Also Asked- een veelbelovende tool op het gebied van content

Also Asked: een veelbelovende tool op het gebied van content

De kans is groot dat, wanneer je met het creëren van content bezig bent, je Answer The Public wel kent. Klopt dat?

Als je antwoord ‘Ja, dat vind ik een fijne tool’ is, dan moet je Also Asked ook absoluut kennen.

Is het antwoord ‘Nee, wat is dat?’, dan moet je overigens ook zeker eens kennismaken met deze tool!

Waarom dat zo is, wat Also Asked is en hoe je de tool gebruikt vertel ik je hieronder.

Wat is Also Asked?

Also Asked is een tool die vertelt welke vragen mensen stellen over een bepaald onderwerp dat jij invult en die data vervolgens mooi visualiseert in een boomdiagram.

Dat komt er zo uit te zien (want plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden en dan snap je precies wat Also Asked doet).

also asked vragen

Wat je hierboven ziet is dus een boomdiagram op basis van het zoekwoord ‘online marketing’ dat ik heb ingevuld.

Nu hoor ik je denken: ‘Maar wat kan ik nu met deze data?’

Nou, dit zijn vragen die mensen stellen en gerelateerde onderwerpen waarover ze meer willen weten. Die kan je dus behandelen in je content. Je kan ze gebruiken als blogonderwerp, voor de tussenkopjes, als input voor je social media posts en meer.

Ontzettend handig en waardevol dus!

Hoe gebruik je Also Asked?

Aangezien Also Asked nog volop in de ontwikkeling is, is hij niet in elke taal en land te gebruiken. De tip die ik hier voor je heb is: vertaal je term naar het Engels, zodat je Engelse vragen krijgt.

Vervolgens kan jij die vragen weer terugvertalen naar het Nederlands.

Mocht je Also Asked willen gebruiken, leg ik je nu uit hoe het werkt.

Ga allereerst naar hun website. Die vind je hier: https://alsoasked.com/.

Vul vervolgens je zoekwoord of zoekterm in, kies een taal, kies een regio en klik op ‘Search’.

AlsoAsked
Nu moet je even wachten, totdat de boomdiagram zich heeft ontvouwd.

En klaar is Kees!

Wat is het verschil tussen Answer The Public en Also Asked?

Dit wat het eerst wat er in mij op kwam, want het zijn nagenoeg dezelfde tools.

Althans, dat dacht ik. Want dat is dus niet waar.

De informatie uit Answer The Public is namelijk suggestief en wordt vooral gegeneerd door de zogeheten autocomplete. Dit houdt in de Answer The Public het door jou ingevulde zoekresultaat aanvult met andere woorden.

Also Asked werkt anders. De informatie die je daaruit terugziet is gebaseerd op de ‘Mensen zocht ook’ data. Dit zijn dus langere zoektermen die echt daadwerkelijk door mensen zijn ingevuld.

Welke van de twee nou beter is? Die vraag hoeven we niet te beantwoorden, want beide tools zijn handig, werken op verschillende wijze en zijn een aanvulling voor iedereen die content publiceert.

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]