Zoeken
Menu

Leg de tekst dan even langs onze checklist. Bespaart je een hoop moeite, lage posities en vragen.

Disclaimer: dit is een checklist opgesteld door een SEO-specialist. Er ontbreekt vast wat copywritingstuff en hij kan wellicht een beetje té SEO-heavy zijn, maar hey – hiermee weet je wel dat je klaar bent om te kunnen scoren in Google.

  • Bevat de H1 het zoekwoord?
  • Wordt er gebruik gemaakt van de H2 tussenkoppen en is in 60-75% van de H2’s het zoekwoord verwerkt?
  • Worden er synoniemen en semantische zoekwoorden van het hoofdzoekwoord gebruikt?
  • Zijn er longtail zoekwoorden gebruikt?
  • Zijn er synoniemen en semantische zoekwoorden van de longtail zoekwoorden gebruikt?
  • Staat het zoekwoord in de meta titel?
  • Is de meta titel maximaal 50 – 60 tekens lang?
  • Staat het zoekwoord in de meta description?
  • Sluit de meta description aan bij de zoekintentie van het zoekwoord?
  • Is de meta omschrijving maximaal 150 tekens lang?
  • Staat het zoekwoord in de eerste alinea (en als het kan, staat hij ook in de eerste zin?)
  • Staat het zoekwoord in de laatste alinea?
  • Is het artikel voorzien van relevante interne links?
  • Hebben de interne links een beschrijvende anchor?
  • Is er, in bestaande content, voldoende gelinkt naar het nieuwe artikel?
  • Staan er externe links naar relevante websites (als dit van toegevoegde waarde is)?
  • Is de lengte van de tekst vergelijkbaar met die van de huidige nummer 1, 2 en 3 in de zoekresultaten van het zoekwoord?
  • Sluit de intentie van het zoekwoord aan bij de pagina / tekst? Informerend bij een blog en converterend bij een landingspagina?
  • Is de zoekwoorddichtheid circa 1 tot 2 procent?
  • Zijn de afbeeldingen geoptimaliseerd voor SEO?
  • Wordt het zoekwoord genoemd in de alt-tekst en de bestandsnaam van de afbeeldingen?
  • Staat het zoekwoord in de URL?
  • Is de URL zo kort en schoon mogelijk?
  • Staat de pagina in de sitemap?
  • Staan er actieknoppen in het artikel?
  • Zijn alle structured data mogelijkheden benut?
  • Is de pagina aangeboden in Google?

Wat is het belang van het plaatsen van het zoekwoord in de H1?

Het plaatsen van het zoekwoord in de H1 is essentieel voor SEO omdat het zoekmachines helpt te begrijpen waar de pagina over gaat. En als een zoekmachine beter begrijpt waar een pagina over gaat, verbetert dat de rangschikking in de zoekresultaten.

Waarom is de lengte van de meta titel en beschrijving belangrijk?

De lengte van de meta titel en beschrijving is belangrijk omdat ze binnen de door zoekmachines gestelde limieten moeten passen om volledig zichtbaar te zijn. Dit verbetert de zichtbaarheid in zoekresultaten en verhoogt de kans op klikken.

Wat betekent het om een pagina ‘aan te bieden’ in Google?

Een pagina ‘aanbieden’ in Google betekent dat je de URL van de pagina indient bij Google via Google Search Console. Dit proces helpt Google om de pagina sneller te ontdekken en te indexeren, wat betekent dat de pagina eerder kan verschijnen in zoekresultaten. Het is vooral nuttig voor nieuwe of bijgewerkte pagina’s om ervoor te zorgen dat ze worden opgenomen in de zoekindex van Google.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gestelde vragen over deze blog

Download onze e-books
Download onze E-books