Also Asked- een veelbelovende tool op het gebied van content

Also Asked: een veelbelovende tool op het gebied van content

De kans is groot dat, wanneer je met het creëren van content bezig bent, je Answer The Public wel kent. Klopt dat?

Als je antwoord ‘Ja, dat vind ik een fijne tool’ is, dan moet je Also Asked ook absoluut kennen.

Is het antwoord ‘Nee, wat is dat?’, dan moet je overigens ook zeker eens kennismaken met deze tool!

Waarom dat zo is, wat Also Asked is en hoe je de tool gebruikt vertel ik je hieronder.

Wat is Also Asked?

Also Asked is een tool die vertelt welke vragen mensen stellen over een bepaald onderwerp dat jij invult en die data vervolgens mooi visualiseert in een boomdiagram.

Dat komt er zo uit te zien (want plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden en dan snap je precies wat Also Asked doet).

also asked vragen

Wat je hierboven ziet is dus een boomdiagram op basis van het zoekwoord ‘online marketing’ dat ik heb ingevuld.

Nu hoor ik je denken: ‘Maar wat kan ik nu met deze data?’

Nou, dit zijn vragen die mensen stellen en gerelateerde onderwerpen waarover ze meer willen weten. Die kan je dus behandelen in je content. Je kan ze gebruiken als blogonderwerp, voor de tussenkopjes, als input voor je social media posts en meer.

Ontzettend handig en waardevol dus!

Hoe gebruik je Also Asked?

Aangezien Also Asked nog volop in de ontwikkeling is, is hij niet in elke taal en land te gebruiken. De tip die ik hier voor je heb is: vertaal je term naar het Engels, zodat je Engelse vragen krijgt.

Vervolgens kan jij die vragen weer terugvertalen naar het Nederlands.

Mocht je Also Asked willen gebruiken, leg ik je nu uit hoe het werkt.

Ga allereerst naar hun website. Die vind je hier: https://alsoasked.com/.

Vul vervolgens je zoekwoord of zoekterm in, kies een taal, kies een regio en klik op ‘Search’.

AlsoAsked
Nu moet je even wachten, totdat de boomdiagram zich heeft ontvouwd.

En klaar is Kees!

Wat is het verschil tussen Answer The Public en Also Asked?

Dit wat het eerst wat er in mij op kwam, want het zijn nagenoeg dezelfde tools.

Althans, dat dacht ik. Want dat is dus niet waar.

De informatie uit Answer The Public is namelijk suggestief en wordt vooral gegeneerd door de zogeheten autocomplete. Dit houdt in de Answer The Public het door jou ingevulde zoekresultaat aanvult met andere woorden.

Also Asked werkt anders. De informatie die je daaruit terugziet is gebaseerd op de ‘Mensen zocht ook’ data. Dit zijn dus langere zoektermen die echt daadwerkelijk door mensen zijn ingevuld.

Welke van de twee nou beter is? Die vraag hoeven we niet te beantwoorden, want beide tools zijn handig, werken op verschillende wijze en zijn een aanvulling voor iedereen die content publiceert.

Recente blogs

26 juni 2020
Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics

Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics (Mollie, Adyen, Multisafepay, etc.)

Je ziet al je omzet in Google Analytics binnenkomen via referral en niet via organic search of paid search. Terwijl je zeker weet dat je juist daar de meeste omzet mee haalt. Je klikt op referral en ziet dat alle omzet toe wordt gekend aan betaalproviders. Hierdoor weet je niet precies welke inspanning wat oplevert. En dat moet dus opgelost worden. In dit artikel ga ik je daar alles over vertellen.
26 juni 2020
Afmelden voor browsermeldingen

Afmelden voor browsermeldingen: stappenplan per browser

Het kan expres zijn gegaan omdat je een website erg tof vindt of per ongeluk in alle enthousiasme: het accepteren van browsermeldingen. Hoe dan ook, nu wil je ervan af en weet je niet precies hoe dat moet. Om je op weg te helpen heb ik per browser een kort stappenplan geschreven waarmee je je snel kan afmelden voor deze meldingen.
23 juni 2020
Waarom een FAQ zo belangrijk is voor webshop

Waarom een FAQ zo belangrijk is voor je webshop [7 redenen]

Als je iets bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer het geleverd wordt en wat er gebeurt als je niet tevreden bent met het geleverde product? En je wilt toch ook weten hoe mensen met je gegevens omgaan? Dat wil jouw klant dus ook! Zelfs als je diensten levert. En daarom is het ontzettend belangrijk om een FAQ (ook wel veel gestelde vragen pagina) te hebben. Vandaag geef ik je 7 redenen waarom je die nu nog moet gaan opzetten.
18 juni 2020
e-book in 4 uur

Zo maak je in 4 uur tijd een e-book van 154 pagina’s [Stappenplan]

Een e-book maken van 154 pagina’s en 22.000+ woorden in 4 uur klinkt onwerkelijk, toch? Toch is het mij gelukt. En hoe dat is gelukt en wat ik daarvoor nodig had, leg ik je in dit artikel uit. Disclaimer: ik heb natuurlijk niet in 4 uur tijd alle pagina’s geschreven. De content in het e-book is gebaseerd op bestaande content.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]