IMU Meester in SEO Review is de SEO-training €997 waard?

Review IMU Cursus (Meester in SEO): Is deze online SEO-training €997 waard?

Om mijn kennis van SEO bij te spijkeren was ik op zoek naar een SEO-cursus. Ik heb de Meester in SEO-cursus van de IMU gevolgd. Ondanks dat ik niet voor de cursus betaald heb (daarover later meer), durf ik te stellen dat het de €997 waard is. Waarom? Dat ga ik jullie hier toelichten.

Wie of wat is de IMU?

Mocht je bekend zijn in het vak Online Marketing, dan is er een grote kans dat je de IMU (Internet Marketing Universiteit) kent. Tonny en Martijn, de eigenaren van de IMU, zijn namelijk bekende online marketeers. In 2010 is Tonny begonnen met de Internet Marketing Universiteit waarmee hij ondernemers leert over online marketing. Later heeft Martijn zich hierbij aangesloten. Samen leiden ze de IMU, waarmee ze online marketingkennis delen in e-books, blogs, video’s, cursussen, podcasts en evenementen.

IMU Tonny Loorbach

De SEO-cursus: Meester In SEO van de IMU

We kunnen niet ontkennen dat Tonny en Martijn veel kennis in huis hebben op het gebied van SEO. Deze kennis hebben ze in een online cursus verpakt; de Meester in SEO-cursus. In deze cursus vertellen ze jou over het ultieme SEO-recept en beloven ze dat je hiermee een meester in SEO wordt. Dit klinkt allemaal erg mooi, maar is dit ook daadwerkelijk zo?

IMU Cursus Meester in SEO

Hoezo de Meester in SEO-cursus?

Daniël, de eigenaar van Online Marketing Agency, is gastblogger bij de Internet Marketing Universiteit. Dit betekent dat hij zo nu en dan ook zijn kennis deelt op website van de IMU. Doordat de IMU werkt met een beloningsstructuur mocht Daniel kosteloos een cursus uitzoeken.

Je raadt het al … dat werd uiteindelijk de Meester in SEO-cursus. Aan mij de uitgelezen kans om erachter te komen of de cursus het geld waard is.

Wat ga je leren van de Meester in SEO-cursus?

De onderwerpen die aan bod komen in de cursus zijn:

  • SEO-strategie
  • Google’s Algoritme
  • SEO Structuur
  • Backlinks
  • Keywordonderzoek
  • Keywordplan
  • SEO Tools
  • Content strategie
  • Domeinnamen
  • Video SEO
  • Rich Snippets
  • Snelheid
  • Technische SEO
  • Mobile First SEO
  • Local SEO
  • SEOcial
  • Webshop SEO
  • Semantiek
  • Google Rankbrain
  • Toekomst van SEO

Ondanks de vele onderwerpen hebben Tonny en Martijn de cursus redelijk kort en concreet weten te houden. De cursus duurt ongeveer 7 uur en bestaat uit 12 modules en 57 lessen. Daarnaast krijg je een bonusvideo cadeau met het onderwerp ‘’10X je traffic’’.

De beloftes van de IMU

De belofte van de IMU luidt: ‘’Je kunt na het volgen van deze cursus zelfs een carrièreswitch maken en je geld verdienen als SEO-expert.’’ Deze uitspraak is in mijn ogen onjuist. Na het volgen van de cursus ben je geen SEO-expert, want dat word je pas wanneer je bekend raakt met de praktijk. Wel heb je na het volgen van de cursus een goede basis om eventueel een SEO-expert te worden.

De voor- en nadelen van de SEO-cursus

Voordat ik mijn ongezouten mening geef zal ik eerst de voor- en nadelen van de cursus toelichten.

Voordelen

  • Wat ik ideaal vond aan het platform is dat ik onbeperkt toegang had tot alle video’s van de cursus. Waar en wanneer ik maar wilde.
  • De cursus belicht alle belangrijke onderwerpen die te maken hebben met SEO in een overzichtelijke structuur.
  • Ik vind dat Tonny en Martijn complexe onderwerpen duidelijk uitleggen. Ze maken SEO begrijpelijk voor elk individu … dus ook voor de mensen die nog maar weinig kennis van online marketing hebben.
  • De IMU weet de theorie goed te vertalen naar de praktijk. Er wordt concreet verteld hoe je bepaalde SEO-factoren direct kan implementeren.

Nadelen

  • Als we het hebben over de nadelen, moet ik toegeven dat deze er nagenoeg niet zijn. Waar we niet omheen kunnen is de forse prijs van de cursus. Voor veel mensen kan dit wel een drempel zijn om de cursus te volgen.

Mijn ongezouten mening over de SEO-cursus. Is het de €997 waard?

Het is tijd voor mijn ongezouten mening. Want kan IMU haar belofte waarmaken? En ben ik echt een Meester in SEO geworden door het volgen van de cursus? Eerlijk is eerlijk, de IMU heeft een goede cursus neergezet. Het volgen van de cursus Meester in SEO geeft je een algemene indruk over hoe SEO werkt. Alle belangrijke onderwerpen worden aangekaart en op een duidelijke manier uitgelegd. Er is een overzichtelijke structuur met voldoende informatie over elk thema.

Maar nu de belangrijkste vraag van dit artikel :‘’Is de Meester in SEO-cursus €997 waard?’’
Dat ligt eraan wat je met de kennis doet. Neem je direct actie of laat je de kennis links liggen? Wanneer je direct actie neemt, is het zeker het geld waard. Met de kennis uit de cursus en een beetje geduld kun je jouw eigen of andermans Googleposities significant verbeteren, waarmee je het geld dubbel en dwars kan terugverdienen. Wanneer je uiteindelijk niets met de kennis doet, is het weggegooid geld.

Dus eigenlijk is de vraag: zorg jij ervoor dat de cursus het geld waard is?

Recente blogs

7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
28 juli 2020
Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.
20 juli 2020
5 online marketing events in Nederland voor ondernemers

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2020

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. … maar niet allemaal! Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Emiel Wessels
Emiel Wessels
Ik ben Emiel Wessels, geboren online marketeer. Al in de wieg checkte ik mijn rankings nadat ik via social media mijn geboorte aankondigde. Nu doe ik die dingen voor ondernemers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]