dan de zoekwoorden in je Google Ads account, monitor je campagnes goed en stuur bij als dat nodig is.

Recente blogs

26 juni 2020
Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics

Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics (Mollie, Adyen, Multisafepay, etc.)

Je ziet al je omzet in Google Analytics binnenkomen via referral en niet via organic search of paid search. Terwijl je zeker weet dat je juist daar de meeste omzet mee haalt. Je klikt op referral en ziet dat alle omzet toe wordt gekend aan betaalproviders. Hierdoor weet je niet precies welke inspanning wat oplevert. En dat moet dus opgelost worden. In dit artikel ga ik je daar alles over vertellen.
26 juni 2020
Afmelden voor browsermeldingen

Afmelden voor browsermeldingen: stappenplan per browser

Het kan expres zijn gegaan omdat je een website erg tof vindt of per ongeluk in alle enthousiasme: het accepteren van browsermeldingen. Hoe dan ook, nu wil je ervan af en weet je niet precies hoe dat moet. Om je op weg te helpen heb ik per browser een kort stappenplan geschreven waarmee je je snel kan afmelden voor deze meldingen.
23 juni 2020
Waarom een FAQ zo belangrijk is voor webshop

Waarom een FAQ zo belangrijk is voor je webshop [7 redenen]

Als je iets bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer het geleverd wordt en wat er gebeurt als je niet tevreden bent met het geleverde product? En je wilt toch ook weten hoe mensen met je gegevens omgaan? Dat wil jouw klant dus ook! Zelfs als je diensten levert. En daarom is het ontzettend belangrijk om een FAQ (ook wel veel gestelde vragen pagina) te hebben. Vandaag geef ik je 7 redenen waarom je die nu nog moet gaan opzetten.
18 juni 2020
e-book in 4 uur

Zo maak je in 4 uur tijd een e-book van 154 pagina’s [Stappenplan]

Een e-book maken van 154 pagina’s en 22.000+ woorden in 4 uur klinkt onwerkelijk, toch? Toch is het mij gelukt. En hoe dat is gelukt en wat ik daarvoor nodig had, leg ik je in dit artikel uit. Disclaimer: ik heb natuurlijk niet in 4 uur tijd alle pagina’s geschreven. De content in het e-book is gebaseerd op bestaande content.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]